Beantwoord

Waar zijn de Gratis Films?

  • 24 August 2020
  • 17 reacties
  • 457 Bekeken

Onze TV is geüpdatet naar de nieuwe versie en volgens de e-mail die we kregen zou één van de voordelen zijn: honderden gratis films. We hebben flink gezocht, maar we hebben alleen de betaalde films kunnen vinden in de nieuwe menu's. Waar zitten die gratis films? En is er een lijst van die films online?

icon

Beste antwoord door Brian 28 August 2020, 09:36

Bekijk origineel

17 reacties

Niemand die het weet?

UPDATE: Contact opgenomen met de klantenservice. Die konden het na meer dan een half uur zoeken ook niet vinden. Ze vinden het erg vreemd en gaan het uitzoeken. Ik krijg zsm een antwoord via email. Dit antwoord zal ik hier ook delen.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @WouterLockefeer  Welkom. Fijn dat je het antwoord met ons wil delen.

Misschien is er een moderator of andere klant die je nog aan een antwoord kan helpen? @Waqqas  weet jij het te vinden?

Groetjes

Reputatie 7

Hi @WouterLockefeer, ik geef je graag meer informatie! Je vindt de gratis films en series onder Menu > Films & Series > Gratis Series/Films. Het aanbod verandert maandelijks dus je hebt elke maand keuze uit nieuwe gratis films en series!

Hey @Brian! Was het maar zo simpel. Ik kan je garanderen dat in het nieuwe T-Mobile TV er geen optie is voor Gratis Series/Films in dat menu. Er zijn 3 knoppen:

Videoshop

Film1

Gratis Series

De gratis films zijn nergens te bekennen.

Extra vraag: waar vind ik de maandelijkse lijst van gratis films? Ergens online? Volgens de email die ons gestuurd is door T-Mobile zouden dit er honderden zijn! Ben heel benieuwd, maar begin wel te twijfelen in hoeverre dit klopt...

Reputatie 6
Badge

T-Mobile is een beetje misleidend geweest in de communicatie. Even leek het er op dat ze net als Ziggo bepaalde Films of Serie’s gingen aanbieden. Dit is echter niet zo. Het gaat hier om Series die worden uitgezonden op ID, Discovery, TLC, History channel, enz. Dit zijn zenders waarbij je de reclames kunt skippen. 
 

Er worden dus geen gratis films en Series aangeboden door T-Mobile, maar door bepaalde zenders die je via de gids terug kunt kijken. 

@stefan.1997 Ik mag hopen dat het niet klopt wat je zegt, anders is dat veel meer dan “een beetje misleidend”. Dit is namelijk was er in de mail staat:

 

Nieuw in T-Mobile TV

  • Terug Kijken: 7 dagen terugkijken via de gids op ruim 40 zenders
  • Persoonlijke kijkprofielen: iedereen zijn eigen favoriete zenders en aanbevelingen
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of opnames
  • Gratis films en series: honderden gratis films, afleveringen en series
  • TV-menu ook in het Engels

 

Je kunt niet zomaar vrijblijvend beloven dat er honderden gratis films te kijken zijn. Natuurlijk zenden allerlei zenders films uit zonder dat ik daarvoor betaal, maar dat is nooit anders geweest. Deze punten zijn immers “Nieuw in T-Mobile TV”.

Reputatie 6
Badge

Ja ik ben bang dat het toch echt zo is. Zo is het later ook naar de media gecommuniceerd. 

Bijv nu.nl

Met T-Mobile TV kunnen gebruikers programma's van "ruim veertig zenders" tot zeven dagen gratis terugkijken. Het gaat om de meest bekeken zenders, waaronder zenders van NPO en RTL. Daarnaast is het mogelijk om onbeperkt programma's op te nemen via T-Mobile Cloud Opnemen en krijgen mensen toegang tot "honderden gratis films en series" via on demand. Dit zijn series van onder meer Discovery, TLC en Stingray-zenders.

Maar er wordt niet gesproken over de gratis films, alleen over de gratis series? De series van die zenders interesseren me niet. De gratis films wel. En ik weet nog steeds niet waar ik die zou moeten kunnen vinden.

Reputatie 6
Badge

Geloof mij maar die films gaan niet komen

Bedankt voor je hulp, Stefan! Maar ik hoor natuurlijk graag een verklaring van T-Mobile zelf.

Reputatie 7

Hi @WouterLockefeer, goed punt dat je hier aangeeft. Ik heb overlegd met de collega's van marketing en we gaan de tekst aanpassen. Op dit moment zijn het grotendeels nog gratis series en ik kan mij voorstellen dat de tekst misschien andere verwachtingen schept dus dank voor deze feedback. Via Shorts TV is er nu al een selectie gratis films beschikbaar en we zijn het aanbod aan het uitbreiden dus er volgen er snel meer!

@BrianVoor de duidelijkheid: wanneer je zegt dat er grotendeels gratis series zijn bedoel je eigenlijk dat er helemaal nog geen gratis films zijn, correct? En je zegt dat je je kan voorstellen dat de tekst andere verwachtingen schept, maar er staat letterlijk “honderden gratis films”, wat eigenlijk “geen gratis films” betekent. Eigenlijk absurd toch? Shorts TV is al anderhalf jaar beschikbaar (en zéker niet wat een klant verwacht als onderdeel van “gratis films”), dus is geen onderdeel van de nieuwe honderden gratis films die beloofd waren.

Maar goed… duidelijk een marketingblunder dan. Je kunt simpelweg niet aan je klanten beloven dat je nieuwe systeem komt met honderden nieuwe gratis films en vervolgens zeggen dat dat een foutje was. Het nieuwe systeem heeft nu namelijk juist minder gratis films dan eerst, want het oude systeem had nog wel een lijstje met on demand gratis films...

Pas de tekst dus maar aan naar: “De gratis films die u voorheen had, verdwijnen tijdelijk volledig!” Dan is het eerlijke marketing.

Reputatie 7

Hi @WouterLockefeer, wat er bedoeld werd is honderden gratis films, afleveringen en series, als in alle drie samen maar erg handig is het inderdaad niet en we gaan het aanpassen. Dank hiervoor!

Reputatie 6
Badge

Hoe kun je dat überhaupt anders interpreteren dan dat alles bijelkaar bedoeld wordt? Wel is het kwalijk dat er dan alleen een tab voor 'Gratis Series’ blijkt te zijn :smile: . Wie ‘gratis honderden films’ verwacht mag overigens ook wel bij zichzelf te rade gaan :head_bandage: ...

@apis4 Grammaticaal gezien kan die zin gelezen worden als honderden gratis films, honderden gratis afleveringen en honderden gratis series. Vervang de zin bijvoorbeeld door de volgende:

"Bij ons restaurant kunt u kiezen uit een grote hoeveelheid vlees-, vis- en vegetarische gerechten."

Als je vervolgens bij dit restaurant kwam en je kreeg de melding dat ze maar één vegetarisch gerecht hebben, dan sta je vreemd te kijken. (Bij geen vegetarische gerechten vertrek je en plaats je een boze review van 1 ster.) Syntactisch zijn deze zinnen gelijk. Wanneer er bijvoorbeeld 5 gratis films zijn en honderden gratis series, dan is het niet correct om die samen te voegen in één zin tot "honderden gratis films en series".

Natuurlijk is 0 gratis films helemaal van de zotte in deze context.

Reputatie 3

@apis4Grammaticaal gezien kan die zin gelezen worden als honderden gratis films, honderden gratis afleveringen en honderden gratis series. Vervang de zin bijvoorbeeld door de volgende:

"Bij ons restaurant kunt u kiezen uit een grote hoeveelheid vlees-, vis- en vegetarische gerechten."

Als je vervolgens bij dit restaurant kwam en je kreeg de melding dat ze maar één vegetarisch gerecht hebben, dan sta je vreemd te kijken. (Bij geen vegetarische gerechten vertrek je en plaats je een boze review van 1 ster.) Syntactisch zijn deze zinnen gelijk. Wanneer er bijvoorbeeld 5 gratis films zijn en honderden gratis series, dan is het niet correct om die samen te voegen in één zin tot "honderden gratis films en series".

Natuurlijk is 0 gratis films helemaal van de zotte in deze context.

En ze zijn hier al vaak op aangesproken. Ik heb daar ook over gebeld dat dit absoluut niet kan. Inderdaad alsof je als restaurant zegt onbeperkt eten en drinken (exclusief sterk) voor 30 euro en aan het einde van de avond wel de biertjes in rekening wil brengen. Misleiding ten top.  

Reageer