Beantwoord

TV en WIFI moeten regelmatig herstart worden

  • 3 December 2020
  • 1 reactie
  • 104 Bekeken

Hoe kan het komen dat ik de laatste tijd veel fouten in mijn vervindingen heb? TV zenders lopen om de haven klap vast en de internet valt ook 1 á 2 keer per week volledig weg. Ik her start me inmiddels suf. Waar kan dit aan liggen?

 

P.s. 

Ik heb alle stappen voor probleem oplossingen doorlopen. Dan blijft het een paar dagen stabiel en dan begint het gedonder

weer.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 8 December 2020, 10:47

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @J. Oudshoorn, welkom op de Community!

Slim dat je al hulp gezocht hebt online en de meeste stappen doorlopen hebt, dat maakt het vinden van de oorzaak en daarmee de oplossing een stuk makkelijker.

Wanneer de verbinding wegvalt en TV vastloopt, valt dan ook je bekabelde internetverbinding weg of alleen de Wifi? Ik heb een lijnmeting gedaan en zie niets naar voren komen dat afwijkt van de norm. Wat me wel opvalt, is dat je in een regio woont waar we de afgelopen maanden problemen hebben gehad met het registeren van TV en vast Bellen op het modem. Dat noemen we provisioneren en dit zorgde ervoor dat een aantal gebruikers problemen ervoer met de verbinding. Bij nagenoeg alle gebruikers is dit volledig verholpen, nu nog bij jou!

Mag ik een fabrieksreset uitvoeren op het modem, alsjeblieft? Dit zal ervoor zorgen dat het modem de spreekwoordelijke push krijgt die nodig is om alles weer 100% werkend te krijgen. Indien je het liever zelf doet, zodat je precies kunt plannen wanneer de verbinding uitvalt en het uitkomt, gebruik dan de uitleg in dit topic: Hoe voer ik een fabrieksreset op het modem uit?.

P.s. de TV Box lijkt op dit moment niet aangesloten te zijn op het modem, kan dat kloppen? Sluit deze alsjeblieft aan nadat het modem herstart is, dan kan ik controleren of daar alles goed gaat!

 

Reageer