Up Grade probemen

  • 30 August 2023
  • 7 reacties
  • 130 Bekeken

Reputatie 1

wij automatisch omgezet van ons oude systeem naar het “verbeterde” T-mobile Thuis systeem. Echter zijn er direct een aantal zaken die ik niet als verbetering maar als verslechtering zie :

1 Teletekst is in zijn geheel gewoon verdwenen, erg vervelend als je dat al jaren gebruikt om nieuws (ook regionaal) te bekijken.

2 Door het verdwijnen van Teletekst kan ik ook niet meer eenvoudig programma's ondertitelen (pagina 888 Teletekst), nu moet ik dat via instellingen doen en Doven-ondertiteling kiezen, nog even afgezien van de benaming is dat niet praktisch omdat nu gelijk ALLE programma's ondertiteld worden. Via de afstandsbediening en teletekst was het per programma eenvoudig te kiezen.

3 Ik heb een ontvanger met harddisk recorder, tot mijn volle tevredenheid heeft dit altijd goed gewerkt. Ik kon altijd 2 programma's gelijktijdig opnemen, na de update nog maar één !? Ik weet overigens niet of het in de cloud mogelijk is om programma's die gelijktijdig uitgezonden worden op te nemen, maar ik verwacht van wel..
Rijst bij mij de vraag of jullie me op deze wijze naar opnemen in de Cloud willen krijgen, (waar jullie waarschijnlijk de prijzen jaarlijks van kunnen wijzigen) ?


4 In de oude situatie kon ik een programma dat ik aan het opnemen was al kijken terwijl deze opgenomen werd, nu moet ik wachten tot het programma helemaal opgenomen is en kan ik daarna pas gaan kijken (dit doe ik vaak om reclames te skippen).

5 In het oude systeem kon ik het fel blauwe display van de ontvanger dimmen, deze optie heb ik tot op heden nog niet kunnen vinden in het nieuwe systeem, hierdoor is de ontvanger weer erg aanwezig in de kamer.
6 En tot mijn verbazing tijdens ons verblijf in Spanje ondervond ik dat de T-Mobile TV  helaas slechter dan het voorgaande jaar functioneerde ondanks een uitstekende WiFi van de camping reageerde deze ap zeer slecht en haperde regelmatig met de melding (er is helaas iets fout gegaan ) druk op oke of start opnieuw ???? 

sind deze upgrade gebeurd dit ook bij onze tv in de keuken hij staat stil of werkt niet, bij een harde reset staat het volume van de tv op voluit je schrikt je helaas de stuipen.


Vind het vreemd dat wij nooit een gedegen keuze hebben kunnen maken, er is mij alleen maar aangegeven dat het een verbeterd systeem is. Maar zoals u hierboven kunt zien ben ik het daar niet mee eens. Ik vind het vreemd dat zaken die goed werkten nu ineens verdwijnen onder het mom van verbetering,  niet iedere verandering is een verbetering blijkt en wij zijn nu overgeleverd aan een soort van willekeur want een gedegen antwoord of oplossing blijft uit ! ik wil en hoef geen andere appretuur deze was en is nog steeds goed genoeg, en wil de oude instellingen terug zoals voor deze upgrade, tot einde van het abonnement, en dan en liefst dan alleen kan een nieuw systeem ingevoerd of toegepast worden.

Vriendelijke groet, 

Willem.

Problemen ondervond ik ook in Spanje helaas.


7 reacties

Reputatie 6
Badge

Wat punt 6 betreft zou T-Mobile TV enkel op een T-Mobile Thuis internetverbinding moeten werken. Buitenshuis moet de TV Anywhere app gebruikt worden, eerder verbazend dat het überhaupt heeft gewerkt 😉

Reputatie 7
Badge +14

Inderdaad,  nu gaan de klachten over t-mobile TV ineens via een camping wifi aansluiting in Spanje? Daar is dat product niet voor bedoeld en zou zelfs geblokkeerd zijn. Het is T-mobile thuis en wordt alleen in Nederland geleverd.

Voor buitenshuis, met kleinere bandbreedtes, wordt tv Anywhere gegeven. Voor op je telefoon of tablet.  De verwachtingen van TS zijn dus niet in lijn met wat je mag verwachten van dit product. 

Reputatie 1

Wat punt 6 betreft zou T-Mobile TV enkel op een T-Mobile Thuis internetverbinding moeten werken. Buitenshuis moet de TV Anywhere app gebruikt worden, eerder verbazend dat het überhaupt heeft gewerkt 😉

Goede morgen apis4, 

Goed opgemerkt, hier ben ik de fout ingegaan, punt 6 had idd alleen betrekking op TV Anywhare in Spanje wat overigens ook een punt van aandacht verdient want het was niet om aan te gluren veel te zwak signaal. En wat mij verbaasd is dat dit het enige resultaat is van mijn totale klacht want het is gewoon niet goed. Het is glasvezel en dat zou probleemloos moeten werken in alle situaties en bij hoge uitzondering de melding (sorry er is iets fout gegaan druk op oke en probeer het opnieuw ) 

En wat mij nu ergert is dat er geen aandacht is of word besteed aan de werkelijke klacht, en ik ben niet de enigste.

Reputatie 1

Inderdaad,  nu gaan de klachten over t-mobile TV ineens via een camping wifi aansluiting in Spanje? Daar is dat product niet voor bedoeld en zou zelfs geblokkeerd zijn. Het is T-mobile thuis en wordt alleen in Nederland geleverd.

Voor buitenshuis, met kleinere bandbreedtes, wordt tv Anywhere gegeven. Voor op je telefoon of tablet.  De verwachtingen van TS zijn dus niet in lijn met wat je mag verwachten van dit product. 

Goede morgen Eric, 

Inderdaad goed opgemerkt, hier ben ik de fout ingegaan, punt 6 had idd alleen betrekking op TV Anywhare in Spanje wat overigens ook een punt van aandacht verdient want het was niet om aan te gluren, wat een jaar daarvoor zonder klachten probleemloos wel goed werkte  en opvallend nu niet meer.

En ook hier geld de echte grote klacht is, dat de laatste upgrade voor heeeeel veeeel klanten geen verbetering heeft gebracht, en ook bij jou constateer ik dat er geen aandacht is voor de werkelijke redenen aan deze klacht.

Reputatie 6
Badge

Goede morgen apis4, 

Goed opgemerkt, hier ben ik de fout ingegaan, punt 6 had idd alleen betrekking op TV Anywhare in Spanje wat overigens ook een punt van aandacht verdient want het was niet om aan te gluren veel te zwak signaal. En wat mij verbaasd is dat dit het enige resultaat is van mijn totale klacht want het is gewoon niet goed. Het is glasvezel en dat zou probleemloos moeten werken in alle situaties en bij hoge uitzondering de melding (sorry er is iets fout gegaan druk op oke en probeer het opnieuw ) 

En wat mij nu ergert is dat er geen aandacht is of word besteed aan de werkelijke klacht, en ik ben niet de enigste.

Al deze klachten zijn inderdaad bekende klachten. Wat betreft meerdere programma’s tegelijkertijd opnemen op de 515, daar zou in ieder geval aan gewerkt worden meen ik gelezen te hebben. Teletekst is niet meer mogelijk door de nieuwe technologie wat feitelijk niet meer dan een webstream is en ze hierbij geen teletekst signaal kunnen meesturen.

 

Aan TV Anywhere is naar mijn weten niets veranderd maar T-Mobile TV is wel verslechterd naar het niveau van TV Anywhere qua bandbreedte/ dataverbruik, mogelijk worden ze van dezelfde servers verstuurd en nu bijna iedereen ervan gebruik maakt dat het daardoor te druk is geworden en er storingen bij TV Anywhere ontstaan.

Ook schakelt het beeld terug naar een stream van mindere kwaliteit en dataverbruik wanneer er problemen zijn in de verbinding (kan ook onderweg zijn tussen de server van T-Mobile en nog vóór de wifi van camping bereikt is). Dat het thuis in de keuken ook voorkomt kan hier ook mee samenhangen (de drukte), mogelijk dat het regionaal verschilt want hier is het inderdaad vrijwel probleemloos met een hele enkele keer zo'n foutmelding.

 

Overigens zijn wel allebei niet van de T-Mobile klantenservice en hoeven we dan ook niet allen probleempunten aan te stippen, daar is namelijk oa dit verzameltopic van klachten voor ;):

En werkelijk elk aangestipt punt is al meerdere voorbij gekomen én beantwoord in diverse topics ...

Reputatie 7
Badge +6

Punt 1 en 2: als je op de rode knop drukt en naar Audio & Ondertiteling gaat, kun je de ondertiteling tijdelijk aanzetten, dus tot je van zender verandert, vergelijkbaar met hoe dat ging via Teletekst, dat inderdaad niet meer terug gaat komen.

Punt 3 en 4: dat zijn bekende problemen waar (al een tijdje) aan gewerkt wordt. Je zou inderdaad over kunnen stappen naar cloudopnemen. Dat kost al sinds de introductie zo'n drie jaar geleden 5 euro, dus een prijsverhoging ligt niet in de lijn der verwachting. Controleer voor de zekerheid eerst in de zenderlijst of je alle zenders die je wilt opnemen ook op kunt nemen. Dat werkt niet op alle zenders. Je kunt tot 200 uur zoveel programma's tegelijk opnemen als je wilt en je kunt ze ook tijdens het opnemen al kijken.

Punt 5: als je overstapt op cloudopnemen, kun je de oude apparatuur om laten ruilen voor nieuwe TV-boxen. Daar zit alleen een aan/uit-lampje op en geen fel display. Deze TV-boxen zijn ook sneller, dus het haperen wordt er misschien ook mee opgelost.

Als je hier laat weten of je wilt overstappen op cloudopnemen en nieuwe TV-boxen, kan een moderator dat voor je regelen.

Reputatie 1

Goede middag,

 

Beste, het meeste heb ik uit vroegere ervaringen al gelezen en gedaan dus dat was niks nieuws, maar ga toch nog even reageren op bovenstaande aan uitleg en oplossingen.

Blijft staan dat T-Mobile een Up Grade heeft gedaan met als argument een verbetering, als nu blijkt dat dit in zijn geheel niet heeft gewerkt voor een heel groot klanten bestand, maar mogelijk bedoeld was en is om oude meuk op te ruimen is dat natuurlijk een aannemelijker en vooral eerlijker antwoord. mijn huidige apparatuur werkte geheel naar onze zin, tot het moment van de verbeteringen, het blijkt dat na het opstarten niet meer zo functioneert als gewend, bovendien zijn er een aantal (opgenomen) bestanden op de tv box verdwenen? en er zitten nog al wat storende fouten is deze Up Grade zie bovenstaande, komt er nog een bij, na het resetten van de box, staat het volume voluit m.a.w je schrikt je het apenzuur, maar ja afgerond is er niets en ik wacht nog met vragen om een tv box te regelen. In ieder geval alles blijft zoals het is, ondanks wat #gevallen# maar dat lost zich met de tijd wel op(beetje zuur dit)

Maar toch bedankt voor jullie aandacht en reacties.

Vriendelijke Groet,

Willem Wellerdieck

 

 

Reageer