Beantwoord

TV box weigert regelmatig

  • 21 May 2021
  • 6 reacties
  • 121 Bekeken

Vaker dan wekelijks weigert onze TV box dienst. Ben inmiddels een expert in “van stroom af, en weer aan” “modem resetten” enz. Heb nu 8 maanden T Mobile abo en constant ellende. Krijgen we ooit een niet-haperende service of anders, hoe kom ik van ons abo af ?

icon

Beste antwoord door Lisa 26 May 2021, 13:34

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hi @floris45, super goed dat jij hiervoor aan de bel trekt! Jij hoort namelijk volop te genieten van jouw TV zonder haperend beeld. Ik wil hier graag mee helpen, zodat dit probleem zo snel mogelijk wordt verholpen. Super dat jij zelf ook al gelijk actie hebt ondernomen. Ik heb meteen een kijkje genomen in jouw verbinding en graag wil ik vragen of jij de volgende stappen kunt uitvoeren. Ik zie namelijk dat het modem al meer dan 83 dagen onafgebroken aan staat. Als deze stappen precies in deze volgorde worden uitgevoerd, dan biedt dit in de meeste gevallen de oplossing voor het haperende beeld.

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen!

Mocht jij hierna geen zichtbaar verschil merken, dan adviseer ik om te checken of de internetkabel goed is aangedrukt. Ik hoop enorm dat deze stappen ervoor zorgen dat het haperende beeld als sneeuw voor de zon verdwijnt. Ik hoor het heel graag, zodat ik meteen weer verder kan helpen als dat nodig is! 😊

Dag. Het lijkt me niet zo’n goed idee :

  • de Tmobile monteur voerde deze “oplossing” al eerder een keer uit. Gevolg was toen dat we alle randapparatuur - nadat hij weg was - opnieuw moesten instellen. Dat gaan we niet graag nog eens herhalen
  • ik zie in de instructies nergens duidelijk staan dat het modem na ….  dagen van de stroom af moet (heb dat ook niet eerder ondervonden bij concurrerende provider)
  • internet werkt zonder gelukkig problemen. Dat komt toch via hetzelfde modem ?
  • oh ja, het TV-toestel werkt normaliter ook zonder problemen.
  • Heb al tig keer gevraagd om een vervangende TV Box. Daar zit m.i. het probleem - maar die weigert Tmobile totnutoe. De wel vervangen AB werkt naar behoren. Is zo’n TV Box zo kostbaar, dat Tmobile daarmee een klant op deze manier wil blijven frustreren ? 
Reputatie 2

@floris45 kan je weigert regelmatig is uitleggen wat daar precies onder valt?

 

Heb je geen tv signaal meer, maar werkt het tv menu nog wel?

Welke tv box heb je? Amino 7x waarschijnlijk? Staat onder op tv ontvanger.

Soms helpt het om de tv box even geheel naar fabrieksinstellingen terug te zetten en dan wordt de laatste update opnieuw opgehaald. Maar als je geen tv signaal, maar tv menu werkt nog wel klacht heb, dan is dit niet de juiste oplossing en hoef je dat ook niet te proberen.

Amino 610X.

Beeld bevriest volledig en reageert niet meer op AB.

Indien nodig, hoe zet ik TV box naar fabrieksinstellingen ?

Reputatie 2

 maar wacht even met dit te doen tot dat @lisa hier mee eens is. Ik ben "meer thuis" in de 7x linux tv box.

Reputatie 7

Hi @floris45, merci voor de terugkoppeling! Fijn om te zien hoe @pvdh14 ook al te hulp schiet. De monteur heeft toentertijd waarschijnljik een factory reset van het modem uitgevoerd, dan moeten alle apparaten inderdaad opnieuw verbonden worden. De stappen die ik hierboven noem dat is een zogenoemde powerflip en hier geldt dat niet voor. Dit is inderdaad geen must, maar zo nu en dan werkt het beter als het modem weer even een schop onder de kont krijgt. Ik zou dit daarom toch graag adviseren. Ik zou nog even wachten met de TV Box terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Ik wil graag checken of het probleem verholpen kan worden met de opties die ik meegeef. Vaak lossen de genoemde stappen het probleem namelijk gelijk op en kunnen jullie sneller van een goedwerkende TV genieten. Ik heb het vermoeden dat het probleem in de kabel zit, dus ik wil vragen of jij de internetkabel die naar de TV Box gaat kunt checken? Mogelijk zit deze kabel niet goed aangedrukt of dient deze vervangen te worden. Als het aandrukken niet de oplossing blijkt te zijn, dan wil ik voorstellen om een willekeurige internetkabel die jullie in huis hebben te vervangen met de huidige internetkabel. Wanneer jullie niet een extra internetkabel in huis hebben, dan stuur ik er graag kosteloos één naar jullie op. Ik hoor heel graag van je of het lukt om de bovenstaande stappen bij langs te gaan!

Reageer