viaplay xtra

  • 8 July 2023
  • 19 reacties
  • 253 Bekeken

Reputatie 2

Ben al een poosje geleden abonnee geworden en alles werkt prima. Wat mij alleen opvalt is dat als we Viaplay Xtra kijken dat de tekst balk onderin het scherm voor de helft wordt weer gegeven. 

Is hier wat aan te doen?, de tv instellingen staan goed en heb dit alleen bij kanaal 140

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hey @Albert55 , fijn om te horen dat je tevreden bent!

Zou je een foto hiervan kunnen maken en hier met mij willen delen? Dan ga ik kijken of hier iets aan te doen valt! Alvast bedankt. 

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Albert55 , fijn om te horen dat je tevreden bent!

Zou je een foto hiervan kunnen maken en hier met mij willen delen? Dan ga ik kijken of hier iets aan te doen valt! Alvast bedankt. 

Reputatie 2

De tekst van de onderste balk komt tegen de onderkant van het scherm, dat moet hoger komen.
Het beste is het te zien als de tijden van de programma's langs komen. Je kan dan de helft niet goed lezen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Albert55, bedankt voor je screenshot en hopelijk heb je genoten van de geweldige race!🏁

Dit staat inderdaad iets te ver naar beneden, het gekke is is dat ik dit nog niet eerder gezien heb. Over twee weken is het pas mogelijk om dit te testen maar zou je tussen de HDMI-kanalen kunnen schakelen?

 

Je vindt deze optie in het Menu onder Instellingen - TV Box - HDMI Modus. Je ziet dan de volgende opties:

  • Standaard
  • HDMI modus 1
  • HDMI modus 2
  • HDMI modus 3
  • HDMI modus 4

Zou je kunnen kijken of één van deze modus het oplost? Vooral HDMI modus 2 kan hiervoor een oplossing zijn. Zou je mij een terugkoppeling kunnen geven na het testen?

 

Reputatie 2

@Tommie we hebben zeker genoten van een geweldige race. Heb inmiddels je raad opgevolgd en HMDI modus 2 ingeschakeld. Zal zodra we weer de volgende wedstrijd kunnen kijken zal ik je informeren.

Alvast bedankt voor je hulp.

 

Reputatie 7
Badge +1

Het is echt te hopen dat de geruchten welke er rond gaan waar zijn en de formule 1 volgend jaar alweer terug zijn bij Ziggo, zou wel een verademing zijn voor Viaplay zou ik nog geen ene rooie cent over hebben.

Reputatie 2

@BeMu dat is je persoonlijke mening,  maar dit heeft niets te maken met het probleem wat ik heb. 

Maak dan even een eigen topic aan.

Reputatie 2

@Tommie we hebben zeker genoten van een geweldige race. Heb inmiddels je raad opgevolgd en HMDI modus 2 ingeschakeld. Zal zodra we weer de volgende wedstrijd kunnen kijken zal ik je informeren.

Alvast bedankt voor je hulp.

 

Helaas is het probleem nog steeds aanwezig na de aanpassing naar HDMI modus 2

Reputatie 7
Badge +6

@Albert55 Wat voor TV heb je? Als je het merk en typenummer geeft, kan ik de handleiding erbij zoeken. Soms is er een instelling die dit kan oplossen.

Reputatie 2

@TMTV het ligt niet aan de tv, heb daar als eerste naar gekeken. Het probleem doet zich ook alleen voor bij Viaplay Xtra. Bij de overige kanalen heb ik geen last.

Zal volgende week een andere HDMI modus proberen.

Reputatie 7
Badge +6

@Albert55 Ik vermoed dat Viaplay de tekstbalk te veel naar onder heeft gezet, waardoor hij deels niet leesbaar is. Andere zenders houden daar wel rekening mee. Dat is slordig van Viaplay, maar soms is er een beeldinstelling waarmee het toch lukt om alles zichtbaar te krijgen. Vandaar mijn vraag, zodat ik kan kijken of zo'n instelling er ook voor jouw TV is.

Reputatie 2

Type UE43NU7120

SAMSUNG 

Reputatie 7
Badge +6

@Albert55 Ik heb de handleiding erbij gepakt. Zou je met de afstandsbediening van de TV in het menu naar Instellingen kunnen gaan? Als je vervolgens naar Beeld > Beeldformaatinstellingen > Beeldformaat gaat, zie je daar 16:9 standaard staan. Kun je die instelling veranderen naar Volledig scherm? Als het goed is, wordt het hele beeld iets uitgezoomd en is alle tekst aan de randen nu ook te lezen.

Reputatie 2

Deze optie staat al ingeschakeld,  dat kan het probleem dus niet zijn 

@Albert55 

Is het niet net mogelijk om de T-mobile TV app op deze tv te installeren.?

Anders misschien na een update. (Misschien werkt het wel goed via app als deze op deze tv geïnstalleerd kan worden)

Zie https://www.samsung.com/nl/support/model/UE43NU7120WXXN/

Reputatie 2

@Albert55

Is het niet net mogelijk om de T-mobile TV app op deze tv te installeren.?

Anders misschien na een update. (Misschien werkt het wel goed via app als deze op deze tv geïnstalleerd kan worden)

Zie https://www.samsung.com/nl/support/model/UE43NU7120WXXN/

Ben verder tevreden over de tv-box en heb de app al geïnstalleerd op de tv, zal de komende wedstrijd eens kijken of het probleem daar ook is.

Alleen vind ik persoonlijk de app niet echt gebruiksvriendelijk en zal deze alleen gebruiken als het nodig is 

@Albert55 

Mooi dat de app werkt op deze tv.

Ik kijk er net andersom tegen aan.

Ik gebruik helemaal geen tv box (en) meer.

Alles gaat hier via Android TV toestellen.

Maar als Viaplay via app goed werkt zou dat een mooie oplossing zijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Albert55 Je kunt ook nog Aanpassen aan scherm proberen. Mocht dat niet werken, dan kun je via Zoom en positie handmatig het beeld afstellen. Als er geen F1 op TV is, kun je het beste RTL Z gebruiken om te kijken of het beeld goed is. Daar staat de hele dag een balk met nieuws en beurskoersen in beeld.

Reputatie 2

@TMTV Zoals ik al eerder aangaf heb ik het probleem alleen op kanaal 140 Viaplay Xtra

Op de overige kanalen heb ik geen problemen, ook op kanaal 11 (RTLZ) werkt alles prima.

Daardoor weet ik zeker dat het aan Viaplay ligt en niet aan de instellingen van de tv

Reputatie 2

Op de tv app van Viaplay werkt het wel goed, betekent dat het toch aan kanaal 140 ligt.

Zal morgen naar een andere HMDI modus kijken, modes 2 werkt niet

Reageer