Beantwoord

zoekscherm programma niet voor kleurenblinden duidelijk

  • 15 July 2023
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedendag,

Ik ben zelf kleurenblind en normaal klaag ik niet daarover maar echt letterlijk elke keer als ik kijk op de box en een programma wil zoeken is dat werkelijk onmogelijk voor mij. Ik zie gewoon niet op welke letter de focus staat. Aub heel erg aub...pas dit aan met een groter contrast.

icon

Beste antwoord door yalerta 16 July 2023, 09:56

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Helaas wordt er door velen weinig tot geen rekening gehouden met mensen die aan een of andere vorm van kleurenblindheid lijden.

En het is geen klein aantal mensen waarover we spreken. In nederland Iets van 8 procent van de bevolking.

Deze week ontving ik een folder in de brievenbus waar WITTE tekst op een GELE achtergrond mij iets probeerde duidelijk te maken. Kun je voorstellen hoe goed dit te lezen was voor iemand die geen vorm van kleurenblindheid heeft. De folder ging dus direct in het groot archief, de papierbak

Voor de meelezers, selecteer de tekst met bijvoorbeeld control-A en onthul het zelfs voor mij onleesbare voorbeeld.

@J3rry0 zeer goed dat je aandacht vraagt voor dit probleem en hopelijk worden programmeurs, ontwerpers en anderen alerter op dit gebeuren.

Het is wat het is Yalerta, 

Ik verwacht ook eigenlijk dat het, ondanks het een kleine aanpassing is, niet snel een verandering.
Die tekst bij jou is echt niet te lezen haha. 
Mocht er toch onverhoopt een developer dit draadje zien:
https://gpnapratica.com.br/nl/ontwerpen-voor-kleurenblindheid

ow en...heb mijn originele account weten te activeren dus met deze ga ik nu verder :)

 

Reputatie 7
Badge +5

In mijn omgeving een kennis met kleurenblindheid.

Zijn kleurenspectrum heeft problemen met rood en groen.

Hij is daarom blij dat de bovenste lamp bij een verkeerslicht ROOD aangeeft en de onderste GROEN.
Hij zal ook nooit door een rood licht rijden (zegt ie zelf)  🤣 😁

Jouw hoop @JerryOosterling dat er een developer mee leest zal waarschijnlijk niet beloond worden. Dergelijke alertheid komt pas boven drijven indien men er in de persoonlijke omgeving mee te maken heeft. Maar niet geschoten is altijd mis en misschien vind een moderator het belangrijk genoeg om er intern mee rond te zwaaien.

Reageer