Beantwoord

verouderd netwerk, geen tv?

  • 9 December 2021
  • 7 reacties
  • 154 Bekeken

Beste allen,

 

Misschien ben ik een gewoontedier, maar als iets werkt dan werkt het en stap je niet snel over naar iets anders. Maar is dat wel zo slim?

Ik kom nog uit het upc tijdperk welke overgenomen werd door vodafone deze ging in zee met ziggo dus nam tmobile vodafone thuis over. Zodoende nu jaren tmobile thuis, met zo af en toe wel eens stilstaand of blokkerig beeld. Na een telefoontje met tmobile vaak snel op afstand opgelost

Het coronatijdperk breekt aan, thuiswerken wordt de norm en twee pubers die thuis online onderwijs krijgen. Wifi werd heel slecht, ik dacht dat dat kwam doordat iedereen nu ineens thuis intensief gebruik maakt van het netwerk.  Toen viel de brief over glasvezel op de deurmat, als het internet nu toch zo traag is kan het alleen maar beter worden dachten wij dus dat moeten we maar doen. 

Half oktober de kabels in de grond, en eind oktober de kabel naar de woning gelegd. Begin november de aansluiting in huis gekregen en een monteur om alles netjes aan te sluiten. Nieuw apparatuur was niet nodig want alles was compatible met het glasvezelnetwerk.  Na installatie vroeg de monteur een snelheidstest te doen. Deze was  tot 3x toe 7,1 mb conclusie van de monteur dat de modem niet deugde dus heeft hij een nieuwe geplaatst, het resultaat was volle bak aan down- en upload snelheid dat hadden we nog nooit gehad, dus super blij natuurlijk. Vervolgens alle overige kabels aangesloten en bleek dat er geen tv was. De monteur heeft dat netjes uitgezocht en het blijkt dat we gebruik maakte van een verouderd platvorm waardoor onze mediabox met ingebouwde opnamerecorder het signaal niet door kon geven. Geen probleem, de monteur regelde telefonisch een nieuwe mediaboks voor ons.

Een week verder komt er een pakketje binnen, iedereen blij kunnen we weer tv kijken. Kastje netjes geïnstalleerd,  geeft ie na het invoeren van het klantnummer en ww  aan dat er geen zenders beschikbaar zijn. Na 45 minuten aan de telefoon en 4 medewerkers verder krijg ik te horen dat mijn abonnement niet is omgezet. Hoezo omgezet, ik heb contact gehad en ik kon 1 op 1 over op glasvezel en nu moet mijn abonnement omgezet worden, wat doet dat met de kosten etc? Nou, dat viel wel mee die blijven gelijk. Mijn probleem zou doorgezet worden naar de td. Afgelopen zaterdag even gebeld, want we wilden zondag wel naar de formule 1 kijken, op je telefoon is dat zo klein. Het ligt nog bij de td en er word een aantekening gemaakt was het antwoord. 

Vandaag weer even gebeld om te vragen wat de status is aangezien er nog geen tv is. Ja ,ik zie een aantekening maar de vraag is nog niet doorgezet naar de td. Ze kunnen dit op afstand regelen dus u hoeft niets te doen. Ik vroeg nog of het de bedoeling is dat ik dan regelmatig de mediaboks installeer om te checken of het werkt, ik heb liever dat ze contact opnemen om samen stap voor stap het probleem op te lossen. Nee, dat is hoe wij werken was het antwoord.  

Nu heb ik een aantal vragen:

1 is dit een herkenbaar probleem en simpel.op te lossen?

2 is dit een gangbare manier van probleemoplossingen?

3 Ben ik idd een gewoontedier en moet ik regelmatig  wisselen van provider om altijd het nieuwste van het nieuwste te hebben en is die rijd nu aangebroken.

icon

Beste antwoord door Anonymous 9 December 2021, 13:06

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

 

Als ik het goed begrijp kom je dus van DSL af en ben je overgestapt naar glasvezel. Tegenwoordig worden mensen die overgezet worden van DSL naar glasvezel direct op het nieuwe TV Platform aangesloten.

Bij T-Mobile Thuis glasvezel werkt TV net even anders dan bij T-Mobile Thuis DSL.

Heb je het modem en de het kastje (TV Ontvanger) al eens een reset gegeven? Misschien staan de instellingen bij T-Mobile wel goed maar is een volledige reset benodigd om een software-update af te dwingen.

Mocht het dan alsnog niet werken, dan kan een moderator hier op de community het één en ander voor je in gang zetten. Het kan namelijk zijn dat in de achterliggende systemen ( bij T-Mobile ) e.e.a. nog niet (goed) is doorgevoerd. 

Dit soort problemen komen helaas wel eens voor, maar over het algemeen gaat het omzetten allemaal zoals het zou moeten.

Beste Gerrit,

Als je met een volledige reset de Powerflip bedoeld, dan is dat idd al een aantal keer gedaan maar helaas zonder resultaat.

Overigens is het ook zo dat de ontvanger aangeeft geen verbinding te hebben met de tv. dit is zo met de bestaande bekabeling (cat8) als de bijgeleverde kabels (cat5) en HDMI. Na ongeveer een 4 tot 5 tal minuten springt hij op zwart scherm met de mededeling geen zenders beschikbaar.

Ander grappig (eigenlijk niet) voorval is wanneer ik de ontvanger uit zet dit goed gaat (het lampje brand rood) maar als ik 'm weer aanzet hij gelijk weer uitschakelt (lampje gaat op blauw maar schakelt direct weer naar rood)

Ik heb hier drie nieuwe ontvangers en alle drie doen ze precies hetzelfde, zowel in de woonkamer als op de slaapkamers.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Wacht even op reactie van een moderator. Zij reageren hier op topics binnen de community. 
Mogelijk kunnen ze helpen om e.e.a. te versnellen. 

Reputatie 7

Hi @Edo van Alphen ,

Goed dat je het bij ons navraagt! Ik wil graag kijken hoe de verbinding er aan de “achterkant” uitziet, oftewel een meting doen. Dit, omdat ik vermoed dat dat verbinding niet helemaal zo loopt als we dat zouden willen. Wil je voor mij je klantgegevens toevoegen aan je profiel hier op de Community? Dan heb ik toegang tot je account en kan ik je hopelijk verder helpen. Ik hoor het graag van je! 

Gisteren weer 56 minuten met t-mobile aan de lijn gehangen. Na 5 x in de wacht gezet te zijn konden ze me “helaas” niet helpen. Mijn probleem word naar de backoffice uitgezet, dit kan ongeveer 7 dagen duren. dan moet er een afspraak gemaakt worden met een monteur die dan het één en ander hier thuis komt nakijken en installeren. Maar ja, die hebben het ook druk dus dat wordt dan medio januari.

 

Als ik een nieuw abonnement afsluit, bij wie dan ook, dan heb ik binnen 7 dagen alles wat ik maar wil waarom is het voor een bestaande klant zo verdomde moeilijk om iets te regelen? Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en weer 6 x terug.

Ik heb €20,00 compensatie gekregen voor diensten waar ik nu geen gebruik van kan maken dat vindt ik veel te weinig, de totaal kosten zijn 2x zo hoog. 

 

Topic mag gesloten, probleem is opgelost.

Reputatie 7
Badge +16

Super dat het opgelost is @Edo van Alphen, bedankt voor je herstelmelding! Ik sluit het topic meteen. 

Mocht het om wat voor reden dan ook toch weer eventjes open moeten, stuur me dan een privébericht (door op mijn naam te klikken); dan regel ik dit direct voor je.

Voor nu een prachtig weekend toegewenst en alvast fijne feestdagen! 🎄😁