-
-
Doet lekker mee
-
17 reacties
Programma opnemen in de vernieuwde T-Mobile tv wordt wel gedaan, echter als ik de opname wil bekijken dan krijg ik een haperend beeld. Heel kort, slechts 2 of 3 seconde, tv-beeld en dan gedurende een paar secondes een beeld vol "sneeuw” en het geluid is evenredig wel en niet te horen.
Ik kan dus niets zien van de opname en terug gaan naar tv kijken lukt ook niet want de haperende beelden blijven doorgaan. Van zender wisselen geeft ook geen ander resultaat.
Om weer wel tv te kunnen kijken is het enige wat helpt zowel de router als ook de tv box van de netstroom afhalen en na enige tijd weer erop aan te sluiten.
Ik ben gaan bellen en heb aangegeven dat ik een nog goed werkende ‘gewoon’ tv toestel heb, dus geen smart tv. Dat moest geen probleem zijn. Op advies van de klantenservice heb ik de HDMI kabel achter in de tv in een andere poort gestoken en de Ethernetkabel in de andere Lan poort gestoken. Dit gaf geen ander resultaat.
Conclusie: mijn tv box moest worden omgeruild. Dit is ook nog even bij de technische afdeling nagevraagd, ref.nr.63950468.
Gisteravond (=9 dagen later, eindelijk) de nieuwe tv box ontvangen. Resultaat…. helaas terug kijken of opnames bekijken lukt niet. Ik heb wederom een haperend beeld.
Waar ligt dit aan?
@Wiewie1604 Ik heb gelijk jouw verbinding ook onder de loep genomen, maar ik zie hier gek genoeg geen gekke dingen in de verbinding en het signaal ziet er top in orde uit. Werkt het wel vlekkeloos wanneer je ‘normaal’ live tv kijkt? Wat betreft het terug kijken of met de opnames, lukt dit wel via TV Anywhere of ervaar je dan ook haperend beeld?
Heb je toevallig ook een nieuwe tv met 4K resolutie? Nieuwe TV's spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kan je met een 4K TV haperend beeld en/of wegvallend geluid ervaren. De beeldinstellingen op de TV zelf wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt vaak. Zou je dit willen testen?
De resolutie waarop het menu wordt uitgevoerd is lager dan dat van de meeste TV's. Om het menu en de gebruikersinterface toch op volledig scherm te tonen, wordt er daarom gebruik gemaakt van zogenaamde upscaling, het vergroten van het aantal pixels om hetzelfde te tonen. Het resultaat is daarbij afhankelijk van de resolutie en de factor waarmee de pixels verhoogd moeten worden. Als dit ongunstig uitpakt, kan het beeld wazig of rafelig lijken.
Een andere reden kan zijn, dat het ligt aan de HDMI-kabel of internetkabel. Heb je deze al vervangen? Dit zou het probleem ook kunnen oplossen. Ik ben benieuwd!
Bekijk origineel