Beantwoord

Vertraging TV stream



Toon eerste reactie

124 reacties

Reputatie 7
Badge +1

@Nas9 Ik kan je in jou situatie alleen maar gelijk geven, en waarschijnlijk zijn er nog wel meer sportliefhebbers die overwegen over te stappen.

Ik zit nu nog op het oude platform, en ben daar tevreden over mocht het nieuwe platform mij tegenvallen ben ik ondanks T-Mobile mij altijd goed is bevallen wel weg naar de conccurrentie.

Reputatie 3

Goedemiddag allemaal,

Vanuit T-Mobile zijn we altijd bezig met het verbeteren van onze dienstverbetering en willen we ook continu kwaliteitsslagen in onze producten en diensten aanbrengen. Dit geldt ook voor de vertraging in de streams, maar op korte termijn zal hier geen oplossing voor komen. We bieden hier ook geen alternatief in aan.

Dit klinkt misschien cru, maar we willen jullie hiermee in ieder geval duidelijkheid verschaffen, opdat jullie niet onnodig zitten te wachten op iets wat niet komen gaat.

Kijk was het nou zo moeilijk om meteen een concrete antwoord hierop te geven.

Bedankt hiervoor.

Nu weet ik dat hier niks aan gaat veranderen, overstappen naar een andere provider dan maar. 

Reputatie 7

Goedemiddag allemaal,

Vanuit T-Mobile zijn we altijd bezig met het verbeteren van onze dienstverbetering en willen we ook continu kwaliteitsslagen in onze producten en diensten aanbrengen. Dit geldt ook voor de vertraging in de streams, maar op korte termijn zal hier geen oplossing voor komen. We bieden hier ook geen alternatief in aan.

Dit klinkt misschien cru, maar we willen jullie hiermee in ieder geval duidelijkheid verschaffen, opdat jullie niet onnodig zitten te wachten op iets wat niet komen gaat.

Reputatie 3

Misschien een gevalletje “kort door de bocht” maar we betalen toch voor een tv dienst, niet voor een streaming dienst? Zet ons terug op het oude platform, daar was de vertraging minimaal. Deze 20 tot 30 seconden kan echt niet! 

Zijn er hier mensen die al terug gezet zijn of is dit technisch niet mogelijk?

 

Dit kan eenvoudig volgens de monteurs en klantenservice van Gideon, echter moet T-Mobile toestemming geven en die wilden dit expliciet niet doen voor mij.

 

Ik zit overigens midden in mijn overstap naar Ziggo… heb T-Mobile nog 1 escape gegeven en dat is mij terugzetten op het oude platform. So far nog geen succes :(

Het is echt slecht, ik bedoel het beeld kwaliteit en de frame rate is hierdoor ook lekker achteruit op gegaan.

Het is niet alleen de vertraging.

 

T Mobile moet toch ons gewoon terug zetten naar de oude situatie tot dat ze dit hebben opgelost!? 

Reputatie 7
Badge +1

Heel eerlijk gezegd zal dat weinig uitmaken, uiteraard is het een goed initiatief maar het punt waar het omdraait is dat de provider er bij voorbaat al rekening mee houdt dat een aantal klanten zal overstappen.

Het is nou eenmaal zo dat er altijd klanten overstappen na verandering bij de provider of het nu gaat om prijsverhoging verandering van diensten enz.

 

Reputatie 3

Petitie starten dan maar ;-)

Reputatie 3

Misschien een gevalletje “kort door de bocht” maar we betalen toch voor een tv dienst, niet voor een streaming dienst? Zet ons terug op het oude platform, daar was de vertraging minimaal. Deze 20 tot 30 seconden kan echt niet! 

Zijn er hier mensen die al terug gezet zijn of is dit technisch niet mogelijk?

 

Dit kan eenvoudig volgens de monteurs en klantenservice van Gideon, echter moet T-Mobile toestemming geven en die wilden dit expliciet niet doen voor mij.

 

Ik zit overigens midden in mijn overstap naar Ziggo… heb T-Mobile nog 1 escape gegeven en dat is mij terugzetten op het oude platform. So far nog geen succes :(

Reputatie 3

Goedemorgen @jk90 en @soepkip67, op dit moment wachten we nog op een update van onze leveranciers zodat we een concreter beeld kunnen krijgen van de tests en wat we op relatief korte termijn kunnen verwachten. Er ligt veel druk op de developers en testers om dit nog vóór het EK te kunnen verminderen. Ik houd jullie op de hoogte! 

Welk EK bedoelde je? 

2024 want bij het ek van 2020 (zo heet het) is dit niet gelukt. Ik heb besloten t mobile af te zeggen vanwege dit gedoe dan maar een jaartje kpn (zit bij ziggo) 

Goedemorgen @jk90 en @soepkip67, op dit moment wachten we nog op een update van onze leveranciers zodat we een concreter beeld kunnen krijgen van de tests en wat we op relatief korte termijn kunnen verwachten. Er ligt veel druk op de developers en testers om dit nog vóór het EK te kunnen verminderen. Ik houd jullie op de hoogte! 

Welk EK bedoelde je? 

Reputatie 2

Ok, T-Mobile, simpele vraag (volgens mij): gaat er nu wel of niet iets aan gebeuren?

Reputatie 2

Leuk hoor dat ‘streaming’ antwoord, maar dit was voorheen heus niet anders (ik kijk via een Amino setopbox). Wellicht dat nu een andere codec wordt gebruikt dan vroeger, die meer tijd nodig heeft aan de kant van T-Mobile, maar dat is toch echt een (financiële) keuze van T-Mobile. Uit het antwoord maak ik vooral op dat TM het acceptabel vindt, waar wij als klant dat juist helemaal niet vinden. En neem je op dezelfde glasvezellijn internet af van KPN, dan heb je het probleem ook helemaal niet. 

Reputatie 7
Badge +1

Naar mijn simpele mening zou T-Mobile thuis er goed aan doen om voor de combinatie mediabox-tv gewoonweg het voormalige systeem te gebruiken zoals dat werd gebruikt bij het oude platform, voor gebruik met tablet of iPhone zou dan alsnog gebruik kunnen worden gemaakt van streams.

Nog beter zou zijn voor glasvezel het systeem zoals dat eerder door Glashart media werd gebruikt, rechtstreeks met de minste omwegen of vertragingen en compressie

Misschien een gevalletje “kort door de bocht” maar we betalen toch voor een tv dienst, niet voor een streaming dienst? Zet ons terug op het oude platform, daar was de vertraging minimaal. Deze 20 tot 30 seconden kan echt niet! 

Zijn er hier mensen die al terug gezet zijn of is dit technisch niet mogelijk?

Alle providers lopen out of synch met de werkelijkheid.

 https://www.nu.nl/tech/6139406/vertraging-bij-ek-streams-heel-irritant-maar-vaak-weinig-aan-te-doen.html (via @NUnl)

Mijn eigen ervaring (en volgens dit topic ook anderen) is dat t-mobile nog is 15/20 seconden extra achter loopt ten opzichte andere digitale TV providers. En ja, ook glasvezel.

Reputatie 3

Alle providers lopen out of synch met de werkelijkheid.

 https://www.nu.nl/tech/6139406/vertraging-bij-ek-streams-heel-irritant-maar-vaak-weinig-aan-te-doen.html (via @NUnl)

Die 20 seconden bij T-Mobile is mij toch echt wat te veel.

Reputatie 7
Badge +14

Alle providers lopen out of synch met de werkelijkheid.

 https://www.nu.nl/tech/6139406/vertraging-bij-ek-streams-heel-irritant-maar-vaak-weinig-aan-te-doen.html (via @NUnl)

Voor mij ook een reden om maar te switchen naar een andere provider. 

Reputatie 7
Badge +1

Las op de app van RTL nieuws nog een leuk item over dit onderwerp

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5236295/ek-oranje-digitale-tv-juichen-doelpunt-vertraging-ziggo

Reputatie 3

https://speld.nl/2021/06/14/dumfries-wist-al-voor-goal-dat-hij-ging-scoren-hoorde-mensen-met-snellere-verbinding-al-juichen/

 

 

Reputatie 2

Mijn metingen:

Digitenne loopt 1-2 seconde achter en WBA  (KPN streams)

Digitenne - NOS stream loopt 27 seconde achter (1080p)

Digitenne - KPN (laptop) stream loopt 10 seconde achter (720p50)

Digitenne - T-Mobile (laptop) stream loopt 30 seconde achter. (1080p50).


NOS gebruikt HLS (HTTP Live Streaming) en KPN en T-Mobile maken gebruik MPEG-DASH.

Wat mij zo al opvalt is dat bij KPN wordt iedere 1 a 2 seconde het mpd config bestand  geladen en bij T-mobile  iedere 10 seconden.  De segmenten zijn groter bij T-Mobile

Van MPEG-DASH heb ik te weinig kennis om te zeggen of die 20 seconden hierdoor wordt veroorzaakt. 

 

 

 

Reputatie 5

Hoewel ik het in principe wel eens ben met enkele opmerkingen in dit topic moet men ook de zaken in een ander ogenschouw bekijken, zelf zit ik nog op het oude platform dat het nieuwe veel slechter is neem ik graag aan.

Maar zelf denk ik dat men daar de moderators niet de schuld van kan geven, vergeet niet niet dat dit soort dingen altijd van hogerhand komen, en net als overal heeft “hogerhand” totaal geen verstand van de materie, maar beslist wel en de werkvloer mag het oplossen.

Als de mensen die beslissingen nemen bij T-Mobile ook werkelijk verstand zouden hebben zou dat veel ontevreden klanten schelen.

Mijn commentaar is geenzins vervelend bedoeld jegens de Mods of HD. Punt is wel dat het keer op keer als probleem word weg gezet, dat is het feitelijk niet. Het is een keuze van TM om van dit platform gebruik te maken met alle nadelen. 

Reputatie 2

Kijk eens naar NLZIET. Werkt prima over een standaard internetlijn.


Zal vast prima werken maar kan bijna niet zijn dat deze niet achterloopt op normale tv …

Net even gekeken: KPN liep 12 seconden achter, TV Anywhere 26 en NPO Plus 39 … (vergeleken bij NPO 1 op DVB-C en ODF glasvezel)

 

Met enige verbazing lees ik het bericht van @Jason van gister! 

Zoals anderen ook schrijven, is dit het uiteindelijk antwoord? Wordt er ook niet meer gewerkt aan een oplossing of op zijn minste het verminderen van de vertraging? Of is dat niet bekend?

Verbaasd mij dat er al tijden door T-mobile wordt gezegd dat ze er met man en macht aan werken, de vertraging te verminderen. Puntje bij paaltje blijkt dat ‘niet anders kan’ en komt door ‘streaming technologie bij glasvezel’. Als dit de nieuwste techniek is? Waarom is dan een vertraging nodig? Klinkt niet echt als een positieve ontwikkeling voor T-mobile klanten.

 

Hoe werd het oude platvorm bij glasvezel klanten geleverd dan? Ik ervaarde toen geen vertraging. Maar dan vast het vast ook niet ‘de nieuwe technologie’.

 

Het is jammer. Ik ben meer dan tevreden over T-mobile als aanbieder. Maar de vertraging van de streams is voor mij een groot minpunt. Dit zal er voor zorgen dan ik in de toekomst toch echt naar een andere TV aanbieder ga kijken.


De streams worden natuurlijk weer gehercodeerd naar verschillende bitrates en resoluties en dat gaat nou eenmaal niet zonder vertraging (is dan ook precies om weer in herhaling te vallen :innocent: waarom ik vanaf dag 1 al riep dat ze dit nooit gingen oplossen).

@apis4 Nlziet heeft ook vertraging. Deze loopt gelijk met Canal Digitaal app. Wel is het beeld kwaliteit van NLziet beter dan ten opzichte van T-mobile dsl tv. Verschil tussen ziggo kabel en t-mobile dsl is nihil. Wil je als eerste juichen dan moet je of in het stadion zitten of ziggo kabel hebben 😁

Gebeld met de klantenservice. Geen bevredigend antwoord. Gezien het feit dat dit al maanden speelt heb ik ook niet de verwachting dat dit goed komt. Zie net de KPN een leuke alles-in-1 deal heeft. 

Reputatie 3

Hoewel ik het in principe wel eens ben met enkele opmerkingen in dit topic moet men ook de zaken in een ander ogenschouw bekijken, zelf zit ik nog op het oude platform dat het nieuwe veel slechter is neem ik graag aan.

Maar zelf denk ik dat men daar de moderators niet de schuld van kan geven, vergeet niet niet dat dit soort dingen altijd van hogerhand komen, en net als overal heeft “hogerhand” totaal geen verstand van de materie, maar beslist wel en de werkvloer mag het oplossen.

Als de mensen die beslissingen nemen bij T-Mobile ook werkelijk verstand zouden hebben zou dat veel ontevreden klanten schelen.

 

Tuurlijk, dat is ook helemaal zo. De frustratie komt voornamelijk uit het feit dat ik al sinds februari aan het lijntje wordt gehouden en ik elke keer met een kluitje het riet in word gestuurd. Dit icm een schandalig slecht geregelde overstap/onboarding maakt het niet makkelijker.

t-mobile gaat er hier ook uit, dramatische beeldkwaliteit en ik krijg zojuist door dat nederland de 3-2 heeft gemaakt. Ik kijk nu via een stream uit zwitserland die notabene 10s sneller is dan t-mobile thuis gruis :expressionless:

Reageer