Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Wat in mijn beleving vaak vergeten word dat dergelijke problemen feitelijk voor zo goed als 100% de schuld is van het management van een onderneming even zo bij T-Mobile, echter blijft het management zoals altijd buiten schot en moet de werkvloer de klachten maar opvangen en oplossen.

T-Mobile heeft met de uitrol van het nieuwe tv platform veel te veel hooi op de vork genomen en er nooit bij nagedacht dat er veel klachten over zouden komen, en ondanks andere adviezen het min of meer heeft doorgedrukt, er is m.i. een simpele oplossing welke ik in een andere topic las, gewoon de ODF streams van Technicolor gebruiken voor alle glasvezel klanten en eventueel als het technisch mogelijk is ook voor DSL klanten.

Reputatie 5

Of het hier mee te maken heeft weet ik niet helemaal zeker maar ik heb ineens een creditering van 3 maanden.

Dat is dus binnen, nu nog het probleem oplossen. 

Reputatie 5

Ik hoef geen creditering, mijn werkgever betaald mijn internet. Ik heb dan liever een googletv om op de 3e tv te kijken ;-)

Reputatie 5

Of het hier mee te maken heeft weet ik niet helemaal zeker maar ik heb ineens een creditering van 3 maanden.

Dat is dus binnen, nu nog het probleem oplossen. 

Het gaat overigens om het TV product vanaf mei wat netjes gecrediteerd is. 

Reputatie 2

Het lijkt mij dat het probleem oplossen een hogere prioriteit heeft dan een eventuele compensatie, zodat we in de toekomst gewoon een goede tv kwaliteit hebben.

Reputatie 5

Het lijkt mij dat het probleem oplossen een hogere prioriteit heeft dan een eventuele compensatie, zodat we in de toekomst gewoon een goede tv kwaliteit hebben.

Dat heet damage control, lijkt er op dat er op hogerhand nu wel wat in beweging komt. Tenminste dat hoop ik. 

Reputatie 5

Hoi @Lisa 

Alweer een tijd voorbij zonder verbetering, of zicht op verbetering.

Kan je ons misschien wat inzicht geven over hoeveel tijd de technische dienst nog nodig denkt te hebben? En het zou mooi zijn als je zou kunnen bevestigen dat ze werken aan het onderliggende probleem, en het niet meer als incidentele, individuele problemen zien.

Dat lijken de belangrijkste vragen op dit forum te zijn. Dat geldt in ieder geval voor mij.

Bedankt alvast

Reputatie 7
Badge +1
ceelenblokker schreef:

Goedemorgen allemaal,

NH Gooi is nog altijd niet teruggekeerd op kanaal 800. De situatie is nog ongewijzigd; op kanaal 800 Hofstreek TV i.p.v. NH Gooi. Weet iemand de status hiervan?

We horen het graag.

 

Momenteel krijgen wij geen bronsignaal voor NH Gooi aangeleverd. We zijn hierover in gesprek met diverse partijen. Aangezien de zender (al een lange tijd) een verkeerde bron heeft, zal deze zenderpositie tijdelijk verwijderd worden. Hopelijk kan ik binnenkort melden dat we wél het bronsignaal kunnen ontvangen.

Het hangt er inderdaad vanaf op welk platform en op welke netwerk je bent aangesloten. Op het oude TV-platform is de zender wel beschikbaar omdat deze via KPN WBA wordt geleverd. Deze stream mogen wij echter niet hergebruiken op het nieuwe platform.

-----------

In dit antwoord van @ Hans Jurrien is tussen de regels door te lezen wat de oorzaak is van de slechtere streams op het nieuwe platform,  Zelf zit ik nu nog op oude platform met KPN WBA.

Lees vooral de regels onder de foto.

Reputatie 5

Oke, KPN streams zijn niet meer de basis voor het TV-beeld, maar een andere leverancier. Dan bestaat de kans dat niet alleen wij veel te slechte kwaliteit geleverd krijgen, maar T-Mobile zelf ook.

Dan zijn we de dupe van een slechte beslissing, waar we waarschijnlijk mee opgescheept blijven zitten. Mooi klaar mee.

Van de andere kant blijft dit speculeren.

Ik zou graag een eerlijk, duidelijk antwoord op mijn vragen willen hebben van T-Mobile zelf. Zijn ze ons wel schuldig, geloof ik.

 

Reputatie 7
Badge +1

@ Hans Jurrien is een van de T-Mobile moderatoren met een behoorlijke kennis van zaken :thinking: dus aan zijn antwoord zal ik niet twijfelen.

 

Reputatie 5

Ze houden ons op dit topic al vrij lang aan het lijntje.

Misschien dat dat niet voor niks is, en dat ze achter de schermen echt ergens mee bezig zijn. “Het onderzoek van de Technische Dienst", zoals Lisa zegt. Misschien wordt dat toch echt serieus genomen. Hoop doet leven😅

Daarom zou ik graag iets duidelijk en eerlijk van T-Mobile willen horen. Optimisme is leuk, maar heeft zijn grenzen natuurlijk.

 

Reputatie 6
Badge

Oke, KPN streams zijn niet meer de basis voor het TV-beeld, maar een andere leverancier. Dan bestaat de kans dat niet alleen wij veel te slechte kwaliteit geleverd krijgen, maar T-Mobile zelf ook.

Dan zijn we de dupe van een slechte beslissing, waar we waarschijnlijk mee opgescheept blijven zitten. Mooi klaar mee.

Van de andere kant blijft dit speculeren.

Ik zou graag een eerlijk, duidelijk antwoord op mijn vragen willen hebben van T-Mobile zelf. Zijn ze ons wel schuldig, geloof ik.

 

Dat was van meet af aan al bekend, getuige de 1080p50 streams. Heeft hier ergens volgens mij al eens gestaan dat het van een andere bron is.

[Zag het voormalige Knippr staan als klant bij het hier genoemde RedBee (voormalig Technicolor/Ericsson) dus misschien komt het nu ook wel hiervandaan (net als het huidige signaal voor ODF gebied) maar dan in ander formaat (‘OTT’) https://www.redbeemedia.com/news/t-mobile-netherlands-selects-ericsson-power-new-ott-tv-service-knippr/ (NLZiet komt hier ook vandaan overigens maar is wel duidelijk wat berere kwaliteit. Was een vorige keer tegengekomen dat je dit type stream daar wel meer naar wens kan laten maken maar gezien het kwaliteitsverschil komt die van T-Mobile misschien toch nog ergens anders vandaan. Tenzij natuurlijk de Android TV app niet de allerhoogste kwaliteit stream krijgt, iets waarover het nog altijd stil blijft).]

Alleen is het tegenstrijdige hierin dat het nieuwe platform voor DSL klanten wél nog steeds het KPN DSL signaal als bron heeft dus technisch zou het mogelijk moeten zijn dat glasvezel gewoon weer het oude signaal als bron kan nemen (in het begin leek de Draytek modem een mogelijk knelpunt maar volgens een latere post zou dat nu ook niet meer het geval moeten zijn). Financieël ligt het misschien anders als ze weer KPN streams moeten gaan afnemen voor de WBA glasvezel klanten dus trekken ze de ODF klanten maar mee de put in onder het mom van gelijkheid :stuck_out_tongue_winking_eye: .

Aan de andere kant zal het idee erachter wellicht  samenhangen met de verplichte vrije modekeuze vanaf 2022 en misschien later nog wel vrije keuze van STB en dat dit het minst ‘gedoe’ oplevert in termen van compatibiliteit.

Reputatie 7
Badge +4

En met het oude ODF had men ook eigen streams, die ze rechtstreeks doorgaven. Ze willen zo onafhankelijk mogelijk zijn van KPN en vanuit dat oogpunt zijn ze dit ‘avontuur’ aangegaan en een eigen versie van streams zijn gaan aanbieden. Dat biedt T-Mobile meer vrijheid in het aanbod en hebben ze alles zelf in de hand. Dat komt met een keerzijde; in dit geval sprake van hercodering van de streams, waardoor er extra verlies ontstaat. Helaas, want de originele WBA streams waren beter. De oorsponkelijke ODF streams nog beter.

Het vergelijken met NL ziet gaat ten dele op, omdat de bron weliswaar hetzelfde kan zijn, maar dat niets zegt over wat een aanbieder met dat signaal doet. Er jammer, want hier is zeker onderscheid te maken. Maar het lijkt een wedloop geworden tussen aanbieders. Canal digital en Digitenne spannen hierbij de kroon met mega compressie. Maar ook KPN en Ziggo doen hun duit in het zakje.

Ik moet zeggen dat ik TV niet eens echt mis. Voor dat ene programma per jaar schaf ik wel 2 maandjes NLziet aan.

Reputatie 5

@apis4

Bedankt voor de achtergrond-informatie. Ik had gezocht maar kon niet echt iets vinden. Het heeft trouwens niet iets met de Android-TV app te maken. Ik heb hem zelf niet geprobeerd, maar ook via de webbrowser en op mijn settop-box is de kwalititeit zwaar beroerd. (Op glasvezel).

Ze hebben het in dat stukje over NL-Ziet over flexibiliteit, schaalbaarheid en hoge kwaliteit streams. Drie dingen die T-Mobile niet biedt op het moment. Misschien hebben ze het goedkoopste pakket afgenomen😅 Dan hoop ik dat ze aan het onderhandelen zijn voor iets beters.

Die vrije apparaat-keuze had ik nog niet aan gedacht, wel dat ze inderdaad abonnementen zinder STB aanbieden nou. Dat zal zeker samenhangen. Maar dat dat zo'n stap achteruit in kwaliteit betekent moet niet hoeven of kunnen.

Nog steeds geen antwoord van @Lisa  gekregen trouwens.

@TAVL 

Dan ben ik benieuwd of T-Mobile zelf extra compressie toepast, of dat ze het zo aangeleverd krijgen. Het blijft wel jammer, hier bij mij hadden ze voor de update het beste beeld van ale aanbieders.

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik ga denk ik vanavond nog maar een keer bidden dat ze me maar op het oude platform laten, en niet op het onzalige idee komen om ook de klanten die nog op het oude platform zitten gaan overzetten.

Komen ze toch op het onzalige idee, dan zal het nieuwe platform minimaal voor 100% gelijk moeten zijn aan het oude v.w.b. de beeldkwaliteit, als het ook maar minimaal minder is ga ik wellicht overwegen over te stappen.

Hoop natuurlijk niet dat het nodig is omdat ik nu 3 gratis themapakketten heb, zolang ik klant blijf dus zonder limiet aan de periode.

Reputatie 5

@BeMu 

Als je TV-Anywhere van T-Mobile in een webrowser bekijkt, kan je de nieuwe kwaliteit zien. Probeer vooral wat drukkere of sneller bewegende beelden uit, dan weet je een beetje wat je kan verwachten.

Gaat niet in de buurt komen van 100% ben ik bang.

 

Reputatie 5

Voor de normale zenders vind ik het opzich nog niet eens zo heel erg, kijk toch bijzonder weinig TV.
Daar waar het bij mij voornamelijk heel erg steekt is dat ik 15 euro betaal voor een ziggo sport en dan dus echt trieste kwaliteit krijg. Je betaald de hoofdprijs en het beeld is ruk, dat vind ik dus echt niet kunnen. Overigens blijft het raar dat je hetzelfde betaald voor een product wat eerst goed was en nu gewoon zwaar onder de maat is.

Reputatie 7

Hi allemaal, weer een update vanuit mij! Na een lang weekend vrij te zijn geweest, ga ik weer volop verder met de compensaties en spreek ik jullie in de privéberichten. Ik zou graag een indicatie mee willen geven van hoe lang het onderzoek nog gaat duren zoals jullie graag willen, als hier meer over bekend was. Op dit moment lopen er meerdere trajecten die allemaal aandacht nodig hebben, waardoor het onderzoek wat langer op zich laat wachten en dit kan dan ook nog enkele weken gaan duren. De problemen zijn zeker op de kaart gezet en jullie feedback hierover is gedeeld met de ontwikkelaars. Zodra er meer duidelijk is, kom ik direct bij jullie terug in dit topic. Zelf had ik ook graag eerder al wat met jullie gedeeld, maar ik dien af te wachten op een terugkoppeling.

Wat betreft het individuele aspect, hier bedoelde ik inderdaad enkel en alleen de compensatie(s) mee. Het onderzoek richt zich echt op een mogelijke structurele oplossing/aanpassing. Hopelijk heb ik zo wat meer duidelijkheid kunnen geven! 💪

Reputatie 7
Badge +1

Dus als ik het goed lees worden er tot alles is opgelost geen klanten meer overgezet naar het nieuwe platform, tot alle problemen voor 100% en meer zijn opgelost.

Behalve dan de klanten die op individuele basis een overgang aanvragen, wat natuurlijk niet erg slim is.

Reputatie 5

@Lisa 

Bedankt voor je antwoord. Jammer dat het nog weken kan gaan duren, het duurt in feite al te lang. Maar heel fijn om te horen dat er naar een structurele verbetering word gezocht. Dat is goed nieuws. Thnx :)

 

Reputatie 5

Sorry hoor, maar dit topic loopt al sinds mei dit jaar, al 5 maanden.... 

Reputatie 5

@Lisa Zonder je voor het blok te willen zetten: stoppen jullie nu met incasseren van het TV abonnement tot het probleem is opgelost of gaan jullie als het opgelost is weer crediteren?

Reputatie 7

Merci voor jullie snelle reacties en begrip hierop! Ik weet niet precies waar je dat uit hebt opgemaakt @BeMu, maar dat is niet aan de orde. Het plan is nog steeds om iedereen over te zetten naar het nieuwe platform die nog niet is gemigreerd. Is mijn bericht verder helder? 😊

Terechte vraag van je @MetaframeNL! We stoppen nu niet met het incasseren, maar je zou natuurlijk wel per direct tv kunnen stopzetten als je dat zou willen. Trek mij vooral aan de mouw over wat jullie als vervolgstap zouden willen. Wanneer de oplossing er is, dan kijk ik inderdaad weer verder naar de vergoedingen.

Reputatie 5

Ha! @Lisa  Ja dat zou ik wel willen maar echt alternatieven zijn er niet hé. Maar goed, gelukkig is het sport seizoen binnenkort afgelopen. Zodra dat weer begint en er is geen verbetering dan ben ik vertrokken met alles van Tmobile. Ik zit helaas nog met 1 mobiel abo vast anders was ik al weg. 

Reputatie 4

Merci voor jullie snelle reacties en begrip hierop! Ik weet niet precies waar je dat uit hebt opgemaakt @BeMu, maar dat is niet aan de orde. Het plan is nog steeds om iedereen over te zetten naar het nieuwe platform die nog niet is gemigreerd. Is mijn bericht verder helder? 😊

Terechte vraag van je @MetaframeNL! We stoppen nu niet met het incasseren, maar je zou natuurlijk wel per direct tv kunnen stopzetten als je dat zou willen. Trek mij vooral aan de mouw over wat jullie als vervolgstap zouden willen. Wanneer de oplossing er is, dan kijk ik inderdaad weer verder naar de vergoedingen.

@Lisa Het begint weer verwarrend te worden. In 2 eerdere berichten geef je aan dat je je volledig gaat richten op compensaties middels privé berichten. Ik heb eerlijk gezegd nog geen bericht van je mogen ontvangen. In in je meest recente bericht geef je aan dat er naar vergoedingen gekeken gaat worden zodra de oplossing er is. Dat spreekt je eerdere bericht tegen.

En de suggestie om dan maar tv per direct stop te zetten slaat natuurlijk helemaal nergens op, dat is niet de oplossing voor een klant als de beeldkwaliteit bagger is.

Ik ga er van uit dat ik op korte termijn een privé bericht van je krijg met daarin een compensatie voorstel, zoals je zelf al 2x aangegeven hebt.

Reageer