Beantwoord

tv beeld “bevriest”

  • 7 November 2023
  • 6 reacties
  • 251 Bekeken

De laatste weken bevriest mijn tv beeld regelmatig. Pas na resetten werkt het weer. Hoe los ik dit op.

 

icon

Beste antwoord door soepkip67 7 November 2023, 16:42

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Raymond Leslie ,

In het volgende topic:
 

Staat heel veel informatie over haperend en slecht beeld, misschien staat daar voor jou de oplossing tussen.
Als dit niet het geval is meld je hier dan opnieuw met wat je allemaal al gedaan hebt,vul ook alvast je klantnummer in, in je profiel. Kan je ook aangeven wat voor tv box je gebruikt of maak je gebruik van de tv app. Bij problemen met de tv app wil het nogal eens helpen om de app te verwijderen en opnieuw te installeren.

Haal zowel tv box als modem van de stroom en sluit het daarna weer aan. Dan werkt tv weer. Mijn tv box is de Entone Amulet 515B. Hierop is ook mijn Bose set aangesloten, zodat ik tv en radio luister via mijn boxen. Mijn modem is de Zyxel T50. Begrijp dat er inmiddels apparatuur is (T56) die beter geschikt is voor glasvezel aansluiting.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Raymond Leslie ,

Dit probleem ligt waarschijnlijk aan het type tv box. 

Ik denk dat een nieuwe tv box het probleem opgelost. 

Als het goed is reageert een moderator vanzelf in dit topic.

Reputatie 7
Badge +16

Een nieuwere TV Box zal het probleem 100 procent oplossen; daar kan ik heel stellig in zijn. Wat wel zo is: bij een nieuwere box heb je niet langer de mogelijkheid om fysieke opnames te maken, dit zal via Cloud Opnemen gaan. Omdat je € 10 per maand voor de harddiskrecorder betaalt, zal de maandprijs echter gelijk zijn omdat de nieuwere box € 5 los kost en je voor Cloud Opnemen ook € 5 per maand betaalt. 

@Raymond Leslie Kan ik dit in werking brengen voor je? Dan stuur ik de nieuwere box naar je toe en kun je deze installeren zodat je geen last meer hebt van bevriezend beeld.

Kan ik een optische kabel aansluiten op de nieuwe tv box?. Ik vind het nl. wel fijn om geluid en muziek via mijn boxen af te spelen.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Raymond Leslie ,

Er zit geen optische aansluiting op de nieuwe tv box, wel een hdmi aansluiting. Via de hdmi aansluiting heb ik de soundbar aangesloten en deze werkt goed.

Reageer