Beantwoord

Tv Update

  • 14 May 2023
  • 9 reacties
  • 274 Bekeken

Reputatie 1

Sinds de T-mobile thuis tv update werken de knoppen op mijn afstandbediening niet goed meer. Ik gebruik de samsung tv afstandbediening. De terugspoel en doorspoelknop werken niet en ik kan niet via de blauwe knop 'begin gemist’ starten. Met de t-Mobile afstandbediening werkt het wel, maar kan ik het volume niet regelen. Ook veranderen van zender gaat heel erg traag. Ook kan ik niet meer doorspoelen, wat eerder wel kon. Wat is jullie oplossing voor al deze problemen. Ben overigens totaal niet blij met de update. 

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 14 May 2023, 22:15

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Arno149 

Kun je eens een kijkje nemen in dit topic? Misschien staat er een oplossing tussen 👍

@Arno149

Je Samsung afstandsbediening werkt via infrarood op de T-mobile TV box. (Zonlicht kan dan invloed hebben) 

Heb je nieuwe batterijen al geprobeerd.?

Meestal zijn bijna lege batterijen de oorzaak van het probleem.

 

Als je ook het tv volume wil regelen met de T-mobile afstandsbediening.

Ga dan naar deze link.

En ga naar afstandsbediening koppelen en volg de instructies.

 

 

Reputatie 1

@peter-keetfm heeft niks met zonlicht of batterijen te maken. Probleem is na de update gekomen. Alle andere knoppen werken wel goed. De knoppen waar ik over had, werken ook wel. Maar hebben opeens een andere functie gekregen. Ik zal waarschijnlijk weer 2 afstandbedieningen moeten gebruiken i.p.v van 1. Het is er allemaal niet beter op geworden. Ze duwen zo'n update door je strot zonder aanmelden of vragen en de klant moet maar kijken hoe die de problemen oplost. Zit er inmiddels over te denken om over te stappen naar een andere provider 

Met de T-mobile afstandsbediening werkt het wel.

Dat is een "dome" afstandsbediening die kan niet functies leren en werkt doormiddel van infrarood. (Alleen tv codes in zetten om tv te bedienen) 

Je Samsung afstandsbediening zal via bluetooth werken en ook infrarood.

Die afstandsbediening kan wel leren en updaten.

De conclusie zal dan zijn om het probleem bij Samsung te zoeken en niet bij T-Mobile.

 

T-mobile afstandsbediening werkt juist.?

Alle knoppen op die afstandsbediening werken juist.

= De update van T-mobile heeft niks veranderd (kan veranderen) aan het bedienen van de T-mobile TV box.

 

Ik zou zeggen vervang nou die batterijen. (Simpele test)

Of kijk in het Samsung menu en koppel de tv box opnieuw.

 

@Arno149 als je in mijn aangehaalde link kijkt kun je de T-mobile afstandsbediening koppelen aan jou tv.

Dan kun je de basis functie van je tv gebruiken. (volume ,aan/uit ,enz.)

Via de T-mobile afstandsbediening.

 

-

Niks gaat via hdmi cec dat heeft de T-mobile TV box niet.

Het gebruiken van de tv afstandsbediening van de tv zelf heeft een leerproces wat vaak via bluetooth via tv en dan via infrarood naar de tv box gaat.

De bediening zal altijd via infrarood gaan bij de T-mobile TV box.

 

 

Reputatie 1

@peter-keetfm ik heb de box al opnieuw gekoppeld en er zijn 2 weken geleden nieuwe batterijen in de afstandsbediening gekomen. Ik ga vanavond de t-mobile afstandsbediening opnieuw koppelen, want volume werkt niet en kan de box niet aan en uit zetten. Dan ga ik die wel weer gebruiken.

En dat de zenders heel erg traag verwisselen ligt zeker ook niet aan de T-mobile??

@Arno149

Ja dat traag zappen kan aan de box liggen.

Even de stroom er afhalen (herstart).

Meestal werkt dat.

Ik hoop dat het dan weer goed werkt.

 

Reputatie 1

@peter-keetfm  had ik al geprobeerd. Ik krijg ook elke dag de melding dat m'n tv box geen verbinding heeft en opnieuw moet verbinden. Ik heb met de klantenservice gebeld vorige week. Ze zouden een nieuwe box opsturen, omdat ik een wat oudere box heb. Ik heb er na die tijd helemaal niks meer van gehoord. Geen mail, geen tv box, helemaal niks

@Arno149

Even wachten op iemand van T-mobile webcare.

Er zal waarschijnlijk morgen iemand van T-mobile zelf hier reageren voor een oplossing.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Arno149, sorry voor de vertraging namens mijn collega's van de telefonische klantenservice. Er is inmiddels een omruiling in gang gezet. Je ontvangt binnen enkele dagen een nieuwere TV Box, hierna kun je Cloud Opnemen activeren en ervaar je geen haperingen meer. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat Cloud Opnemen gebonden is aan bepaalde licenties en een klein aantal zenders (onder andere BBC Four, Canvas, ZDF en ARD) niet digitaal op te nemen is. Het volledige overzicht vind je op onze website: Zenderoverzicht | TV-zenders T-Mobile Thuis. Veel kijkplezier straks! 

P.s. de Amulet harddiskrecorder mag straks naar een milieustraat gebracht worden - deze hoeft niet meer teruggestuurd te worden.

Reageer