Beantwoord

vertraging TV app

  • 7 November 2023
  • 4 reacties
  • 205 Bekeken

Wij hebben sinds kort een abbonement bij odido en merken dat de TV zenders achterlopen op bv die van de buren of vrienden. Vooral heel vervelend als er een live voetbalwedstrijd is zoals nu. 

Nu lees ik dat dit al 2 jaar geleden een probleem was en dat er gezocht wordt naar een oplossing, maar dat daar tot heden geen gehoor aan is gegeven. Geen leuke binnenkomer. Gaan jullie dit nog herstellen?

Zo niet, werkt het met de tv box wel sneller of is hierbij hetzelfde probleem? Zo niet, kan ik ergens mijn contract ontbinden vanwege het niet voldoen aan de geschepte verwachtingen?

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 7 November 2023, 22:54

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt IP tv niet vergelijken met Coax TV. Er zit een buffer ingebouwd om delay en jitter op te vangen. Dat is genoegzaam bekend en daarom geen reden om kosteloos je abonnement op te zeggen.

Je kunt IP tv niet vergelijken met Coax TV. Er zit een buffer ingebouwd om delay en jitter op te vangen. Dat is genoegzaam bekend en daarom geen reden om kosteloos je abonnement op te zeggen.

Hiervoor kpn tv ook gewoon over de glasvezel met een tv kastje, geen coax. Toch een veel groter verschil van minimaal 20 seconden tov mijn vorige abbonement. Vandaar ook de vraag of t met een tv box wel sneller gaat.

@Sander.th

Het verschil is bij dat Kpn 1 op 1 door gegeven wordt.

De tv stream hoeft dan niet omgezet te worden naar een lagere bitrate.

Daarom is het bij de Kpn (met tv ontvanger) sneller bij de eindgebruiker.

Bij Odido zal er niet of weinig verschil zitten tussen TV box of de TV app op een smart TV apparaat.

 

 

@Sander.th

Het verschil is bij dat Kpn 1 op 1 door gegeven wordt.

De tv stream hoeft dan niet omgezet te worden naar een lagere bitrate.

Daarom is het bij de Kpn (met tv ontvanger) sneller bij de eindgebruiker.

Bij Odido zal er niet of weinig verschil zitten tussen TV box of de TV app op een smart TV apparaat.

 

 

Dank voor je reactie!

Dat is jammer, had gehoopt dat het specifiek aan de app lag en dat de tv box daarvoor een oplossing zou zijn.

Vooral pijnlijk als je leest dat dit 2 jaar geleden al is geopperd en dat er nog niets mee is gedaan. Voor iemand die graag live tv kijkt (waaronder sport) is dit namelijk niet al te leuk.

Reageer