TV kwaliteit ondermaats

  • 28 February 2022
  • 5 reacties
  • 153 Bekeken

Hallo,

Sinds een aantal dagen hebben wij een TV en internet thuis abonnement van T-Mobile en ik ben tevreden met de internetsnelheid en de interface van de TV Box.

Wat mij wel erg tegenvalt is de kwaliteit van de TV streams. Die zijn wat mij betreft echt ondermaats. Voorheen ontvingen wij SD kwaliteit (480p) TV via ziggo zonder CI module. De kwaliteit hiervan was in sommige gevallen zelfs beter dan HD TV streams van T-Mobile. Ik heb het gevoel dat de bitrate van de streams enorm geknepen is. Hopelijk kan hier wat aan gedaan worden want op dit forum en tweakers.net heb ik gevonden dat veel mensen deze mening met mij delen.

 

Groet,

 

Jeroen


This topic has been closed for comments

5 reacties

Hallo Jeroen,

Als je bij de TV box gaat naar ‘menu’, ‘instellingen’, TV-BOX, kun je bij ’resolution’ het beeld instellen op 1080P50.

En dan heb je een perfect beeld. Succes,

Lex

Hoi Lex,

Resolutie had ik inderdaad al op 1080p50 gezet en dit zorgt wel voor een soepeler beeld. Geen gehaper en gestotter meer. Echter blijft de kwaliteit aan de lage kant naar mijn mening. Een 1080p stream met een hogere bitrate geeft op dezelfde TV veel betere kwaliteit dan de streams van T-Mobile.

OK, dan vermoed ik dat je een half kapotte ethernet kabel gebruikt voor je tvbox of een slechte hdmi-kabel. Ik ben vorig jaar één maand bij Ziggo geweest voor F1 4K maar er was zoveel datareductie te zien en fletse kleuren dat ik alles in het werk heb gesteld om weer terug naar T-mobile te gaan omdat hun 1080P-beeld beter en veel strakker is dan 4k van Ziggo.

Ik heb een highend OLED-scherm en heb m'n 2021 AV versterker, waar het beeld ook doorheen gaat, zodanig ingesteld dat de hdmi data vanuit de TV box onveranderd in de tv terechtkomt. De ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @Jeroen1996,

Dat is een bekend probleem en er is aangegeven dat het in onderzoek is. Wanneer en hoe T-Mobile dit op kan lossen is niet bekend. Helaas kunnen dit soort ‘verbeteringen’ vaak wat langer op zich laten wachten. Eerdere verbeteringen in de testfase hielpen iets, maar waren nog altijd niet optimaal. Zeker op grotere schermen mist scherpte en dus detail. Dus ik herken je probleem en het is bekend. Veel meer kun je er nu waarschijnlijk niet aan doen, behalve wachten tot er een oplossing komt.

Edit: Je kunt het beste het specifieke topic voor dit probleem volgen voor updates.

Reputatie 6
Badge

Hallo,

Sinds een aantal dagen hebben wij een TV en internet thuis abonnement van T-Mobile en ik ben tevreden met de internetsnelheid en de interface van de TV Box.

Wat mij wel erg tegenvalt is de kwaliteit van de TV streams. Die zijn wat mij betreft echt ondermaats. Voorheen ontvingen wij SD kwaliteit (480p) TV via ziggo zonder CI module. De kwaliteit hiervan was in sommige gevallen zelfs beter dan HD TV streams van T-Mobile. Ik heb het gevoel dat de bitrate van de streams enorm geknepen is. Hopelijk kan hier wat aan gedaan worden want op dit forum en tweakers.net heb ik gevonden dat veel mensen deze mening met mij delen.

 

Groet,

 

Jeroen

[SD is 576i, niet 480p en dat zullen wel heel spaarzame momenten zijn dan :innocent: ]