Beantwoord

TV kastje beeld valt weg

  • 25 December 2020
  • 33 reacties
  • 1403 Bekeken


Toon eerste reactie

33 reacties

Reputatie 7

Hoi @mroerink ,

Dank je wel voor je heldere terugkoppeling! Ik ben natuurlijk direct gaan kijken in de verbinding om te zien of wij vanaf onze kant de TV Box net dat zetje kunnen geven, maar het lijkt erop dat deze niet is aangesloten. Kan jij dit vanaf jouw kant voor ons nagaan? Ik ben benieuwd hoe de TV Box is aangesloten op het modem en op welke LAN poort. Met deze extra informatie kan ik verder gaan zoeken naar de juiste oplossing! 

Reputatie 7

Hoi @jaki12 ,

Dank je wel voor de terugkoppeling en excuus voor de miscommunicatie. Ik doelde inderdaad op het verschil van de twee TV’s. Ik zet dit probleem graag door, begrijp ik goed dat de TV Box wel werkt bij de 4K TV of is het juist andersom? Dank je wel voor het meedenken! Ik vermoed dat deze informatie al een stuk meer inzicht geeft. 

Reputatie 1

Ik lijk een soortgelijk probleem te hebben. Ik heb een nieuw kastje opgestuurd gekregen, omdat mijn bestaande kastje nog oude software heeft met een oud menu. Ik kan daarop ook niet terug in de tijd een programma van NPO 1, 2 of 3 kijken. Die programma's zijn grijs in de TV-gids. Na het nieuwe kastje aangesloten te hebben, lijkt alles prima. Ik heb nu een nieuw menu en kan programma's van NPO 1, 2 en 3 terug kijken. Maar...: Als ik nu wissel naar bijvoorbeeld RTL 4 of 7, dan valt het HDMI signaal weg. Ik heb dan dus geen beeld meer op de TV. Ik kan het kastje echter ook niet terug schakelen naar NPO 1, 2 of 3. Het kastje reageert niet meer op de afstandsbediening, hoewel het blauwe lampje wel kort knippert als ik een toets indruk op de afstandsbediening. De enige optie is dat ik het kastje stroomloos maak en weer aanzet. Ik heb hetzelfde kastje ook op mijn TV op de slaapkamer geprobeerd en...: Werkt gewoon prima. Ik heb vervolgens de netwerk kabel beneden gewisseld, een andere poort op het modem geprobeerd, maar niets helpt. Dat terwijl mijn oude kastje wel gewoon RTL 4 en 7 weergeeft. Rara hoe kan dat. Zijn jullie nog bezig met een aanpassing hiervoor?

Reputatie 1

Wat bedoel je met verschillende HDMI aansluitingen? Welk verschil zou daarin kunnen zitten?

Reputatie 1

OLED55C8PLA - 4K Televisie

4x HDMI 2.0b (met 1 ARC)

 

32LB580V-ZM - Full HD Televisie

3 x HDMI 1.4

@Jason 

Hi Jason, de 8 dagen zijn inmiddels gepasseerd, zonder enige communicatie. Het probleem is nog steeds niet opgelost en intussen krijg ik steeds meer priveberichten van andere klanten die precies hetzelfde probleem hebben, maar niet gehoord worden en de wanhoop naarbij zijn.

Wij zitten inmiddels bijna een maand met dit probleem, dat is straks 8% van onze totale contractduur, waarbij we niet volledig gebruik kunnen maken van de diensten waarvoor we betalen en het eind is nog niet in zicht. TV-anywere is een tijdelijke oplossing, maar hier hebben we een beperkt zenderpakket.

Het simpelweg verwijzen naar de technische afdeling is wat mij betreft niet voldoende, ik wil een oplossing. Jullie hebben mijn telefoonnummer en graag wordt ik hierover gebeld, aangezien ik nu tot 2 keer toe meer dan een half uur in de wacht heb gestaan, waarna de verbinding verbroken wordt.

Ik zie graag het telefoontje tegemoet.

Met vriendelijke groet,

 

Michel

Reputatie 7

Hoi @mroerink ,

Fijn om te horen dat alles het weer doet! Omdat in ons systeem de oude TV Box wordt afgemeld en het abonnement wordt gekoppeld aan het nieuwe MAC-adres en serienummer, wil ik je vragen om gebruik te maken van de nieuwe TV Box. Vrijwel identiek, dus je hoeft ‘m alleen maar in te pluggen! 😊 Wil je de oude TV Box naar ons terugsturen? Mijn dank is groot.

Reputatie 1

De 4k TV geeft problemen, de Full HD TV juist niet.

Reageer