Na een waardeloze start met T-mobile (aldus hier beschreven: Geen internet na te vroege migratie (PON knippert) | T-Mobile Community), heb ik vanmiddag mijn installatiepakket in ontvangst mogen nemen. Deze week is mij constant voorgehouden dat mijn problemen verholpen zouden zijn als ik mijn installatiepakket had; De lijn was immers al opgeleverd, dus ik kon gelijk aan de gang.
Omdat Guidion was 16 december pas tijd voor me heeft, heb ik zelf de boel maar aangesloten. Maar helaas, ONT wordt niet actief. PON lampje knippert… ONT blijft hangen op status O2 (Standby). Zie onderstaande screenshots van de ONT.
Er wordt totaal niet geanticipeerd door de klantenservice: In alle uren die ik deze week al met ze aan de telefoon heb gezeten, hadden ze allang erop kunnen anticiperen dat ik een GPON verbinding heb en ze kennelijk nog de ONT moeten activeren.
Daarnaast vind ik het compleet waardeloos hoe T-mobile Guidion naar voren schuift als zowel de redder als het probleem “Guidion kan niet eerder", “Alleen Guidion kan dit oplossen”. Ik doe geen zaken met Guidion, ik neem een abonnement af bij T-mobile.
Lang verhaal kort:
- Ik zou op 5 januari 2022 overstappen naar T-mobile
- T-Mobile neemt op 28 november al mijn glasvezel over, waardoor mijn verbinding bij XS4ALL uitvalt.
- Op 3 december ontvang ik het installatiepakket
- Op 16 december kan Guidion pas langskomen.
- Net erg boos geworden op Adam van de klantenservice (sorry), en die heeft me op een spoedlijst bij Guidion laten zetten, maar gaat alsnog dagen duren...
Iemand nog tips? Weet iemand of Guidion de ONT activatie remote kan uitvoeren? Ik ga morgen om 09:00 uur met Guidion bellen. Hoop dat zij wat kunnen betekenen, anders wordt het denk ik XS4ALL...
Beste antwoord door Lisa
Bekijk origineel