Beantwoord

TV-beeld staat stil tijdens download

  • 27 October 2022
  • 30 reacties
  • 447 Bekeken


Toon eerste reactie

30 reacties

Reputatie 7

Hi @Reklameruud, thanks voor het uitvoeren van deze handeling! Ik heb meteen de reprovisie uitgevoerd. Ervaar je hierna een verbetering? Ik wil graag een verzoek indienen voor onze technische dienst. Om dit te doen hoor ik graag nog of je dit probleem op alle zenders ervaart of bij bepaalde zenders? 

Reputatie 3

@Jason alles gedaan wat je vroeg. Kan je nu verder?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Reklameruud, op dit moment maak je gebruik van drie TV Boxen, dat betekent dat elke box 8 Mbit/s in gebruik neemt op de maximale bandbreedte van 100 Mbit/s; oftewel 24 Mbit/s gaat naar TV. Dit zou overigens nog steeds geen enkele impact op de wifi moeten hebben aangezien je nog ruimschoots bandbreedte over hebt voor downloads en andere apparatuur/doeleinden. 

Wat me echter wel opvalt, is dat alle zichtbare TV Boxen (twee stuks) meer dan drie weken online zijn. Zou je deze alsjeblieft kunnen herstarten zodat ik een reprovisie op de lijn kan uitvoeren en kan controleren of dit bijdraagt aan de verbinding?

Een herstart voer je uit door de TV Box van de stroom te halen en dan na 20 seconden weer in het stopcontact te steken. Ook helpt het vaak om gelijktijdig het modem te rebooten op dezelfde wijze.

 

Reputatie 3

@Cal 

  1. Dit probleem speelt al enige tijd. Hiervoor ook al contact gehad met je collega maar die gaf aan dat ik even een nieuw topic moest openen.
  2. TV box is rechtstreeks bekabeld vanaf de modem
  3. Op de bewuste plek zit ik ca. 3 meter naast het modem.
Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Reklameruud,

Fijn dat je aan de bel trekt, ik denk graag met je mee!

De verbinding reserveert géén bandbreedte voor TV en hierdoor kan je TV verbinding inderdaad gaan haperen als je veel Internet gebruikt. Daarentegen verrast het mij dat de TV gaat haperen als je op jouw Macbook bestanden download. Daarom komen er gelijk een aantal vragen bij mij naar boven:

  • Heb je hier altijd al last van of speelt dit probleem pas recent?
  • Heb je de TV Box in kwestie direct bekabeld aangesloten of via een omweg, zoals stroomnetadapters?
  • Zit je op de bewuste plek vrijwel naast het modem of iets verder weg?

Ik weet zeker dat wij dit samen kunnen oplossen! 🙂

Reageer