Beantwoord

Update terugdraaien en teletekst beschikbaar

  • 23 May 2023
  • 7 reacties
  • 500 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik zou graag mijn update willen terug draaien en gewoon weer teletekst willen hebben.

icon

Beste antwoord door Cristien 23 May 2023, 22:39

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dat is helaas niet mogelijk.  Alle klanten die nog op het oude worden nu naar het nieuwe platform overgezet. Daarna gaat het oude uit.

Dan wil ik graag op het nieuwe platform weer teletekst.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Euss  Er is een Wensen en suggesties lijst. Je kan het daar kenbaar maken. 
Als het niet mogelijk is kan je misschien de app van Teletekst gebruiken op je telefoon/iPad.

Fijne avond

Reputatie 7
Badge +14

Op je computer of ipad navigeer je dan naar nos teletekst. 

Reputatie 7
Badge +16

Dan wil ik graag op het nieuwe platform weer teletekst.

Hoi @Euss, teletekst is niet langer beschikbaar wanneer je overgegaan bent naar het nieuwere platform. Je kunt uiteraard naar eigen wens gebruik blijven maken van de NOS app. Wellicht bot maar ik wil het genoemd hebben: ik plaats deze wens niet in het bovengenoemde topic daar het technisch gezien onmogelijk is om dit terug te draaien. Dat betekent niet dat ik de wens niet snap of er geen begrip voor heb. Het is simpelweg niet mogelijk.

Ik heb ook update software gekregen van 1 decoder ( heb er 2 heb meerdere televisies waarvan 1 voorzien van harde schijf helaas is heeft deze de update gekregen)  en teletekst werkt gewoon op de oude software en de onzin dat het signaal niet wordt meegezonden klopt dus niet. In mijn ogen kan die 2 oorzaken hebben

  1. De software heeft een fout en en met een update zou dat zonder problemen moeten op te lossen zijn maar aangezien dit al 3 jaar speelt denk ik niet dat dit de oorzaak is.
  2. De software is gemaakt voor T-Mobile glasvezelnetwerk en die maakt gebruik van andere manier om teletekst mee te zenden.

Verwacht dat software is gemaakt voor T-Mobile netwerk is geen probleem zou ook makkelijk op te lossen zijn nl niet de update door de strot duwen maar van te voren vragen of men het een probleem zou vinden dat teletekst niet meer werkt (denk niet dat veel klanten dan de update zouden kiezen) andere optie is 2e en 3e versie van de software maken voor KPN en Delta Netwerk (misschien dat die wel zelfde basis hebben dan is een 2e versie voldoende) bij installatie een keuzemenu weergeven voor selecteren netwerk en de juiste versie installeren voor dat netwerk graag dan nog wel alle goede dingen van oude software meenemen zoals tegelijkertijd op 2 kanalen opnemen (hardware kan het aan kon bij vorige versie) en ook zo programmeren dat automatisch als 2 programma’s achter elkaar opgenomen worden er als er een conflict ontstaat met andere opname programma deze automatisch later start, 1 x instellen tijd vooraf en achteraf beginnen (kan ik in de nieuwe software niet vinden) en software sneller maken decoder is weer langzamer geworden andere optie hiervoor schaf decoders met betere hardware aan en ook weer voorzien van harddiskrecorder.

 

Heb dit ook al bij KPN meegemaakt heb al vanaf 2010 glasvezel eerst via onderdeel Reggefiber dat werd later overgenomen door Telfort had perfect beeld bleek achteraf wel werd overgezet naar de KPN decoder en beeld werd een stuk minder en een bagger decoder ben toen  direct naar T-Mobile overgestapt vanwege harddiskrecorder was bij KPN niet mogelijk en ben niet het type dat 20 minuten naar reclame gaat kijken wat ik toch niet ga kopen maar heb wel wat beters te doen maar bij T-Mobile had ik ook slechter beeld dan ik gewend was via dit Forum kreeg ik te horen dat er inmiddels compressie werd toegepast en dat daardoor beeld veel slechter werd waarschijnlijk had men bij T-Mobile te veel compressie toegepast na klacht werd het beter.

Graag de update terugdraaien zal niet zo moeilijk zijn op afstand is ook de verkeerde software er op gezet.

 

 

Na zoveel problemen met de update en dat het niet mogelijk is om de update terug te draaien ga ik een andere provider zoeken misschien als iedereen dat doet men bij T-Mobile is gaat nadenken dat klanttevredenheid belangrijker is dan nieuwe klanten waar alle acties voor gelden al hebben die er toch niets aan geen teletekst en als  je een instelling kiest heeft de balk bij RTL z moeite om het bij te benen dan kun je de bal bij voetbal volgen bij andere instelling vervaagd de bal bij voetballen en dan nog niet eens elke keer opnieuw aanmelden, niet op tijd opnemen en nog veel meer andere problemen ga er nog over nadenken of ik ook niet al mijn mobiele bedrijfsabonnementen weg ga halen ben er wel klaar mee

Reageer