Beantwoord

vastlopen tv ontvanger rond 06:00

  • 1 September 2022
  • 39 reacties
  • 526 Bekeken


Toon eerste reactie

39 reacties

Reputatie 2

hallo Tmobile,

 


Vastlopen begint zolangzamerhand zeer storend te worden. Ook vrienden van ons hebben hier last van, zelfde probleem en tijden.

soms moet ik 2x achter elkaar de boel resetten.

hoe lang hebben jullie nog nodig om dit op te lossen?

volgens mij is het een kwestie van vorige update terugzetten en daarna eerst maar eens uitzoeken waarom het vastloopt alvorens opnieuw te updaten. 

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, dank je wel voor de updates! Momenteel staat het algemene onderzoek naar de vastlopende Aria 7X nog open en zijn we hard aan de slag om je zo snel mogelijk van een update te voorzien. Mocht het onderzoek uitwijzen dat dit aan de versie ligt, dan zal daar een oplossing voor worden gecreëerd. Excuses voor het ongemak.

Reputatie 2

06:34, wilde overschakelen van sbs9 naar rtl4. Box opnieuw bevroren en enigste wat nog helpt is de spanning eraf. Begint zo langzamerhand wel storend te worden. Kan de een na laatste update niet terug gezet worden?

Reputatie 2

06:25, sbs9 hart van Nederland

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, thanks voor je bericht en terugkoppeling. Ik heb de gegevens direct bij het onderzoek gevoegd, waardoor we nog beter inzicht hebben waar het precies misgaat. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Mocht er een update zijn, dan hoor je van ons. Ook voor vragen, weet je ons te vinden. We staan voor je klaar! 

Reputatie 2

Vanmorgen om 06:07 is sbs9 vastgelopen tijdens een uitzending van hart van nl. Beeld bevroren en tv box reageert nergens meer op.

Reputatie 2

Hallo Jason,

 

Bovenstaande berichten in dit topic heb ik tijd, zender en programma beschreven.en zal dit voorlopig blijven doen. Tijdens het kijken van een live uitzending bevriest het beeld en reageert de ontvanger nergens meer op. Er verschijnt geen melding in beeld. Enigste optie is een paar seconden de spanning eraf en weer erop. Probeer hierin zelf ook zo veel mogelijk mee te denken, signaalverlies op de box geeft een melding en geen vastloper. Volgens mij heeft de box ook recentelijk een software update gehad, want na een reset krijg ik sinds kort de melding dat de box opnieuw is opgestart. Dit was eerst niet het geval. Als de box vastgelopen is, kijk ik verder met de smart tv app omdat herstarten toch enige tijd in beslag neemt. Heermee nog geen vastloper gehad, lijkt dus idd uit de box te komen.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @TripleRichard, wanneer beide boxen dezelfde problemen ervaren, is de kans groot dat het euvel elders vandaan komt inderdaad. Ik denk dan aan een tekort in bandbreedte of een probleem met het signaal. Bandbreedte zal absoluut niet het geval zijn aangezien je 1000 Mbit/s afneemt dus dat kan worden uitgesloten. 

Ik heb dit besproken met onze specialisten en zij geven aan dat er momenteel een algemeen probleem is met de Aria 7x TV Box en jij hebt er hier twee van in gebruik. Zou je me de onderstaande informatie kunnen toesturen - we hebben inmiddels al een goed beeld geschetst natuurlijk dus enkel voor de volledigheid:

  • Stap voor stap wat je precies ervaart en op welke knoppen de je drukt waardoor het probleem ontstaat;
  • Op welke zender(s) staat de TV wanneer je dit tegenkomt?
  • Welk programma ben je aan het kijken (datum/tijd)?
  • Gaat het om Live TV, Terug Kijken of een opname?
  • Heb je het probleem ook op andere devices, zoals TV Anywhere of een smart-tv app?
  • Is er een foutmelding zichtbaar? Zo ja, maak hier alsjeblieft een screenshot van.

Onze specialisten zijn hard aan het werk om dit probleem volledig te herstellen en kunnen daarbij alle voorbeelden gebruik. Zodra jij bovenstaande vragen hebt beantwoord, kan ik dit indienen bij hen. Alvast enorm bedankt!

Reputatie 2

Vanmorgen 06:04 SBS9 uitzending herhaling hart van NL is de ontvanger vastgelopen.

Reputatie 2

Gistermorgen 06:15 keek naar de herhaling van hart van Nederland op sbs9. Gisteravond liep de ontvanger vast op 21:35 op rtl5 112 vandaag.

 

In mijn ogen heeft het wisselen van de HDMI kabel niet zo veel zin, omdat zowel de tv beneden als boven dezelfde problemen hebben. 2 kabels tegelijk stuk zou wel heel toevallig zijn.

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, check - dankjewel voor deze heldere aanvulling! Hier gaan we iets aan doen. Kun je eens de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aansluiten op zowel de TV Box(en) als de tv? Heel fijn dat je al de zenders noemt waarop je dit euvel hebt ervaren. Zou je dit nog kunnen aanvullen met concrete voorbeelden? Als je kunt laten weten welke programma's je op deze zenders keek en op welke datum en om welk tijdstip, dan kan de technische dienst hier voor jou induiken. Ik wil dit heel graag voor je fixen. 

 

Reputatie 2

Zojuist (21:35) ook de ontvanger boven vastgelopen bij het kijken naar rtl5. Er is dan maar 1 oplossing en dat is spanning eraf. Aan/uit toets reageert niet en beeld lijkt bevroren.

Reputatie 2

Hallo @Jason ,

 

Ik ben in het bezit van een Samsung UE55TU7022KXXH smart TV. Er is geen ingestelde timer aanwezig op de TV. Vastlopen is geen vast tijdstip, zit soms een kwartier verschil in. Vanmorgen zelfs 2x vastgelopen, om 06:15 en om 06:45. Blijkbaar ben ik niet de enige in het land http://disq.us/p/2qn6fda. Gebeurt bij mij tot nu toe als ik SBS 9 kijk of SBS6.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @TripleRichard, het lijkt erop dat jouw smart tv een ingestelde timer of sleep timer heeft op de tv-verbinding met de TV Box. Gebeurt het elke exact rond of op 06:00 's morgens of varieert dit weleens? Omdat de box van boven ook dezelfde vastlopende issues ervaart rond dat tijdstip, kun je haast wel concluderen dat het aan de tv ligt. 

Je zou eens kunnen proberen om de tv terug te zetten naar de fabrieksinstellingen bijvoorbeeld. Wat voor merk en model is jouw smart tv?

Reageer