Beantwoord

TV Kastje krijgt geen update

  • 30 January 2021
  • 9 reacties
  • 288 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 20 reacties

Hi T-Mobile,

 

Ik heb een tijdje terug een nieuw TV kastje (Entone-68) gekregen omdat ik problemen had met interactive TV. (Beeld ging op zwart bij commerciële zenders)

Met dit nieuwe kastje zijn deze issues verholpen. Echter heb ik nu oude firmware op het kastje en krijg ik maar geen nieuwe firmware binnen. (Zou volgens mij vanzelf moeten gaan toch?)

Ik heb alles al geprobeerd als reset, stroom eraf, via menu een restart etc.

 

Merk: Amino

Model: 610x

Firmware: 14.8.69_build9-etv-vas-glop-as3

 

Iemand nog een suggestie die ik kan proberen of weet iemand hoe je hem handmatig kan updaten?

Heb eerlijk gezegd geen zin om weer T-Mobile te bellen voor een nieuw kastje. (Vorige keer 1 uur in de wacht)

 

Groet Niels

icon

Beste antwoord door famana 4 February 2021, 20:07

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo famana,

Heb je bij het versie-nummer gekeken. Deze zou na de update moeten eindigen op 7255.

Om de update versneld binnen te halen start dan het modem opnieuw op met de netwerkkabel naar de tv box los. Als het modem is opgestart, dan de tv box herstarten. Na de melding geen netwerk gevonden, dan de netwerkkabel pas aansluiten. Zie ook:

 

 

Mvg. Marcel

Reputatie 1

Hi Marcel,

 

Dank voor je suggestie. Helaas hebben deze stappen niet tot een update geresulteerd.

  • Ik heb het kastje ontkoppeld van de cat-45 kabel en de stekker eruit gehaald
  • De modem een reset gegeven en gewacht tot ik weer verbinding met internet had
  • Heb het kastje opgestart en gewacht tot ik de melding geen netwerk zag
  • Daarna het kastje rechtstreeks op de Modem (Zyxel) aangesloten.
  • Helaas geen melding van nieuwe firmware.

 

Dit is wat ik zie in het systeeminformatie menu.

 

Zou het helpen als ik kijk wat hij precies zegt tijdens het opstarten van het kastje?

 

Groet Niels

Reputatie 7
Badge +2

Het lijkt alsof je nog op het oude tv-platform zit. Wellicht heeft dat ermee te maken.

A.s. 4 feb is de laatste update ronde m.b.t. de firmware. (zie eerdergenoemde link)

 

Reputatie 1

hmm, ok maar dat zou vreemd zijn wat het vorige kastje dat ik had was wel degelijk op de laatste firmware. Daarnaast heb ik een mail van T-Mobile gehad dat het nieuwe tv platform bij ons actief is.

ok, dan ben ik bang dat het weer bellen met T-mobile gaat worden.

 

Toch bedankt Marcel!

Reputatie 7

Hoi @famana ,

Het klopt wat je zegt! Ik heb aan de achterkant meegekeken en zie dat qua firmware en TV-platform alles goed staat. Ik vermoed dat een reprovisie van het modem nodig is om de boel op orde te zetten. Op die manier wordt het TV abonnement opnieuw naar de TV Box verstuurd. Ik heb deze direct voor je uitgevoerd. Laat je ons weten of dat de problemen heeft verholpen? Ik hoor het graag! 

Reputatie 1

@Boris ik heb de router en TV kastje een restart gegeven, maar helaas zonder resultaat. Ik blijf de oude firmware houden :-(

Reputatie 1

Net nog even het TV Kastje een harde-reset gegeven. Vreemde is dat hij dan wel gaat updaten van 14.7.25 naar 14.8.69. Het mechanisme werkt dus wel, maar ik krijg niet de laatste firmware.

 

Reputatie 1

@Boris, heb je nog suggesties die ik zou kunnen proberen of wordt het weer een nieuw kastje?

 

Groet, Niels

Reputatie 1

Vandaag heb ik mijn update ontvangen, vermoed dat er iets is gebeurt aan de kant van T-mobile. Anyway dit issue is verholpen.

 

Groet  Niels

Reageer