Beantwoord

Zyxel + entone : uitval met onbekende fout



Toon eerste reactie

47 reacties

We zitten inmiddels 3 maanden met dit probleem, dat vanaf dag 1 speelt. De laatste week komt het nu 3x per dag voor.
Zicht op een oplossing is er niet. Vandaag tijdens het rlt4 journaal 2x onderbroken door deze storing en effectief slechts 10 minuten van het journaal gezien.

Zojuist met de klantenservice gebeld en gevraagd om een kostenloze opzegging. Deze wordt nu in behandeling genomen.

Nu zelf opzegging aangevraagd via telefonisch ks

Monteur afspraak is inderdaad opnieuw gemaakt. Ik hoop dat hij het nu wel kan oplossen. Afspraak is overigens als een Wifi-check ingepland vanuit T-mobile. Maar dat zal wel administratief zijn....

Error blijft voorkomen. Vrijdag nog weer midden in het zappen. Nadeel is dat het herstarten ook gewoon 5 minuten duurt voordat je weer beeld hebt (en wifi internet). De Zyxel is niet echt de snelste met opnieuw opstarten.
Hier exact hetzelfde. Maar bij mij werkt geen van de aangeboden. oplossingen. Dit is sinds de oplevering van 27 juli. De monteur heeft hiervoor ook een melding aangemaakt bij t mobile maar het is radiostilte.

Ik heb alle kabels vervangen, decoders omgewisseld etc. Probleem ligt ook niet aan de router want op mijn eigen mikrotik heb ik hetzelfde probleem. ik zie ook amper verkeer voorbij komen over vlan 640. Alleen het on demand gedeelte werkt.
Het ligt ook niet aan de verbinding want ik haal gewoon de snelheid die ik moet halen.
Dank. Het is inderdaad twee dagen geleden met laatste keer die error.

mocht het weer voorkomen, dan ga ik de stekker procedure uitvoeren.

zal op zn vroegst over drie weken zijn ivm zomer vakantie.
Hi @Getiem, ik heb je privébericht ontvangen en zojuist beantwoord. Ik stuur graag een monteur bij je langs om dit op te lossen!
Uitnodiging ontvangen, monteur is er morgen. Dank daarvoor.
Eens kijken wat hij kan vinden.

Heb ondertussen naast dit hoofd issue genoeg andere zaken die flink ergeren:
zwarte opnames
opnames die slechts 1 minuut zijn
opnames die 4 uur duren en zwart zijn waar het programma 1 uur duurt
herhaalde opnames die niet verwijderd kunnen worden uit de planning en dus eeuwig blijven opnemen op dat tijdstip
uitzending gemist die random wel en niet werkt bij hetzelfde programma
uitzending gemist welke pas beschikbaar komt na uren
begin gemist die weigert bij random programma’s waar de knop wel aanwezig is.
Reputatie 7
Hi @Getiem, heb je een goede vakantie gehad? 🙂 Ik heb meteen even met je meegekeken en ik zie gisteren (30-07) héél iets verstoring maar voor de rest ziet het er prima uit, het lijkt nu dus gelukkig stabiel!
Reputatie 7
Hi @Maartenjongejan, @Getiem onze technische dienst is er nog mee bezig. We zijn jullie zeker niet vergeten en ik houd jullie op de hoogte. Zodra ik meer weet over een mogelijke oplossing neem ik weer contact met jullie op!
@Brian en @Piotr hij knalde er gisteren inderdaad uit, gewoon tijdens het zappen.
Het is dus niet stabiel, na die reset procedure.

Ik stuur jullie zo een Pm voor verdere hulp.
Reputatie 7

Hi @Maartenjongejan, het is duidelijk dat er iets speelt maar we hebben de oorzaak nog niet achterhaald. Volgende week rollen we een update uit voor de Zyxel, ik zou dit nog heel even afwachten. Mochten de problemen hiermee niet verholpen zijn dan kan ik de modem eventueel voor je omwisselen! 

Mijn opzegging is nu definitief en kosteloos.

dank voor jullie hulp hier, ondanks dat de problemen niet opgelost konden worden.

 

setting als volgt:

glas—converter—utp—zyxel—utp(poort 4)—entone

compleet rechtstreeks dus. Geen switches in netwerk aanwezig.
kabel tussen zyxel en entone ondertussen 2x vervangen. Huidige is de gele die werd meegeleverd in de doos van tmobile.
Hey @Getiem,

Laat je ons weten hoe de afspraak is verlopen? We gaan er alles aan doen om dit probleem voor je op te lossen!

Monteur is langs geweest. Kon niks doen. Hij had geen nieuw modem bij zich. Constateerde dat de tv in foutmelding stond. Hij had vandaag al 4 andere klanten gehad met hetzelfde. En van andere collega’s had hij ook al deze meldingen gehad. Hij heeft op mijn adres aanvullende storing aangemeld, nu met zijn constateringen erbij (zelfde als de mijne). Evenals dat de menu, terugkijken, begin gemist het wel allemaal doen.

Reputatie 7
Badge +4
heb je nog andere apparaten aangesloten met een kabel ?

@Brian dank nogmaals voor de hulp, maar het wordt frustrerender en frustrerender….

 

  1. ik had ook contact met de telefonische klantenservice, die zouden mij, voordat jij 9 dagen geleden dit topic alsnog verder ging helpen, terugbellen. Nooit gebeurd.
  2. De afspraak met guidion monteur vandaag is geweest: geen monteur gezien op het afgesproken tijdstip. Dit is nu de 3e keer dat guidion zijn afspraken niet nakomt en ik dus de 3e keer in een half jaar tijd thuis aanwezig ben  te wachten!
  3. zojuist maar weer eens gebeld met de klantenservice om het hele verhaal nu echt te laten stoppen: ik wil definitief opzeggen. alle pogingen zijn voorbij wat mij betreft. Hieronder de volgorde van doorverbinden van vanmiddag:
    1. Afdeling opzeggingen: we kunnen niks voor je doen, ik verwijs je door naar Technische afdeling,  ik verbind je door.
    2. Afdeling technisch a: we kunnen niks voor je doen want lopende klacht moet eerst gestopt worden., ik verbind je door
    3. Afdeling technisch b: ik ga het voor je uitzoeken want ik wil je helpen, ik zet je in de wacht
    4. Afdeling technisch b collega: ik ga je helpen, kan ik je terugbellen. MIjn antwoord: tot nog toe zijn alle terugbel afspraken niet nagekomen, wat is de garantie dat je nu belt? Ja, ik ga het meteen voor je regelen.
    5. Afdeling technisch b collega 20 minuten later: teruggebeld! Hij had contact met guidion. Hij zou vandaag nog wel langskomen (eh, afspraak was vanochtend, maar ok, ben nu toch thuis, laat maar komen). Mocht guidion niet langskomen, dan kan ik morgen weer bellen met Klantenservice (en weer in de wacht gaan staan…..).
    6. Het is ondertussen half 4 in de middag… nog geen spoor en/of signaal (sms, mail,telefoon) van guidion….. 
    7. Tot zover de behulpzame mensen van T-mobile. Persoonlijk allemaal redelijke mensen, maar samen een klantenservice met "Computer says no…..” mentaliteit op service.
    8. Edit .. zojuist 16.15 gebeld door Guidion, afspraak gaat niet door vandaag. Wordt nu maandag middag...

@Brian  Kun jij nu voor mij forceren dat ik kosteloos kan opzeggen, en ook de half werkende TV verrekend krijg met betaalde facturen? Ik ben het ondertussen wel geheel zat. Ik probeer zo goed mogelijk te communiceren om het te laten verhelpen, zie ook dit puntsgewijze verhaal hier weer, maar ik kom gewoon niet verder! kastje-muur-kastje-muur…… zelfs de klantenservice medewerkers zijn het per persoon met me eens dat dit het geval is als ze de hele geschiedenis in jullie CRM portal lezen, maar ze kunnen er per persoon niks aan doen!

Ik heb hetzelfde probleem met de Animo kastjes. Ik ben bijna dagelijks aan het herstarten en nu is het spul zo in de war dat hij denkt dat het 1 januari is. Het ligt aan het modem, kan deze vervangen worden?

Apple tv 3 en een pc die uit staat. Poort 1 en 2.

heb de kabels ook al eens in andere volgorde aangesloten:
  • 1 entone
  • 3 apple
  • 4 pc
Well.... daar zijn we weer.

Afgelopen maandag en dinsdag weer dezelfde storingen, waarvan dinsdag avond 2x binnen 5 minuten. Daarna de herstartprocedure gedaan zoals gemeld door @Piotr .
Tot nu toe lijkt alles goed te gaan. Ik meld me weer als het u na deze herstart procedure alsnog fout gaan via PM.

Ik heb hetzelfde probleem met de Animo kastjes. Ik ben bijna dagelijks aan het herstarten en nu is het spul zo in de war dat hij denkt dat het 1 januari is. Het ligt aan het modem, kan deze vervangen worden?

Heeft geen zin, hier is getest met huawei modem, zelfde probleem. Lijkt toch aan de Entone te liggen.

@Piotren@Brian 

Deze week de nieuwe STB met ongekoppelde afstandsbediening.

@Piotr, graag de opzegging klaarmaken. Alvast dank!

 

 

@Brian , gezien Piotr op vakantie is voor de komende maand, help jij mij met de opzegging?

Pruts pruts…. ik heb de oude box er maar weer aan gehangen wil tenslotte toch TV kijken. Verrassing! De nieuwe afstandbediening doet het WEL op de OUDE box. 1+ 1 =?   Zou ik dan een verkeerd geconfigde Nieuwe box hebben gekregen? Aan de afstandbediening lijkt het in iedergeval niet te liggen.

 

@Brian een aantal weken geleden is mijn modem al omgewisseld, dit heeft helemaal niets geholpen. Dua als de update niet helpt ga ik zeker opzeggen, dan heb ik lang genoeg geduld gehad lijkt me. De beloftes dat jullie bezig zijn met een oplossing stammen alweer van een paar maanden terug! Het zou netter zijn als jullie een aantal maanden het betaalde maandbedrag voor de 'dienstverlening' zouden retourneren in plaats van merkbaar een slechte dienst te leveren maar klanten hier gewoon de volledige kosten voor te laten betalen... 

Reageer