Beantwoord

Videoland via Samsung Tizen streamt niet

  • 12 December 2022
  • 60 reacties
  • 1389 Bekeken


Toon eerste reactie

60 reacties

Hi mijn versie is
V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2

Reputatie 7
Badge +8

@guidovanpoecke  @Sven-TMT Zou jij voor Guido de fix willen uitvoeren? 😁

Reputatie 7

Yay, super fijn @ChrisWeertjes! 😁

Reputatie 1

@TMTV Bedankt voor je antwoord. Ik heb geprobeerd wat je aangeeft maar helaas heeft dit niet het gewenste effect gehad. Ik heb de verbinding naar WPA2 gezet en WIFI6 uitgezet, daarna een restart gedaan.

 

Ik zie echter dat deze instellingen voor draadloos zijn, maar ook bedraad heb ik hetzelfde probleem.

 

Wellicht nog andere suggesties ? Via de chromecast werkt alles wel gewoon dus het is geen grote ramp maar het is net wat makkelijker als de app gewoon werkt. Anders is het wachten op die update en hopen dat het dan werkt.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @tiagocorreia, ik heb aan onze expert gevraagd om dit vandaag of morgen in orde te maken voor je. Graag hoor ik morgen of het nu wel werkt! 😊

Reputatie 7
Badge +16

@tiagocorreia Jij maakt gebruik van een Zyxel T50 waarop dit probleem niet zou mogen voorkomen. Er is alleen een fix mogelijk voor de T54 juist omdat daar het probleem opspeelt. Kun je iets uitgebreider beschrijven wat voor probleem je precies tegen het lijf loopt? Thanks alvast!

Reputatie 7
Badge +6

@billybobo Dat is wel de nieuwste versie, dus dan is er iets anders aan de hand. Sommige appraten hebben moeite met WPA3 ,dat standaard aan staat. Als je op de Zyxel inlogt via 192.168.1.1 en naar Netwerkinstelling > Draadloos gaat, zie je helemaal onderaan iets staan als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2 en sla het op.

Er is nog een mogelijkheid. Je kunt ook proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11b/g/n/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11b/g/n Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en verander 802.11a/n/ac/ax Mixed naar 802.11a/n/ac Gemengd (wederom zonder ax). Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Reputatie 1

Hier ook een Samsung met Tizen software. Ik hoop dat de fix voor iedereen geldt?

Type: QE32Q50AAUXXN

Reputatie 1

@Lisa 

Werkt bij mij nog altijd niet. Ook niet na herstarten van modem en herstellen van netwerkinstellingen op de tv.

Ik zal het proberen. Let wel. Tv is via kabel aangesloten 

Reputatie 2

Iptv werkt niet meer sinds recentv overstap naar T-mobile. Samsung QE65QN93BATXXN 

Hoi  ik heb ook de nieuwe modem T54  bij mij werkt het ook niet  en  iptv ook niet icm  samsung tv  , kun je mij ook helpen aub  @Lisa 

Groetjes 

Hoi @Lisa @Sven-TMT ik heb dezelfde problemen. Geen iptv op mijn samsung sinds vandaag alles is aangesloten mbt glasvezel. Hier ook de T54. Kunnen jullie de fix doorvoeren? Dank alvast. 

@Lisa  Hoi Lisa, zou je svp. voor mij ook de permanente fix willen doorvoeren.

Mijn televisie is Samsung 43NU7092 en daar ervaar ik ook problemen met streamen zoals hierboven beschreven.

Alvast bedankt! 

 

Reputatie 7
Badge +6

@billybobo Als je TV bekabeld is aangesloten zullen bovenstaande instellingen geen verschil maken. Om een probleem met de kabel uit te sluiten zou je er een ander apparaat op kunnen aansluiten en kijken of dat wel goed werkt. Doe voor de zekerheid ook een speedtest. Een andere mogelijkheid is de T54 te resetten. Wellicht is er toch een oude instelling van vóór de update blijven hangen.

Reputatie 7

Hi @JimS6, nog bedankt voor de aanvulling! Ik wil graag laten weten dat dit punt vandaag wordt besproken tijdens een tv-meeting, dus ik hoop dat ik hier vanmiddag meer over kan vertellen. 

Reputatie 7

Hi @Tshikos, goed nieuws! Mijn collega heeft de fix bij jou doorgevoerd. Kun je aangeven of dit voor jou heeft gewerkt? Kun je daarnaast specifiek aangeven wat je voor de fix ervaarde en wat de fix hierin heeft opgelost? Mijn collega's van de technische dienst proberen een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de situatie. Merci! 

@Lisa @Demi Dag, ik heb sinds kort een nieuwe Zyxel T54 modem. Ik heb ook een Samsung TV. Maar mijn iptv en streaming diensten werken niet meer. Kunnen jullie mij helpen?

Reputatie 1

Hi guys, goed nieuws! Ik heb het euvel besproken tijdens de tv-meeting en we gaan dit doorzetten naar onze IT-afdeling voor verder onderzoek. Heel fijn dat jij de connectie gelijk al zag tussen de Zyxel T-54, de Samsung tv's en de streamingsdiensten @TMTV. Kunnen jullie ter aanvulling nog laten weten welke exacte Samsung tv jullie hebben? Dan ga ik hiervoor aan de slag en houd ik jullie gedurende het onderzoek hier op de hoogte van alle updates. 

@Lisa Ben weer thuis en ook bij ons werkt alles nu prima! Dank voor de snelle actie. Stel dat we het modem een keer moeten resetten, als ik het goed begreep zou het probleem dan wel eens terug kunnen zijn. Iets dat we zelf dan kunnen aanpassen of stuur ik je dan beter een berichtje?

 

type tv is overigens:QE49Q7CAM

Reputatie 7
Badge +8

@ChrisWeertjes @Chriscross76 @Tasdemir Zoals beloofd zou ik het nog even hier laten weten als het is aangepast. Dit is zojuist gedaan! Zouden jullie willen checken of alles voor jullie nu ook tot in de puntjes werkt? 😀

 

@SWEZ Er wordt nog gewerkt aan een permanente fix zodat het geen probleem hoeft te zijn wanneer je het modem reset. Tot het zover is, kun je het altijd bij ons aangeven, dan zetten wij dit door naar de juiste collega!

Reputatie 1

@Demi 

Nee, werkt hier niet. Maar we hebben stroomuitval gehad een uur geleden, dus de instellingen zullen wel verloren gegaan zijn.

Reputatie 7

Hi allemaal, ook graag een algemene update rondom de fix! Binnen nu en een maand is dit probleem definitief voor iedereen die hier last van heeft opgelost. Gisteravond zijn we begonnen met het uitrollen van de firmware naar de eerste klanten. Het was vannacht een batch van 500, volgende week 1000, de week erna 5000 en dan de rest van de base. Dus binnenkort hoeft dit niet meer handmatig doorgevoerd te worden. 

Reputatie 7
Badge +16

@Jackyson12 Ik zag dat jij jouw verzoek al in een ander topic geplaatst hebt: graag bij één topic houden, alsjeblieft. Zo behouden we het overzicht! 👍 Morgen wordt de fix ook bij jou toegepast.

Reputatie 1

Hi @johansap1989@Lisa  - zelf ben ik ook recent overgestapt. Graag wil ik hier ook melden dat ik bijna hetzelfde probleem heb als jij. Bij mij doet de NPO Start app het niet op mijn Samsung TV, maar wel als ik op een WiFi hotspot zit. Echter, de Videoland(V2) app heeft ook kuren waarbij de eerste keer dat ik een video start het niet werkt. Pas bij de tweede keer start de video. Ook dit komt niet voor op mijn WiFi hotspot. De combinatie van de Zyxel T54 modem, Samsung TV en deze twee apps lijkt wel echt voor problemen te zorgen!

Ik zal dit topic volgen, hopelijk komt er een oplossing uitrollen.

Hier hetzelfde probleem. Gisteren overgestapt en alles leek vlekkeloos te werken, totdat ik wilde gaan streamen via onze Samsung QLED TV. Sommige apps doen het wel, zoals Netflix. Videoland, Pathe Thuis, HBO Max en IPTV doen het niet. Op andere devices gaat het prima en als ik de TV aan de hotspot hang, werkt het ook allemaal. Het moet dus inderdaad iets zijn tussen TV en router. Ook bekabeld geen succes.

 

Wanneer kunnen we een firmware update verwachten? Of zijn er al andere nieuwe inzichten?

Reputatie 1

Dank @TMTV Het is bij mij inderdaad de B1. Enig idee hoe we t-mobile zover krijgen hier actie op te ondernemen? Dank alvast voor de reactie!

Reageer