Beantwoord

TV hapert steeds // Traag internet Segbroek Den Haag


Reputatie 2

Den Haag glasvezel.

Vanavond hapert de tv steeds, beeld blijft even stilstaan. Overschakelen naar andere zender duurt te lang. reboot van kastje helpt niet.

Ben ik de enige?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 20 March 2021, 16:43

Bekijk origineel

150 reacties

Dag allemaal, 

 

[Update 17:00]

Weet dat ik continu dit topic monitor en klantervaringen deel met onze technici. Wees gerust - dat het zondag is, heeft geen invloed op onze inzet. Ik ben graag eerlijk, ik heb weinig details en kan niet ingaan op specifieke zaken rondom het herstel. Ik weet wel dat we gisteren een tijdelijke oplossing hebben klaargezet die niet afdoende bleek. Nu wordt gekeken hoe we zowel op korte termijn als middels een permanente oplossing de capaciteit kunnen uitbreiden, zodat de normale snelheden weer gehaald worden. 

 

Voor de TV gebruikers kan ik nog TV Anywhere aanraden. Ook al haal je lagere snelheden, de kans is groter dat het beeld via onze app beter te bekijken is, omdat deze minder bandbreedte nodig heeft (3 in plaats van 6 Mbps). Dit kan net het verschil maken, ook al stream je de app weer naar je TV met een Chromecast of Apple TV. Meer informatie: TV Anywhere

nlziet app op de appletv doet het ook prima bij lagere snelheden gelukkig….tv anywhere al een tijdje geleden opgezegd en voor 25euro in de maand mag je verder ook niet klagen als het regelmatig een tijdje slecht werkt...hoe irritant het ook is

Dag allemaal, 

 

[Update 17:00]

Weet dat ik continu dit topic monitor en klantervaringen deel met onze technici. Wees gerust - dat het zondag is, heeft geen invloed op onze inzet. Ik ben graag eerlijk, ik heb weinig details en kan niet ingaan op specifieke zaken rondom het herstel. Ik weet wel dat we gisteren een tijdelijke oplossing hebben klaargezet die niet afdoende bleek. Nu wordt gekeken hoe we zowel op korte termijn als middels een permanente oplossing de capaciteit kunnen uitbreiden, zodat de normale snelheden weer gehaald worden. 

 

Voor de TV gebruikers kan ik nog TV Anywhere aanraden. Ook al haal je lagere snelheden, de kans is groter dat het beeld via onze app beter te bekijken is, omdat deze minder bandbreedte nodig heeft (3 in plaats van 6 Mbps). Dit kan net het verschil maken, ook al stream je de app weer naar je TV met een Chromecast of Apple TV. Meer informatie: TV Anywhere

Dank voor de reactie.

 

TV Anywhere (via Chromecast) bood gisteravond helaas ook geen prettige oplossing. Net zo haperend als regulier.

Wat is nu daadwerkelijk het technische euvel? Toch merkwaardig dat een hele wijk hier last van heeft?

Reputatie 1

 

 

Ik meld het maar weer en de tv is weer in de hapering modus. Ik zou graag willen weten wat er nu daadwerkelijk het probleem is...

Ik krijg hele verschillende resultaten. Lijkt niet aan de verbinding zelf te liggen maar meer een routering/peering probleem bij t-mobile.

p.s. na 4 dagen raak ik ook een beetje teleurgesteld in de technische capaciteit van t-mobile 

 

 

Hier ook trage download in Segbroek. Upload is gewoon prima. 

 

Hier in Dordrecht ook glasvezel traag. 2mbps volgens speedtest.net. Upload is prima.

Gisteren ook veel problemen, vandaag leem het enige tijd beter te gaan, maar nu is tv niet meer normaal te kijken door de haperingen. Zeer frustrerend dit.

Overigens werkt streamen (zoals gesuggereerd werd door de mods) ook maar beperkt. Het werkt wel, maar de kwaliteit is belabberd. Het jaar 2000 wil zijn bitrate terug. 😭

Hier in postcode gebied 2564 ook issues.

Het merendeel van de dag was de download redelijk maar is nu weer droevig.

Reputatie 1

Ik heb een 1000 mb abonnement en de speedtest geeft nu om 18:53 een snelheid van 7,11 mb download en 278,0 upload snelheid  en de tv hapert alweer terwijl er overdag niks aan de hand is wordt nu wel een beetje vervelend.

Reputatie 3

Nou dit kan er ook nog wel bij… Al weken bezig om de 20-30 seconden achterstand van de zenders (vooral goed merkbaar bij voetbalwedstrijden en bloedirritant) op te lossen, en nu amper 200 mbps (upload, download nog veel lager). Het begint er wel op te lijken dat T-Mobile er een beetje een zooitje van heeft gemaakt, dan kan het wel lekker goedkoop zijn maar hier word je ook niet vrolijk van. Om nog maar niet te spreken over de ‘ hulp’ die je krijgt bij de klantenservice.

 

Overigens als ik vooraf al wist dat zenders 20-30 seconden achterlopen was ik überhaupt al niet overgestapt. Dit heeft al 6 maanden de hoogste prioriteit maar we zijn nog geen stap verder.

 

Ik zit trouwens in postcode 2565.

Den Haag glasvezel.

Vanavond hapert de tv steeds, beeld blijft even stilstaan. Overschakelen naar andere zender duurt te lang. reboot van kastje helpt niet.

Ben ik de enige?

Idem hierzo: al 4 dagen constante haperingen. Ben er nu wel klaar mee.’Nog even en dan opzegging wegens 'wanprestatie/niet-nakoming.

Vanaf vrijdagavond opnieuw WIFI en TV haperend in Segbroek.

Wanneer wordt dit opgelost??

Wat een drama. 4e avond op rij. 

Ik neem aan dat het bekend is dat het alleen in de avond is?

Reputatie 4

Allemaal overstappen😝

Het is nu 21/0319:22 en werkelijk, er is niet normaal TV te kijken.

Ik denk toch wel dat voorlopig een router met mobiel Internet en TV op zijn plaats is. Zeker met 2 studerende kinderen thuis.

Dat ik geen TV kan kijken tot daaraan toe, maar als zij niet kunnen werken op de laptop, hoe ga ik dat op hun scholen uitleggen ?!!

En anders zit er niets anders op dan de boel op te zeggen en een andere provider te nemen.

Nu klapt ook T-Mobile Anywhere er uit / met haperingen.

Ook fijn als je uit zakelijk oogpunt tv (voetbal) kijkt.

 

Den Haag glasvezel.

Vanavond hapert de tv steeds, beeld blijft even stilstaan. Overschakelen naar andere zender duurt te lang. reboot van kastje helpt niet.

Ben ik de enige?

Hallo,

Weet iemand hoe/waar/wanneer we een update kunnen verwachten op bovenstaand probleem? 

Na een heel weekend zonder internet wordt ik het aardig zat. Zeker met weer een week thuiswerken voor de boeg.

Hier ook al vanaf vrijdagavond traag internet en haperende TV. Hoe zit het met de oplossing?

Reputatie 1

3 dagen, Do,Vr en Za was na 23.30 uur gewoon weer alles in orde. Ik heb het vermoeden dat dit vanavond ook weer gaat gebeuren.Typisch…

 

Graag ook weer een update….

 

Reputatie 1

Op dit moment de snelheden op 2565 

Hier in Segbroek ook al sinds vrijdagavond last van packet loss op mijn T-Mobile thuis 1gbit/1gbit lijn.

 

Lijkt ‘s avonds erger te zijn dan overdag en de hoeveelheid packet loss lijkt ook af te hangen van waar ik naartoe ping. Naar mijn werk en twitter.com zit ik vanavond aan de 5 & 6 % packet loss, maar naar 8.8.8.8 en youtube.com vooralsnog geen packet loss.

 

Ik zou het zelf vanuit technisch oogpunt leuk/interessant vinden om te horen wat nu het exacte probleem is. :)

Reputatie 7

[UPDATE 20:30]

 

Aankomende nacht (zondag op maandag) gaan we de capaciteit flink uitbreiden om ervoor te zorgen dat iedereen weer probleemloos zijn internetsnelheid haalt. Morgenochtend zal ik een terugkoppeling geven over het resultaat van deze actie. 

 

Voor alle duidelijkheid, deze (zondag)avond zal de capaciteit  (en snelheid)dus nog beneden verwachting zijn. Excuus voor het ongemak. TV Anywhere kan een oplossing zijn, aangezien deze TV app minder bandbreedte nodig heeft. Ook is de resolutie van de app naar beneden bij te stellen. De kwaliteit neemt dan weliswaar af, maar het hapert niet of minder.

Ik heb ook problemen in de Van Swindenstraat.
Volgens mij vanaf vrijdag.
10mb down max in de avond.
Streamen is niet om aan te zien.

Worden we niet gesaboteerd door de KPN crew? 
Zij zijn hier nu ook glasvezel aan het aanleggen in de wijk.

 

 

Ook van mij een melding uit Segbroek Den Haag . Sinds gisteren alhaperingen op tv en tevens de app en kijken via de PC haperde. Had gelukkig de mogelijkheid om KPN TV te kijken via het internet want dat doet het wel gewoon. Niet gedacht dat dit zou kunnen gebeuren bij glasvezel van Tmobile . Zie dat veel mensen dit probleem hebben dus blijkbaar niet feilloos maar wel met veel tamtam aangekondigd een paar maanden geleden . Nou maar kijken hoe lang dit gaat duren . 

Reageer