Beantwoord

TV werkt niet meer na glasvezelverbinding

  • 27 December 2022
  • 13 reacties
  • 316 Bekeken

Vandaag is iemand van Guidion langsgeweest voor de glasvezelverbinding. Internet, wifi etc werken prima, maar mijn tv niet meer. Er staat: "Geen signaal. Controleer de verbinding van de HDMI-kabel en de instellingen van de HDMI-bron."

Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb alles al een paar keer gereset, vd stroom af, verschillende hdmi bronnen ingesteld etc. Alle kabels zitten er goed in. Mijn Smart tv heeft helaas geen t-mobile app of google playstore, dus ik heb de t-mobile tvbox. 

De installateur heeft verder niet naar de tv verbinding gekeken en is daar niet bij in de buurt geweest. De tv box reageert ook niet meer op de aan/uitknop van afstandsbediening, lampje blijft blauw branden. Aan achterkant brandt groen lampje naast internetkabel en geel lampje bij hdmi kabel.

icon

Beste antwoord door Evelienlb13 28 December 2022, 11:48

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Evelienlb13,

Wat was de oude situatie? Bij welke provider zat je eerst, en was dat via een DSL verbinding?

In sommige gevallen kan het een paar uur duren voordat je weer tv hebt. Je zou dan echter wel wat op het scherm moeten zien, bijvoorbeeld rechtsboven een foutmelding dat er niet afgespeeld kan worden.

Had je de tv box al even van de stroom gehaald en opnieuw opgestart? Staat de tv op de juiste hdmi ingang ingesteld voor de tv box?

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +14

Zou de batterij van de afstandsbediening leeg kunnen zijn? Als het kastje niet eens aangaat kan die ook geen HDMI SIGNAAL maken.

Bedankt voor de reacties! De oude situatie was ook t mobile provider. Het enige wat veranderd is, is de overstap naar glasvezel. Batterijen afstandsbediening doen het nog. Stroom eraf heb ik al een aantal keer geprobeerd en ook de verschillende hdmi ingangen. Allemaal nog altijd zonder succes.

Reputatie 7
Badge +2

Als je bent overgegaan van dsl naar glasvezel klopt het dat je tv het niet direct doet. Er vindt dan een automatische update plaats waarna je tv het weer zou moeten doen. Dit kan wel enige tijd duren. 

Dit staat los van het feit dat je geen signaal op je tv ziet. Op het moment dat je de tv box opnieuw opstart en de tv op de juiste hdmi ingang staat (waar hij altijd op stond) dan moet je gewoon het opstartscherm / logo van je tv box zien. Daarna zal je beeld zwart worden. Je tv gids kan je dan wel openen. Als je met het zappen een foutmelding rechtsboven krijgt heeft de update nog niet plaatsgevonden. Duurt dit te lang, dan moet de T-mobile technische dienst dit handmatig uitvoeren. Wacht hiervoor op een reactie van een moderator of bel even met de servicedesk. Zorg wel eerst dat je iig beeld hebt zoals hierboven beschreven.

Ps: het tv boxje gaat wel aan, hij gaat juist niet uit. Blijft op blauw staan (rood is uit).

Bedankt Marcel! Ik zie inderdaad wel het animo scherm als ik de tv box vd stroom haal en opnieuw opstart. Daarna blijft het scherm zwart. Ik zie geen tvgids en kan ook niet zappen (alleen naar Netflix 😜). Ik krijg ook geen foutmelding rechtsboven, alleen zwart scherm en opmerking over hdmi..

Reputatie 7
Badge +2

Zolang de tv box nog niet normaal werkt / geupdate is kan je deze niet met de afstandbediening uit of aan zetten. Dit kan alleen door het stroomstekkertje eruit te halen / erin te doen.

Reputatie 7
Badge +2

Probeer eens je modem en je tv-box uit te zetten, de netwerkkabel uit je tv-box te halen en dan je modem eerst helemaal opstarten, dan je tv-box opstarten totdat je een foutmelding krijgt over de verbinding, en dan pas de netwerkkabel erin doen. Start de tv-box dan wel door?

Hoi Marcel, zojuist gedaan volgens jouw instructies. Gaf idd op scherm aan dat de netwerkkabel ontbrak, die vervolgens erin gedaan. Maar vervolgens weer zwart scherm. Enige verschil is dat ik de hdmi melding niet meer krijg. Kastje reageert ook nog altijd niet op aan/uitknop

Reputatie 7
Badge +2

Oke. Laat hem gewoon aan staan vandaag. De update moet dan nog plaatsvinden waarschijnlijk. Wellicht kan een moderator dit voor je nakijken / versnellen.

Doe ik, bedankt voor je hulp!!

Beste T-mobile moderators, zie bovenstaande. Kan iemand van jullie hiernaar kijken?

Update: contact gehad met klantenservice via fb. Reset op afstand van tvbox werkte niet. Ik krijg nu een nieuwe tvbox toegestuurd.

Reageer