Beantwoord

zender blijft steeds vaker hangen


Npo 1 en rtl 4 blijven steeds vaker hangen, ga je naar een andere zender doet die het wel ga je terug naar npo 1 heb je zwart beeld en geen geluid. Tv box uitzetten helpt niet, stroom eraf wel, maar je mist zo wel steeds zo'n 2 minuten van je programma.

Gebeurt meerdere keren per avond. Probleem tot nu toe alleen bij npo 1 en rtl4, maar andere zenders kijken we ook minder vaak.

 

Tv-anywhere doet het wel

icon

Beste antwoord door Boris 30 July 2021, 12:07

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7

Hi @avg1913, heel goed dat je in dit topic aan de bel trekt! Allereerst wil ik je vragen of je App eens wilt verwijderen en opnieuw wilt installeren. Kan je aangeven of dit het probleem aanpakt? Zo niet, dan wil ik je vragen om de onderstaande handeling uit te voeren:

De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in de Smart TV App. Je kan dit in het menu uitzetten onder Instellingen: Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec. Mocht dit ook niet helpen, dan ga ik een verzoek indienen bij onze technische dienst. Hiervoor ontvang ik dan graag de volgende informatie:

  • Kan je aangeven welke Samsung Smart tv's jij thuis hebt (bijvoorbeeld QLED 55QN85A)?
  • Welke afstandsbediening(en) gebruik je? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv's (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? 
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (Ga in de App naar ‘account’, dan naar ‘instellingen’ en dan naar ‘over’)? 
  • Je geeft al aan dat dit niet zender gebonden is. Kan je aangeven bij welke zenders dit probleem zich voordeed? 
  • Heb je toevallig zelf al iets geprobeerd om dit probleem op te lossen?

Merci alvast, ik wil dit echt zo snel mogelijk voor je fixen! 💪

Hier ook sinds bijna 2 weken, ik gebruik de T-Mobile TV App op de Samsung Smart TV.

Bij het opstarten van de app, en wisselen van zenders hapert hij 1 tot 3 keer,

Bevriezen van het beeld, ook geen geluid. Dan springt het beeld op zwart en als ik naar een andere zender ga dan duurt het even voordat deze het weer doet. Soms kan ik helemaal niet naar een andere zender en lijkt het of op hele app vast hangt. Dit is niet zender gebonden maar compleet willekeurig. 

 

De WIFI verbinding is goed. Het gebeurd op meerdere TV’s bij de app.

Reputatie 7

Hi @Rul, zoals Demi ook al aangaf is het synchronisatie issue nog in onderzoek bij onze technische dienst! Het heeft onze volledige aandacht en er wordt heel hard aan gewerk om dit zo snel mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak!  

Reputatie 2

Hi @pjobse, thanks dat jij je hier ook meldt! Kan je aangeven of je dit ervaart in de TV Anywhere App of echt op de TV Box zelf? De issues in de TV Anywhere App daar wordt momenteel heel hard aan gewerkt. Ik hoop hier snel meer te kunnen delen over de structurele oplossing. Als je dit enkel op je TV Box ervaart, dan hoor ik dat graag van je. Heb je naast een andere LAN-poort ook al een powerflip geprobeerd?

Dit doe je als volgt. Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

 

Het gaat om de tv-box. Helaas, ik dacht even dat de powerflip werkte, maar sommige zenders zoals discovery haperen nog steeds. Ook heb ik het idee dat mijn internet snelheid af en toe weg valt of problemen geeft. Mijn ps4 geeft ook regelmatig connection error sinds ongeveer dit probleem ook optreed. 

Reputatie 3

Voorlopig alleen op SBS 6, bij alle programma's.

Reputatie 7
Badge +8

@Rul dank je wel voor de update! We horen inderdaad weer meer geluid dat het niet synchroon loopt. Het onderzoek hiervoor loopt nog. Heb je dit momenteel alleen op SBS 6 bij bepaalde programma's of alle? Of ook op meerdere zenders? Ik hoor het graag zodat ik dit kan toevoegen aan het onderzoek. Bedankt!

Reputatie 3

Update.

Bevriezen doet het beeld op dit moment (nog) niet, maar het beeld en geluid loopt bij SBS 6 inmiddels weer niet synchroon.

Reputatie 7

Hi @pjobse, thanks dat jij je hier ook meldt! Kan je aangeven of je dit ervaart in de TV Anywhere App of echt op de TV Box zelf? De issues in de TV Anywhere App daar wordt momenteel heel hard aan gewerkt. Ik hoop hier snel meer te kunnen delen over de structurele oplossing. Als je dit enkel op je TV Box ervaart, dan hoor ik dat graag van je. Heb je naast een andere LAN-poort ook al een powerflip geprobeerd?

Dit doe je als volgt. Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

 

Reputatie 2

Ik heb helaas ook dit probleem, dat de zenders regelmatig blijven hangen. Inmiddels heb ik een andere poort van het modem geprobeerd zonder resultaat. 

Reputatie 7

Hi @Rul en @RayEnAng, wat ontzettend fijn om te lezen! Super dat jullie dit hier laat weten. Fingers crossed dat jullie dit allemaal zo ervaren! 🤞

Reputatie 2

Hier geen probleem meer met TV anywhere en met de decoders. Gelukkig. 

Reputatie 3

Hi @Lisa, ik heb sinds 2 dagen geen problemen meer, beeld bevriest niet meer en geluid is synchroon.

Fingers crossed..

Reputatie 7

Hi @jeroenwijnen, zoals je weet houd ik jouw onderzoek goed in de gaten! Ik wil je laten weten dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling voor nader onderzoek. Het kan dan ook iets langer duren voordat ik hier een update over kan delen. Zodra ik dit hoor, dan laat ik je dat gelijk weten. Dit issue is inmiddels gesignaleerd als een algemeen probleem, dus het heeft onze volledige aandacht. 

Hi @RayEnAng, @Monnijenhof @deesvlees, graag wil ik ook aan jullie laten weten dat dit issue is opgemerkt door onze technische dienst! Het is dan ook doorgezet naar onze IT-afdeling om hier zo snel mogelijk een oplossing voor te vinden. Ik hoop dat ik deze snel met jullie kan delen. In dit topic houd ik iedereen op de hoogte. 

Hi @Rul, dankjewel dat je dit aangeeft en de afgelopen tijd in de gaten hebt gehouden! Ervaar jij hiernaast ook een wazig menu of enkel het stilstaande beeld en het geluid dat niet synchroon loopt. Zou je kunnen laten weten of je gebruikmaakt van externe audio apparatuur? Zou je daarnaast nog extra voorbeelden kunnen aanleveren waarin je het programma en de zender noemt inclusief tijdstip/datum? Dan dien ik een verzoek voor je in bij onze technische dienst om hier zo snel mogelijk naar te kijken. Ik wil namelijk dat je zonder problemen tv kunt kijken. 

 

Reputatie 3

Na de powerflip is het hier na 2 dagen ook weer mis.

Het beeld bevriest zodra ik naar een andere zender zap en beeld en geluid loopt ook niet synchroon op SBS6.

Reputatie 2

 

Hi @deesvlees, merci voor het melden! Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig kijkt, dus heel goed dat je hier aanklopt. Ervaar jij dezelfde foutmelding als die @jeroenwijnen aanstipt bij zowel live tv-kijken als in de TV Anywhere App? Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Zo ja, dan hoor ik ook van jou graag op welk toestel jij kijkt en welke iOS/Android versie deze heeft. Als je dit nog aan kan geven, dan ga ik verder op zoek naar dé oplossing! 

aan mijn (virtuele) mouw. Dan help ik je met liefde verder naar een andere oplossing! 

Wij hebben niet dezelfde foutmelding als @jeroenwijnen , op een aantal zenders hebben we dagelijks zo nu en dan stilstaand beeld en het tv programma gaat dan niet meer verder. We moeten dan eerst naar een andere zender zappen om het op te lossen. Dit gaat over de digitale Amino ontvanger. Dit treedt alleen op bij live tv (niet bij terug kijken).

De google chrome met google tv waar de tv anywhere (android) op staat is aangesloten op een hkc tv. De app is zo'n 2.5 maand geleden geïnstalleerd en hij is nog niet opnieuw geïnstalleerd. Dit zal dan (vrijwel) de nieuwste versie zijn.

Bij mij blijven de zenders ook hangen ,na de laatste update is het nog erger

Reputatie 2

Hi @Herbie68 ,

Met een check zie ik dat je vraag nog onbeantwoord is gebleven. Ik ben erg benieuwd of je nog steeds dezelfde problemen ervaart of dat het inmiddels is opgelost. Ik hoor het graag van je, we helpen je namelijk graag op de Community!

TV anywere hangt na een paar seconden, Tv-zenders op de decoders lopen steeds vaker vast…  Geluid van sommige zenders loopt niet synchroon (bijvoorbeeld SBS6). Wat is er toch aan de hand?! Jullie zijn nu van allerlei kanten op de hoogte van deze problemen, maar ik zie weinig vooruitgang… 

Reputatie 7

Hi @jeroenwijnen, hartstikke bedankt! Zojuist heb ik een verzoek ingediend bij onze technische dienst, zodat dit aangepakt kan worden. Ik wil ook dat jij zo snel mogelijk weer van de TV Anywhere App kan gaan genieten. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik houd dit in ieder geval goed in de gaten, zodat ik het aan je kan laten weten als er wat uitrolt. Ik houd je op de hoogte! 💪

Hi @maenen78, super fijn dat je dit wel gelijk uit bent gaan testen! Ik heb goed nieuws: zojuist heb ik onze monteursdienst voor jou aangestuurd. Je ontvangt dan ook binnen enkele minuten een sms/e-mail met daarin onze afspraaktool. Ik hoop dat er snel een gaatje vrij is en dat jij na het monteursbezoek geheel probleemvrij bent. Houd je ons hiervan op de hoogte? 🎊

Hi @maenen78 en @Stuiterbal187, heel erg bedankt voor deze aanvullingen! Dit is uiteraard niet hoe het hoort, dus ik schiet jullie direct te hulp. 

Super dat je laat weten welke stappen je zelf al hebt uitgevoerd @maenen78. Zou je nog willen proberen of een ander LAN-poort op het modem verschil uitmaakt? Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor tv. Je kunt hier dus zelf een beetje mee spelen. Als dit geen verschil uitmaakt, dan ga ik onze monteursservice voor je aansturen. Ik hoor het dan ook heel graag van je, zodat ik verder voor je aan de slag kan en jij zo snel mogelijk weer probleemvrij bent! 😊

Hi @Stuiterbal187, ik wilde ook heel graag jouw verbinding onder de loep nemen om je hier verder bij te helpen! Aan de hand van jouw e-mailadres kom ik alleen niet uit op jouw abonnement. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan duik ik hier voor je in. Als jij alvast een zogenoemde powerflip zou willen uitvoeren - als je dat nog niet gedaan had - dan zou dat top zijn. Dit doe je als volgt: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Zou jij daarnaast ook willen dubbelchecken of alle kabels goed zijn aangedrukt en of jij een verbetering opmerkt met een ander LAN-poort op het modem? Ik help je hier graag mee verder! 💪

Helaas Lisa....een andere LAN poort op modem maakt geen verschil.…

 

Reputatie 2

Hoi @Lisa,

Ik gebruik een Samsung Galaxy S21 Ultra met android versie 12.

Ik gebruik nu de KPN app van mijn ouders, maar hoop dat ik snel weer terug kan naar de Anywhere app.

Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar helaas blijft hetzelfde probleem aanwezig. 

Bedankt alvast.

Reputatie 7

Hi @jeroenwijnen, heel goed om dit te weten! Dankjewel voor het aankaarten. Heb je de App ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Zo ja, dan hoor ik graag op welk toestel jij kijkt en welke iOS/Android versie deze heeft. Kan je dit laten weten? Dan ga ik graag voor je aan de slag om dit aan te laten pakken!

Hi @deesvlees, merci voor het melden! Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig kijkt, dus heel goed dat je hier aanklopt. Ervaar jij dezelfde foutmelding als die @jeroenwijnen aanstipt bij zowel live tv-kijken als in de TV Anywhere App? Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Zo ja, dan hoor ik ook van jou graag op welk toestel jij kijkt en welke iOS/Android versie deze heeft. Als je dit nog aan kan geven, dan ga ik verder op zoek naar dé oplossing! 

Hi @Stuiterbal187, heel erg bedankt voor de gegevens in het privébericht! Ik heb meteen jouw verbinding onder de loep genomen. Wat mij opvalt is dat het modem al meer dan 57 dagen onafgebroken aan staat. Ik wil je dan ook vragen om de powerflip uit te voeren, zoals ik die hierboven heb omschreven. Heb jij daarnaast ook naar mijn andere twee tips gekeken? Als je mij een seintje kan geven wanneer je dit hebt uitgevoerd, dan zou dat super zijn. Dankjewel! 

Hi @Rul, wat super om te lezen! Bedankt voor het doorgeven. Ik hoop dat dit zo blijft aanhouden. Mocht er nou toch weer een probleem om het hoekje komen kijken, trek mij dan vooral aan mijn (virtuele) mouw. Dan help ik je met liefde verder naar een andere oplossing! 

Reputatie 3

Ik heb vandaag de 'powerflip' uitgevoerd, ben benieuwd of het beeld nu blijft doorlopen.

Vanavond even uittesten, morgen weet ik meer.

Gisteravond geen last gehad.

Reputatie 3

Ik heb vandaag de 'powerflip' uitgevoerd, ben benieuwd of het beeld nu blijft doorlopen.

Vanavond even uittesten, morgen weet ik meer.

Reputatie 2

Wij hebben deze problemen ook zeker al een week. Dit begint hinderlijk te worden. Zowel met de tv box als met de tv anywhere app (via google chrome met google tv). Het is niet bij alle zenders maar vooral bij comedy central, omroep west, nederland 1, fox. 

Reputatie 2

Hier hetzelfde probleem met de Anywhere app. Deze is onbruikbaar. Na paar keer haperen krijg ik de foutmelding: “Afspelen is mislukt. Probeer het opnieuw of neem contact op met de klantenservice. (514999). Dit probleem is ongeveer een week geleden begonnen.

Reageer