werking ab mediabox

  • 17 March 2024
  • 6 reacties
  • 54 Bekeken

Regelmatig kwam de afgelopen tijd een vraag voorbij over de werking van de afstandsbediening van de mediabox. 
     Over het aan/uitzetten van de tv en het regelen van het geluid op deze ab. 
Dit werkte eerst niet, maar ongeveer twee weken geleden een nieuwe ab ontvangen en alles werkte toen perfect. Vooral geluid harder en zachter werkte super. Ook ging de mediabox en de tv gelijktijdig aan /uit met de dezelfde knop. 
Helaas maar van korte duur, want vandaag zijn al die functies weer verdwenen en moet ik weer 2 ab,s gebruiken. Zo jammer. 
Is er misschien een verkeerde update geweest ? 
Was er net zo blij mee dat tv en mediabox nu net één ab bediend konden worden. 

peter-keetfm 1 maand geleden

@De egge2 

Wat ook wel eens kan helpen.

De Odido TV box (opnieuw) naar TV laten zoeken.

Zodra dat gedaan is terug naar TV kijken.

Dan de stekker eruit halen voor 10 seconden. (Herstart)

 

Bekijk origineel

6 reacties

Was het maar zo simpel, ik kan nog steeds niet met een ab werken en het geluid van soms helemaal uit op tv zenders. Maar er schijnt niets te gebeuren, wordt niet opgepakt? Mijn vraag hierover nooit antwoord op gehad ik zit aan BBC mijn tax na verschillende nieuwe mediaboxjrs. Nog 1 keer en ik ga naar KPN ben nog nooit overgestapt ben er al sinds Versatel,Tele2,T-Mobile, Odido ben erg trouw maar het houd een keer op, eerstelijns weet het niet, td weet het niet dit bulletin weet het niet tja dan houd het een keer op, heel jammer maar na 2 of 3 bezoeken van TD zei ik wat dacht je van ruilen en dan is het weer even goed tot het geluid weer uitvalt.

werken met een.ab nee dat lukt met een tv wel maar met de andere zelfde merk niet. Enige wat tijdelijk werkt is af en toe kastjes omruilen maar waarom geen software update ?????

Dank voor je reaktie. 
maar het bijzondere is dat ik een nieuwe ab heb ontvangen waarna alles wel goed werkte. 
dus het kan wel !!!!

Maar nu na twee weken zijn die functies weer verdwenen en heb ik weer 2 ab,s nodig. 
moet toch via software update te verhelpen zijn. ? 

@De egge2 

Wat ook wel eens kan helpen.

De Odido TV box (opnieuw) naar TV laten zoeken.

Zodra dat gedaan is terug naar TV kijken.

Dan de stekker eruit halen voor 10 seconden. (Herstart)

 

Dank voor de reaktie. 
ga ik proberen. 👍🏻

Goeiemorgen , 

jouw advies gevolgd en de handelingen uitgevoerd zoals aangegeven.  
en jawel, de ab werkt weer en kan geluid van de tv weer harder en zachter zetten. 
Bedankt. 
topadvies en hoop dat het nu zo blijft. 

De euforie is al weer een beetje voorbij. 
want na een half uurtje goed functioneren werkt de volumeregeling al niet meer. 
Dus al weer uitgevallen. 
vreemd allemaal. 
 

Reageer