Beantwoord

Videoland via Samsung Tizen streamt niet

  • 12 December 2022
  • 60 reacties
  • 1387 Bekeken


Toon eerste reactie

60 reacties

@Jason, @Demi 

Twee weken geleden overgestapt van Ziggo naar T-mobile thuis glasvezel en helaas werken ook bij mij NPOplus en Videoland niet op mijn samsung Qled tv. Zou ook ik de definitieve fix kunnen krijgen. Bij voorbaat dank voor jullie inspanningen!

Reputatie 7
Badge +8

@guidovanpoecke  @Sven-TMT Zou jij voor Guido de fix willen uitvoeren? 😁

Kan ik ook de ‘fix’ ontvangen??

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @billybobo,

Welkom op de Community!

Ben je sinds vandaag klant? De fix hoeft niet meer handmatig te worden uitgevoerd. Voor alle bestaande aansluitingen is dit inmiddels gebeurd. Bij nieuwe klanten worden de modems doorgaans de eerste nacht na oplevering geüpdatet.

Nee sinds vrijdag 10 feb en hebben dus het probleem dat sommige video diensten niet willen starten op onze Samsung tv

Reputatie 7
Badge +6

@billybobo Welke firmwareversie staat er op de T-54? Als je je klantnummer in je profiel zet, kan @Sven-TMT kijken of er misschien iets is misgegaan.

Hi mijn versie is
V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2

Reputatie 7
Badge +6

@billybobo Dat is wel de nieuwste versie, dus dan is er iets anders aan de hand. Sommige appraten hebben moeite met WPA3 ,dat standaard aan staat. Als je op de Zyxel inlogt via 192.168.1.1 en naar Netwerkinstelling > Draadloos gaat, zie je helemaal onderaan iets staan als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2 en sla het op.

Er is nog een mogelijkheid. Je kunt ook proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11b/g/n/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11b/g/n Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en verander 802.11a/n/ac/ax Mixed naar 802.11a/n/ac Gemengd (wederom zonder ax). Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Ik zal het proberen. Let wel. Tv is via kabel aangesloten 

Reputatie 7
Badge +6

@billybobo Als je TV bekabeld is aangesloten zullen bovenstaande instellingen geen verschil maken. Om een probleem met de kabel uit te sluiten zou je er een ander apparaat op kunnen aansluiten en kijken of dat wel goed werkt. Doe voor de zekerheid ook een speedtest. Een andere mogelijkheid is de T54 te resetten. Wellicht is er toch een oude instelling van vóór de update blijven hangen.

Reageer