Beantwoord

TV kastje beeld valt weg

  • 25 December 2020
  • 33 reacties
  • 1405 Bekeken


Toon eerste reactie

33 reacties

Hier precies hetzelfde probleem sinds inderdaad een week of 2.

Rechtstreeks aangesloten op het modem, na reset doet hij het weer even. maar na wisselen van een zender valt hij ook af en toe weer weg. 

Hi Jason, zojuist de stekker uit het stopcontact gehad, TV-box direct aangesloten op de de modem, zonder switch. Helaas direct het wegvallen van het signaal bij overschakelen naar een andere zender. Het lijkt me ook niet aan de verbinding te liggen, dan zouden we de melding wel krijgen vanuit de TV-box dat er geen verbinding met internet gemaakt kan worden. De TV-box loopt gewoon direct vast en kan ook alleen opnieuw opgestart worden door de stroom er even af te halen.

mvg Michel

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @mroerink, om helemaal uit te kunnen sluiten dat het aan de switch ligt, zou ik je willen vragen om de TV Box direct met een internetkabel op het modem aan te sluiten - ook al gaf de switch voorheen geen problemen, is het belangrijk na te gaan of het hier aan kan liggen. Zo kunnen we het probleem bij de hoorns aanpakken en een zo passend mogelijke oplossing aanbieden.

Om er zeker van te zijn dat het euvel niet in de box of inkomende verbinding ligt, heb ik een reprovisie gedaan zodat de verbinding opnieuw naar het modem verstuurd wordt. Zou je kunnen nagaan of dit geholpen heeft? Thanks voor je medewerking!

Een gezond, gelukkig en geweldig 2021 toegewenst!

Inmiddels is het probleem weer terug. Beeld als we het kastje aanzetten, maar zodra we naar een andere zender gaan, valt het signaal vanuit het kastje naar de tv weg. Er zijn geen andere apparaten ingeschakeld en er is ook nu weer niets veranderd ten opzichte van gisteren, toen hij het wel een paar uurtjes deed.

tv kijken is dus onmogelijk en ik zou graag op korte termijn een oplossing zien. Wellicht een ander tv-kastje, aangezien wel duidelijk is dat daar het probleem in zit.

ik hoor het graag.

 

mvg Michel

Hi Boris,

ik heb een kabel vanuit LAN3 naar het tv meubel (onder de vloer door). De kabel komt daar uit op een switch, waar de TV-box, PlayStation en de TV zelf op aangesloten zitten. Dit heeft tot nu toe nog nooit storingen opgeleverd, ook niet bij onze vorige glasvezelaanbieder.

Ondertussen doet onze tv-box het vandaag (even) gewoon, zonder dat we in de opstelling of gebruik iets gewijzigd hebben. Misschien dat jullie iets kunnen uitlezen waaruit blijkt wat het probleem zou kunnen veroorzaken.

Ik hoor graag wat de bevindingen zijn.

met vriendelijke groet, Michel

Reputatie 7

Hoi @mroerink ,

Dank je wel voor je heldere terugkoppeling! Ik ben natuurlijk direct gaan kijken in de verbinding om te zien of wij vanaf onze kant de TV Box net dat zetje kunnen geven, maar het lijkt erop dat deze niet is aangesloten. Kan jij dit vanaf jouw kant voor ons nagaan? Ik ben benieuwd hoe de TV Box is aangesloten op het modem en op welke LAN poort. Met deze extra informatie kan ik verder gaan zoeken naar de juiste oplossing! 

Hi Cal,

ik denk dat het koppelen van de afstandsbediening het eerste is wat iemand doet en dit is dan ook niet het probleem. Het TV-kastje geeft geen signaal meer zodra je via de TV-gids of menu een ander beeld wil opvragen dan hij weergeeft als je het tv kastje aan zet. De source voor de TV blijft hetzelfde, hij krijgt dus alleen geen signaal meer vanuit het TV kastje. 

Jouw alternatieven zijn al geprobeerd, de modem is gereset, het kastje is medere malen gereset en opnieuw ingesteld, dit alles zonder resultaat. Zojuist nogmaals volgens de volgorde die jij aangeeft, maar ook nu verdwijnt het signaal weer zodra je naar een andere zender wil schakelen.

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Michel

Reputatie 7
Badge +4

Hi @mroerink, wellicht dat het een te ver uitgedachte theorie is, maar aangezien ik dit probleem nog niet eerder heb gehoord, zou ik je graag willen vragen om het volgende te controleren: 

Je hebt natuurlijk een afstandsbediening van de TV zelf én een aparte afstandsbediening voor de TV Box. De afstandsbediening van de TV Box valt te koppelen, maar dit is denk een punt voor later.

Welk van deze twee afstandsbedieningen zorgt ervoor dat de TV naar ‘geen signaal’ springt? Ik heb namelijk een vermoeden dat je de afstandsbediening van de TV zelf gebruikt, waardoor je door de verschillende kanalen op de TV zelf gaat schakelen, terwijl deze kanalen leeg zijn omdat je geen kabel TV gebruikt.

Vervolgens is het mogelijk dat jouw TV terug springt naar het beeld van de TV Box zodra je deze een reset hebt gegeven, omdat sommige TVs automatisch naar een HDMI kanaal veranderen als ze merken dat er een apparaat op wordt aangesloten.

 

Mocht mijn theorie inderdaad kloppen, dan raad ik je graag aan om de afstandsbediening goed uit elkaar te houden, of om de afstandsbediening van de TV Box te koppelen met de TV zodat je meer kan besturen. Hoe dat moet, vind je in dit topic: [INFO] Afstandsbediening bestellen en handleiding.

 

In het geval dat mijn theorie niet klopt, wil ik je graag vragen om het volgende met de TV Box te proberen, zodat ik meer informatie kan krijgen over de TV Box:

  1. Koppel de Internetkabel en stroomkabel los van de TV Box. 
  2. Haal de stroomkabel van het modem 20 seconden uit het stopcontact. 
  3. Als het modem is opgestart kun je de stroomkabel van de TV Box weer aansluiten. 
  4. De TV geeft vanzelf een melding wanneer hij opmerkt dat de Internetkabel niet is aangesloten. Hierna kan je ook de Internetkabel weer aansluiten op de TV Box. ​ 

Ik ben benieuwd wat de uitkomst blijkt te zijn!

Reageer