Beantwoord

tv melding netwerk


Reputatie 1

Als ik mijn tv aandoe krijg ik een melding dat er geen netwerk verbinding is. Als ik OPNIEUW PROBEREN indruk doet de tv het wel weer gewoon. Dit probleempje doet zich voor sindsde overgang naar T mobile tv 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 24 April 2023, 12:11

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Bedankt voor dit topic @Yvonne-Sylvia-1968! Als ik het goed begrijp heb je dit probleem sinds de omzetting naar T-Mobile TV. Je krijgt dus wanneer je de TV Box aanzet eerst de melding dat er geen netwerkverbinding is, en als je dan op opnieuw verbinden klikt werkt het wel. Dit zal toch moeten betekenen dat de TV Box in de eerste instantie geen goede verbinding heeft.

Ik zie dat je twee TV Boxen hebt, speelt dit probleem op één TV Box of op beide? Check voor de zekerheid eens de verbinding tussen de betreffende TV Box en het modem. Zit de kabel goed? Test eens of het verschil maakt als je een andere UTP kabel tussen de TV Box en het modem plaatst (je kunt bijvoorbeeld de UTP kabel van de andere TV Box gebruiken, mits het probleem hier niet op speelt). Of maakt het uit als je de UTP kabel aan de kant van het modem in een andere LAN poort prikt? Ik ben heel benieuwd, laat het mij weten!

Reputatie 1

Niet zodra ik de tv box aanzet,dat gaat automatisch zodra tv aangaat. Maar de tv geeft de melding. Ik gebruik maar 1 kastje,de ander als het goed is van stroom en netwerk 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Yvonne-Sylvia-1968, fijn dat je deze extra informatie kon aanleveren! Als ik het-goed begrijp zet de TV dus ook automatisch de TV Box aan als je de TV aanzet. In dat geval heb ik de oplossing voor je, namelijk het aanpassen van de HDMI-modus in de TV box. Je vindt de instelling door in het menu van de TV Box te navigeren naar: Account --> Instellingen --> TV Box. Vervolgens heb je de keuze uit standaard en HDMI modus 1-4. Graag raad ik je aan om eerst HDMI modus 2 uit te proberen, en anders HDMI modus 4. Ook de andere HDMI modussen kunnen dit probleem voor je oplossen. Meer over de HDMI modus lees je hier: Achtergrondinformatie HDMI modus.

Ik verwacht dat je snel weer zorgeloos kan genieten! 😃

Reputatie 1

En waar vind ik de instellingen van de tv box?Als ik op Entone druk zie ik alleen START,GIDS,OPNAMEN,STROOMKABEL ONTVANGER,VORIGE,INFO,OPNEMEN EN STOP 

Reputatie 1

En in menu van box zelf staat bij account -instellingen geen tv box 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Yvonne-Sylvia-1968, de optie TV Box zou wel aanwezig moeten zijn. Welke opties komen er bij jou tevoorschijn? 

Reputatie 1

Herinnering ,Taal ,Audio en ondertiteling ,Apparaat ,Privacy ,Software licenties  en Over

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Yvonne-Sylvia-1968 dan moet het onder Apparaat staan. Kan je laten weten of het is gelukt?

Reputatie 1

Onderste is wat ik zie als ik tv aanzet. Druk ik op OPNIEUW VERBINDEN dan werkt de tv gewoon. Bovenste is het menu van het apparaat in account T mobile 

Reputatie 7
Badge +9

@Yvonne-Sylvia-1968 kan je de UTP kabel verwisselen van poort op het modem, als het nog steeds gebeurt, is het mogelijk om een andere UTP kabel te gebruiken?

Reputatie 1

Ik had er nooit last van,pas sinds deze week Tmobile tv begon uit te zenden.....dus lijkt me niet dat het opeens aan de kabels ligt? Alle kabels liggen hier trouwens achter de plint,en achter wandkast. Ga niet mijn hele huis verbouwen 

Reputatie 7
Badge +9

@Yvonne-Sylvia-1968 je hoeft alleen de kabel in het moden, van poort 2 naar 3 te zetten. Dit is met 1 handeling snel gedaan!

 

Zou je de TV Box kunnen voorzien van de fabrieksreset? Wellicht zal dit de verbindingsproblemen verhelpen. Dit doe je zo: 

 

Entone Kamai (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de linkerzijkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Het gaatje van de reset zit naast het gleufje voor de SD kaart. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.

Reputatie 1

Werkt ook niet 

Wij hebben dit probleem, na terugkijken van een programma moeten we de tv box altijd weer op standby zetten en daarna weer aan. Als we gewoon zappen dan gaat hij altijd naar een paar sec weer terug. Wij hebben een amino box

Reputatie 7
Badge +9

Hi @robgrootd, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben daarom direct voor je gaan kijken, wat mij opvalt is dat het modem en ONT al meer dan 137 dagen online staat. Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren? Dit doe je zo:

 

      Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem, Media Converter/ONT en TV Box uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en TV Box en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Wil je mij daarna een terugkoppeling geven of dit geholpen heeft? Alvast bedankt!

Reageer