Beantwoord

TV problemen, grijs, blokken, hapering, stilstaan enzovoorts

  • 27 February 2022
  • 5 reacties
  • 174 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Ik heb al een paar topics over espn voor bij zien komen die soortgelijk zijn, alleen heb ik er met meerdere (andere) zenders last van. En als eentje gestoord is zijn de andere dat ook. Bijvoorbeeld als mtv grijs en blokkerig is dan werkt comedy central ook niet. De storingen lopen uiteen tussen grijs beeld, blokken, zwart beeld, stilstaand beeld. Soms loopt het geluid door, soms niet. Soms komt het bijna de hele tijd voor soms maar af en toe, maar wel iedere dag. Uiteraard helpt het niet om de tv box van de stroom te halen, internet verbinding is goed. Op zo’n moment werkt npo1 weer wel, maar tlc niet. Na een tijdje variërend tussen een paar seconden en een volle minuut (want langer wacht ik niet) loopt het beeld weer. Soms gaat het daarna een hele tijd goed soms direct weer storing. Zeer wisselvallig en zeer irritant. In totaal ergert mij dit al meer dan een week. Ik hoop dat iemand hier een oplossing heeft. 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 28 February 2022, 08:47

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @CLDO,

Bedankt voor de uitgebreide symptoom omschrijving, daar heb ik een hoop aan! Na een lijnanalyse klinkt en lijkt het alsof er iets niet goed gaat in de communicatie van het modem en de TV Box. Zou je daarom het volgende stappenplan kunnen proberen:​​​​​​

  1. Koppel de Internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
  2. Haal de stroomkabel van het modem even 20 seconden uit het stopcontact.
  3. Verwissel de TV Box van LAN poort op het modem.
  4. Als het modem is opgestart kun je de stroomkabel van de TV Box weer aansluiten.
  5. De TV geeft vanzelf een melding wanneer hij opmerkt dat de Internetkabel niet is aangesloten. Dan kun je ook de Internetkabel weer aansluiten op de TV Box.

Hiermee zouden de twee kibbelende apparaatjes weer als één moeten werken! :wink: ​​​​​​​

 

Reputatie 2

Ik heb alle stappen uitgevoerd en het leek ook opgelost, maar jammer niet dus. Dit gebeurt zelfs bij programma terugkijken/begin gemist. Verdere oplossingen zijn van harte welkom!

Reputatie 6
Badge

Ik heb alle stappen uitgevoerd en het leek ook opgelost, maar jammer niet dus. Dit gebeurt zelfs bij programma terugkijken/begin gemist. Verdere oplossingen zijn van harte welkom!

Wellicht dit:

 

Reputatie 2

Geen idee wat ik met dat antwoord moet, het is een langere topic waar verschillende dingen worden aanbevolen

Anyway, sinds mijn laatste post is de tv box een paar keer remote reset/geupdated geworden, en sindsdien is het aantal storingen flink afgenomen. Dus wat T Mobile ook gedaan heeft, het schijnt te helpen.

Bij deze is dus dit thema (hopelijk voor altijd) afgesloten

Iedereen bedankt voor de hulp

Reputatie 7

Hi @CLDO, super dat je dit laat weten! Ik ben heel blij om te lezen dat jij weer zo goed als probleemvrij bent. Weet dat als jij toch weer vragen hebt, jij hier altijd mag aankloppen. Veel kijkplezier en maak er een mooie avond van! 😁