Beantwoord

TV zenders Ned 2 en 3 omgedraaid

  • 22 January 2024
  • 9 reacties
  • 121 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 4 reacties

Beste Odido,

 

Mijn TV zenders Ned 2 en 3 zijn omgedraaid. Als je zapt van kanaal 1/Ned1 naar kanaal 2 krijg je eerst Ned3 en bij kanaal 3 pas Ned2. Ook zijn de pijltjestoetsen om omhoog en omlaag te zappen omgedraaid. Ik kan niet zeggen of er iets aan vooraf is gegaan, het was ineens zo. Kan iemand mij zeggen of ik dit zelf weer terug kan zetten dan wel aan kan passen? 

 

 

icon

Beste antwoord door Frank55 25 January 2024, 21:18

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Frank55, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad heel vreemd en heb ik ook nog niet eerder gezien. Zou je de TV Box is willen voorzien van een factory reset? Dit doe je zo: 

Amino Aria (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Kan je mij daarna laten weten of dit opgelost is? 

Beste Tommie, 

Heb de box gereset zonder het gewenste resultaat.

gr. Frank

Reputatie 7
Badge +14

@Frank55  en @Tommie van Odido  vergis ik mij of is dit de favoriete lijst? zie screen Favoriete lijst ❤️ 
De kanalen zijn door ons zelf aan te passen en in volgorde te zetten.

@Frank55 je hebt de zenders dus op je favoriete lijst staan je kan dit helemaal zelf aanpassen.

Zie ook je eigen screen.

 

 

 

@Tommie van Odido & @CrisTien Bij de favorieten in de app staat alles random door elkaar. En bij de TV gids in de app staat alles gewoon in de goede volgorde zoals je zou verwachten: ned 1,2,3, RTL4,5 SBS6 etc. Op de TV staan zenders in favorieten ook door elkaar. Maar ook in de TV gids staat alles door elkaar, ook na de reset, zelfs erger lijkt zie foto’s

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Frank55, het idee van een favorietenlijst is juist dat jouw favoriete zenders daarin staan - precies in de volgorde waarin jij deze geselecteerd hebt om tot Favoriet te maken. Indien je liever de standaardlijst ziet, gebruik dan simpelweg geen Favorieten! 😄

Wij gebruikten ook geen favorieten @Jason van Odido  die lijst doen we niks mee. Bij de TV gids klopt de volgorde niet. Is de favorietenlijst qua volgorde verbonden aan de TV gids dan nee toch? Op de TV ziet dat er sowieso anders uit. Zal er nog eens naar kijken. Maar ik verwacht bij de TV gids gewoon een lijst zenders van boven naar beneden: ned1 ned2 ned3 rtl4 rtl5 sbs6 etc etc. Dat hadden we in het begin ook maar ineens niet meer.

Reputatie 7
Badge +16

Je hebt als ik het zo zie toch echt de Favorieten ingesteld staan. Dit kun je uitschakelen via de volgende handeling:

Je kan in 1 keer meerdere favorieten toevoegen of verwijderen. Ga daarvoor naar het TV menu, druk op het avatar-icoon en vervolgens op Bewerken.

Kijkersprofiel kiezen

Je komt dan in een menu met verschillende opties. Klik op Weergave aanpassen en vervolgens op Bekijk zenderlijst. Hier kies je de zenders die je wil toevoegen of verwijderen aan je favorieten.

Odido TV tabblad weergave aanpassen

 

Lukt het ook hiermee nog niet en blijft de (reguliere) zenderlijst in deze rare volgorde staan? Trek dan nogmaals aan de bel en dan proberen wij op afstand te zien waar het misgaat.

 @Tommie van Odido @CrisTien en vooral @Jason van Odido Het is gelukt!!!! Ik ben er uit. Het zat hem inderdaad in de koppeling tussen het aan/uit-zetten van je Favoriete Zenders en de TV gids Jason. Als je die in je profiel aan hebt staan, mijn vrouw heeft die dus een keer ooit aangezet, neemt de TV gids die (random) volgorde van je Favoriete Zenders over, voor zover je die niet heb georganiseerd. Je kunt dat in eerdere foto's hierboven ook zien dan staat onder "TV gids" ook "Favoriete Zenders". Nu ik dat heb uitgezet in mijn profiel Staat daar "TV gids" en "alle zenders" en is de standaard volgorde ook weer hersteld. Dank voor jullie bijdrage aan het oplossen van mijn probleem(pje)!!

Profielen
Profielinformatie uitzetten
TV gids - Alle zenders

 

Reputatie 7
Badge +14

@Frank55 Ben helemaal blij voor jullie! Voor alle problemen is een oplossing👍🏻😂

Reageer