Beantwoord

TV box schakelt automatisch na enkele uren uit

  • 7 October 2023
  • 5 reacties
  • 323 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik ben 3-10-2023 als nieuwe klant aangesloten op Odido met internet en tv door een monteur van Guidion. Er is ook een Amino TV box en een WiFi punt geinstalleerd die met de TV box is verbonden.

Het internet werkt goed, maar de TV box schakelt zich naar een enkele uren vanzelf uit. Het lampje brandt dan rood in plaats van blauw. Met als gevolg dat ik elke keer als ik TV wil kijken, de TV box opnieuw moet inschakelen door de stroomkabel uit de TV box te halen en opnieuw in te steken. Dit is geen fijne manier om TV  te kijken!

Van alles geprobeerd om dit probleem op te lossen door: resetten van de TV box door de kabel uit het stopcontact en de WIFI kabel uit de TV box te halen en opnieuw aan te sluiten; alleen de internetkabel op de TV box aan te sluiten; resetten van de modem door de kabel uit het stopcontact te halen en opnieuw aan te sluiten; de LAN kabel die in poort 2 van de modem zit te verplaatsen naar poort 3 en 4. 

Tot nu toe heeft dit alles niet geleid tot een oplossing van het probleem.

Kan iemand mij hierbij helpen?

 

icon

Beste antwoord door TMTV 8 October 2023, 00:24

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @RoVrie,

Welkom op de Community!

De TV-box gaat automatisch na 8 uur in stand-by als je glasvezel hebt. Voor DSL geldt dat niet. Momenteel is het niet uit te zetten, maar het is een veelgehoorde wens en na de grote update die er binnenkort aankomt, wordt dit wel mogelijk. Je zou de TV-box als het goed is gewoon met de afstandsbediening weer aan moeten kunnen zetten.

Dank TMTV voor je reactie.

Met de knop op de afstandsbediening heb ik de TV box weer ingeschakeld.

Fijn dat je me geholpen hebt. Kun je me laten weten wanneer de update er aan komt.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@RoVrie Ik heb daar nog geen datum voor, maar een moderator heeft hier een grootse aankondiging beloofd als het zover is. Overigens gaan alleen de TV-boxen in stand-by, de apps niet. Mocht je een geschikte TV, Chromecast of andere mediaspeler hebben, dan kun je daar de app op installeren. Meer informatie vind je in dit topic:

 

Reputatie 7
Badge +16

Het is nog niet duidelijk wanneer die update geïmplementeerd wordt, maar er wordt zeer zeker naar gekeken en het lijkt onvermijdelijk dat ‘ie eraan komt dus dat is goed nieuws! Zodra we meer weten met het mod-team, zullen we dat kenbaar maken in - op zijn minst - bovenstaand topic! 😉

Reputatie 2

Hopelijk komt die update dan snel. Hier gaat ook de radio ineens uit:S
Mijn vrouw dacht al dat er weer wat mis ging.
RAdio spelen via de app is geen optie want wij zetten de TV uit

Reageer