Beantwoord

tv doet het niet

  • 8 October 2020
  • 10 reacties
  • 261 Bekeken

Geen beeld en kastje reageert niet op afstandsbediening 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 8 October 2020, 19:01

Bekijk origineel

10 reacties

Ik sta al 1:33 minuten in de wacht bij T-Mobile. Niet normaal dit. Ik ben vast zonder bericht omgezet naar het nieuwe platform. Maar geen beeld kastje reageert nergens op. Graag een antwoord. Slechte zaak weer dit. 

Reputatie 7
Badge +2

Hallo PieterXL1,

Als je de stroom even van het tv kastje afhaalt en er daarna weer op zet, wat zie je dan op het beeld? Gaat hij wel zaken inladen? Geeft hij een foutmelding?

Heb je al een reset van het modem gedaan?

Juiste volgorde:

Utp kabel van tv box loshalen

Stroom van tv box afhalen

Fabrieksreset van modem doen

Als modem is opgestart tv box weer op de stroom zetten

Wacht op foutmelding dat ethernetkabel niet is aangesloten

Utp kabel weer in tv box doen

Tv box moet nu weer beeld gaan geven

 

Mvg. Marcel

Dank Marcel,

je vergeet nog de HDMI kabel. Die heb ik vervangen toen had ik weer beeld. Maar nog geen tv. Ik heb jouw volgorde twee maal uitgevoerd maar helaas. Na de mededeling “verbinding met netwerk maken” gaat het scherm op zwart en blijft deze zwart. 
Ik laat de stroom er de hele nacht uit en probeer het morgenochtend nog eens. Doet hij het dan niet dan schakel ik de monteur in. Ik heb liever gewoon een nieuw kastje want alle andere verbindingen zijn goed en heb voordat ik op T-Mobile over ging een nieuwe UTP kabel getrokken. Die is dus nog geen jaar oud. Ik schijn ook nog niet op het nieuwe platform over gezet te zijn. 
dank voor je bericht ik kijk morgenochtend nog een keer. 
groet,

Pieter

Nee niks. Nadat ik de netwerkkabel erin heb gedaan gaat hij door en verliest hij beeld. Niks meer mee te beginnen.  Kastje blijft op blauw ledje staan. Kan hem niet uitzetten. Geen beeld. 
kunnen jullie een nieuwe sturen of moet er een monteur bijkomen?

ik heb exact hetzelfde probleem als PieterXL1.  niets werkt. TV box reageert nergens op.  al vanaf dinsdag klantenservice proberen te bereiken. 3x laten weten dat ik teruggebeld wilde worden, maar nada  niets  niente  nothing. Heb inmiddels via messenger iemand kunnen bereiken, maar ik heb nog geen TV.  Ik denk dat er een nieuwe TV box moet komen of in ieder geval een monteur.

Please help.

Petra

Reputatie 7

@PieterXL1 Hmm dat is vreemd. Even een dubbelcheck, je hebt de Tv Box dus rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem? Ik zie dat mijn collega inmiddels al een monteur voor je in heeft geschakeld, mocht de TV Box niet rechtstreeks aangesloten zijn probeer dit dan nog even. Mocht ook dit niet lukken dan gaat onze monteur voor je aan de slag. Ik zie overigens dat de TV Box inmiddels wel weer 8 uur een verbinding met de modem heeft dus laat nog even weten als hij het inmiddels weer doet!

@petrabierlee Inmiddels heb je al contact met mijn collega via Facebook, top, ik stel voor dat we daar verder gaan zodat we niet elkaar heen gaan praten. :slight_smile:  

Dank voor de opvolging. Ja de box staat rechtstreeks aangesloten zoals altijd. Hij hield er gewoon mee op. Ik heb zelfs een andere poort op het modem geprobeerd en dezelfde route gevolgd om de tv box opnieuw te starten. Maar ook dit heeft niks opgeleverd. 
nogmaals ik weet niet wat de monteur gaat doen. Box deed het altijd en van een op andere moment niet meer. Geen zaken veranderd. Maar ik ga de monteur inplannen. Dank. 
pieter. 

Op donderdag 22 oktober 2020 komt de expert bij jou de storing onderzoeken. Hij arriveert tussen 08:00en 10:00 uur bij je
 

dit is een geintje hoop ik…. moet ik twee weken zonder TV? Waar betaal ik voor vraag ik mij af. Hier ga ik niet op wachten. Graag een nieuw kastje opsturen. Hier ga ik niet mee akkoord. 

Reputatie 7

Hi @PieterXL1, ik heb zojuist de TV Box voor de zekerheid nog een fabrieksreset gegeven op afstand. Mocht ook dit geen effect hebben dan is het wachten op de monteur. Deze kan een aantal zaken nalopen en de TV Box of de modem vervangen mochten deze de oorzaak blijken. Excuses dat het wat langer duurt, het is op het moment erg druk maar ik heb er alle vertrouwen in dat de monteur het voor je op kan lossen! 

Beste Brian,

 

hij doet het inderdaad weer! Dank, ik begrijp niet dat dit niet eerder geprobeerd is. 
 

maar fijn dat hij het weer doet. 
groet,

pieter

Reageer