Beantwoord

Vreemde melding over een SSL certicifaat op beide ontvangers

  • 1 December 2023
  • 7 reacties
  • 103 Bekeken

Hoi,

Ik had vanavond op beide ontvangers een bijzondere melding:

Nadat ik de beide decoders en mijn router herstartte was alles weer normaal. Wat kan dit geweest zijn? Updates overdag misschien. Wel vreemd. Met de afstandsbediening kon ik Yes/No kiezen maar hielp dus niets.

icon

Beste antwoord door Ishana van Odido 3 December 2023, 15:55

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Jeroen Soree, goed dat je dit aangeeft! Ik heb dit nog niet voorbij zien komen, maar ik zal hier zeker op letten. Fijn dat alles na het rebooten weer normaal was. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Hoi @Jeroen Soree, goed dat je dit aangeeft! Ik heb dit nog niet voorbij zien komen, maar ik zal hier zeker op letten. Fijn dat alles na het rebooten weer normaal was. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Hoi,

Zojuist weer deze melding. Na herstarten van de box en later de TV-box werkte alles weer. Vraag me toch erg sterk af of ik niet naar een andere provider ga. Zit zelf in de ICT dus zal eens wat navraag doen her en der.

Jeroen

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Jeroen Soree, dit is wel een hele vreemde melding. Ik stuur je liever twee nieuwe Mediaboxen op, dan moet dit opgelost zijn. Zal ik dit voor je in gang zetten?

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen Soree, hopelijk is je verwachting niet te hoog gespannen, dat bij een overstap naar een andere provider met TV box dit ook niet het geval zal zijn (Self-Singed Cert’s).

Hoe eenvoudig en snel geregeld het ook lijkt om een SSC aan te maken, ligt daar teven ook het grootste gevaar. Zeker, als deze dus ook nog eens in gebruik is om een secure verbinding op te zetten.

Als ICT kundige, weet je hoe eenvoudige en snel je zoiets kan opzetten .. en dat is ook vaak de basis van de reden waarom.

Onder de streep .. risicovol gebruik, daar ga ik wel mee in je verhaal.

Hey @Jeroen Soree, dit is wel een hele vreemde melding. Ik stuur je liever twee nieuwe Mediaboxen op, dan moet dit opgelost zijn. Zal ik dit voor je in gang zetten?

Hoi Tommie,

Ik vermoed niet dat het daarmee opgelost is. Zeker niet omdat het op beide ontvangers op dezelfde tijd plaatsvond. Gisteren heb ik niet de de tweede box bekeken of die het ook had. Met het opnieuw starten van de router en wat later de box was het opgelost. Ik heb helaas niet de mogelijkheden in de router verder onderzoek te doen of het daarin zou liggen. Wacht dus nog maar even met het opsturen van nieuwe mediaboxen. Wel dank voor het aanbod. Ik kijk het nog even aan.

Reputatie 7
Badge +9

Trek gerust aan de bel als je dit weer tegenkomt @Jeroen Soree

Reputatie 7
Badge +6

@Jeroen Soree Zo te zien zijn ze bezig om het TV-platform van een subdomein van T-Mobile Thuis over te zetten naar Odido. Ik vermoed dat deze meldingen daar het gevolg van zijn. Als je de TV-box van de stroom haalt en weer aansluit, zou hij direct de nieuwe URL op moeten halen in plaats van een redirect doen.

Reageer