Beantwoord

Tv werkt niet goed

  • 8 December 2022
  • 10 reacties
  • 154 Bekeken

Vanochtend wilde ik de tv aanzetten en kreeg ik een SSL error. Tv herstart en het werkte weer, maar hij blijft gek doen. De app geeft aan dat het beveilingscertificaat is verlopen. Afgelopen maanden geeft hij aan dat de verbinding met internet soms niet werkt en dan werken Netflix etc ook even niet. Een paar keer opnieuw verbinden en dan werkt het wel weer. Heeft dit ook te maken met deze error en wat kunnen we doen?

 

icon

Beste antwoord door Lisa 9 December 2022, 14:22

Bekijk origineel

10 reacties

Hier sinds gisteravond precies hetzelfde. Alles gereset vanmorgen. Nu werkt de tv wel weer na negeren van de storingsmelding. Maar de app werkt niet, blijft aangeven dat het certificaat niet vertrouwd is.

 

Krijg nu nog onderstaande melding erbij op de tv en ook weer de SSL fout.

 

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen,  @Astridmeeuwissen @Bensi  Er is inderdaad een storing. Hebben jullie al op OK geklikt? 

 

Goedemorgen,  @Astridmeeuwissen @Bensi  Er is inderdaad een storing. Hebben jullie al op OK geklikt? 

Ja. Gedaan. Maar bovenstaande meldingen blijven komen als ik de tv aanzet.

App blijft de certificaat melding geven en werkt dus niet.

 

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen,  @Astridmeeuwissen @Bensi  Er is inderdaad een storing. Hebben jullie al op OK geklikt? 

Ja. Gedaan. Maar bovenstaande meldingen blijven komen als ik de tv aanzet.

App blijft de certificaat melding geven en werkt dus niet.

 

Ze zijn er nog mee bezig. Werkt het niet dan moet je even afwachten. Hopelijk is het snel opgelost 

Ik heb dat ook gedaan, blijft komen. Die melding over ‘Netwerkverbinding mislukt’ waar @Bensi het over heeft heb ik wel al vaker gehad. Heeft dat ook te maken met dat soms Netflix etc niet werkt? @CrisTien 

Reputatie 7

Hi @Astridmeeuwissen en @Bensi, hartstikke bedankt voor jullie meldingen! Heel goed dat jullie zo snel aan de bel hebben getrokken. Ik kan gelukkig melden dat dit probleem gisteren weer was verholpen door onze technische dienst. Geldt dit ook voor jullie? Ik hoor het graag. 

De melding die je omschrijft kan meerdere oorzaken hebben @Astridmeeuwissen, dus hier kan ik je jammer genoeg niet één helder antwoord op geven. Als dit zich nog eens voordoet, dan mag je mij aan de mouw trekken en kijk ik direct met je mee. Het helpt vaak als je het modem herstart wanneer je deze melding weer te zien krijgt. 

Hoi @Lisa, de aangegeven melding is verholpen! 
Dis andere melding over de netwerkverbinding heb ik een paar keer per week, terwijl de andere apparaten wel werken. Ook de streamingsdiensten hebben dan geen verbinding. Na een paar keer op opnieuw verbinden klikken werkt het weer of inderdaad internet opnieuw opstarten. Maar lijkt me niet zoals het hoort, enig idee? Of komt het door de televisie zelf?

Reputatie 6

Hoi @Astridmeeuwissen, ik had graag meegekeken in jouw verbinding om te kijken of ik daar bijzonderheden terug zie. Echter, het e-mailadres dat je voor je Communityaccount hebt gebruikt is niet gekoppeld aan een thuis van T-Mobile abonnement. Wil je mij een pb sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik meekijken in de verbinding!

Heb jij al geprobeerd om een andere poort op het modem te gebruiken en om een andere internetkabel te gebruiken? Wellicht zit er een verstoring in één van deze twee en is dit gemakkelijk te verhelpen door dit te veranderen. Heb jij zelf al andere acties ondernomen om te achterhalen waardoor dit kan komen? Ervaar jij in deze tijd ook uitval van het internet zelf?

Reputatie 2

Ik heb na diverse keren herstarten van modem, mediaconverter en tv-kastje, de SSL melding wel weg gekregen, maar ik heb sinds gisterenmiddag het probleem dat, op alle zenders, elke paar minuten het beeld even 2 à 3 seconden op zwart gaat inclusief het geluid. 
 

Dit behoorlijk irritante probleem doet zich alleen voor bij televisie, niet bij streamingdiensten, dus het lijkt in het tv-kastje van T-Mobile te zitten.

Iemand anders dit wel eens mee gemaakt en eventueel een oplossing?

 

 

Reputatie 7

Hi @pelpinda, hartstikke goed dat je dit doorgeeft! Hier gaan we iets aan doen. Ervaar je dit op beide TV Boxen of enkel op één van de twee? Kun je aangeven of het TV menu wel werkt/zichtbaar is? Je kunt hiervoor op de 'Menu' toets drukken van de afstandsbediening.

Het kan zijn dat je alleen zenders ziet die als 'Favoriet' gemarkeerd zijn. Je kunt als volgt controleren of dit zo is: 

  1. Menu-knop 
  2. Ga naar Account > Profielen
  3. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit. Je bent nu in de lijst met favorieten. Je kunt via de Exit-knop terugkeren naar het menu.

Kun je aangeven of dit de boosdoener was? 💪 Ik hoor het graag, want ik wil dit zo snel mogelijk fixen. 

Reageer