Beantwoord

Y235500 remote koppelen aan Chiq ChangHong

  • 5 March 2024
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Hallo 

 

Ik heb de nieuwe 4k tv boxen.

Ik heb een TV van het merk Chiq.

Geen top tv, maar al wel even op de markt.

Nu wil ik de AB aan deze tv koppelen, gwwoon via instellingen, afstandsbedieningen en acc., maar daar kan de AB niks met dit merk. 

Nu zie ik, dat er erg weinig TV merken tussen staan, die niet bij de grootsts horen, maar toch wel erg bekend zijn de laatste jaren, zoals TCL, Hisense, Chiq en Salora.

Ook CHIQ handmatig invoeren heeft geen succes.

De vorige remote kon ik gewoon koppelen aan deze tv door 1 en 3 ingddrukt te houden, en de TV knop ingedrukt te houden tot de TV reactie gaf.

Is er ook zo een optie voor deze nieuwere remote?

Vind het erg jammer dat er zo weinig opties zijn bjj deze nieuwe remote.

 

Alvast hartelijk dank.

 

Vr. Groet

 

John

icon

Beste antwoord door John1975 5 March 2024, 15:12

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Hallo 

 

Ik heb de nieuwe 4k tv boxen.

Ik heb een TV van het merk Chiq.

Geen top tv, maar al wel even op de markt.

Nu wil ik de AB aan deze tv koppelen, gwwoon via instellingen, afstandsbedieningen en acc., maar daar kan de AB niks met dit merk. 

Nu zie ik, dat er erg weinig TV merken tussen staan, die niet bij de grootsts horen, maar toch wel erg bekend zijn de laatste jaren, zoals TCL, Hisense, Chiq en Salora.

Ook CHIQ handmatig invoeren heeft geen succes.

De vorige remote kon ik gewoon koppelen aan deze tv door 1 en 3 ingddrukt te houden, en de TV knop ingedrukt te houden tot de TV reactie gaf.

Is er ook zo een optie voor deze nieuwere remote?

Vind het erg jammer dat er zo weinig opties zijn bjj deze nieuwe remote.

 

Alvast hartelijk dank.

 

Vr. Groet

 

John

@John1975 het zou kunnen dat het merk “Chiq” nog niet bekend is bij ons. Zou je meer details kunnen delen over het merk en het modelnummer dat je gebruikt?

In principe zou je met de nieuwe afstandsbediening juist helemaal niets hoeven invoeren en is dit voor 95% van de gevallen nu zelfs makkelijker door voorheen via de koppelcode. Of zijn er nog andere opties die je nu mist?

Verder staan de merken TCL, Hisense en Salora gewoon in de database en zijn ze ook te vinden als je via “Anders” zoekt naar deze merken. Denk wel dat het voor de Nederlandse markt logischer is dat deze merken gewoon direct in de lijst te vinden zijn. Daar ga ik navraag over doen.

Beste.

 

Ik heb reeds de oplossing gevonden.

Chiq's officiele merknaam is ChangHong.

Na dit als merk opgegeven te hebben werkt het.

Het was even zoeken, maar het is gelukt.

 

Misschien handig voor jullie als deze vraag betreft chiq ooit weer voorbij komt.

 

Dank u wel.

Gegroet,

John

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @John1975, heel fijn dat je de oplossing hier kon delen, ik weet zeker dat er anderen zijn die daar blij mee zijn! 😃 Voor nu wens ik je nog heel veel kijkplezier toe.

Reageer