aanleg glasvezel haarlem (burgwal buurt)

  • 13 October 2023
  • 18 reacties
  • 230 Bekeken

ik heb in maar 2022 via een verkoper aan de deur een glasvezelabonnement besteld. sindsdien wordt de aanleg elke week op t-mobile/odido weer een weekje opgeschoven. 
het is inmiddels 1 jaar, 7 maanden en 4 dagen (583 dagen / 83 weken) geleden dat ik de bestelling geplaatst heb. 
wordt dit ooit nog opgeleverd? postcode 2011 in haarlem

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @wouterkoen, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de laatse update van 14-06 is. De glasvezelkabels moesten nog geblazen en gelast worden. Verder zie ik geen nieuwe update meer staan, daarom heb ik onze glasvezelafdeling (Fiber) aan de digitale mouw getrokken. Zij gaan je opbellen en meer informatie geven over je oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken spreken ze een voicemail in!

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @wouterkoen, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de laatse update van 14-06 is. De glasvezelkabels moesten nog geblazen en gelast worden. Verder zie ik geen nieuwe update meer staan, daarom heb ik onze glasvezelafdeling (Fiber) aan de digitale mouw getrokken. Zij gaan je opbellen en meer informatie geven over je oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken spreken ze een voicemail in!

inmiddels weer 2 maanden radio stilte.. komt het ooit nog?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @wouterkoen, goed dat je hier licht op werpt, ik zie je het liefst heel graag snel genieten van glasvezel! Ik ben daarom uitgebreid je dossier nagelopen alleen kon ik geen nieuwe update vinden die je een duidelijk tijdspad geeft. Daarom ga ik wederom stevig aan de mouw trekken van de glasvezelafdeling voor je en ik ga ze dringend verzoeken om snel een duidelijk plan van de aannemer te bemachtigen.

Ik hoop dat het lukt om je snel de duidelijkheid te geven waar je naar verlangt, daar gaan wij ons in ieder geval hard voor maken voor je!

Hoi @wouterkoen, goed dat je hier licht op werpt, ik zie je het liefst heel graag snel genieten van glasvezel! Ik ben daarom uitgebreid je dossier nagelopen alleen kon ik geen nieuwe update vinden die je een duidelijk tijdspad geeft. Daarom ga ik wederom stevig aan de mouw trekken van de glasvezelafdeling voor je en ik ga ze dringend verzoeken om snel een duidelijk plan van de aannemer te bemachtigen.

Ik hoop dat het lukt om je snel de duidelijkheid te geven waar je naar verlangt, daar gaan wij ons in ieder geval hard voor maken voor je!

Ha, we zijn alweer 3 weken verder en nochtans geen update. Op mijn vorige adres in Haarlem (2012) werd ook keer op keer de boel uitgesteld met een maand. Telefonisch was mij een half jaar terug echter al medegedeeld dat het december zou worden. Ook daar blijkt nu gigantische vertraging te zijn ook al liggen de kabels al sinds begin van het jaar in de grond.

Inmiddels ben ik alweer verhuisd en woon ik ook op de burgwallen. Ook ik hoor graag wat nu de status is, het lijkt helaas alsof de kabels aangelegd zijn maar geen enkele provider de moeite neemt om de boel daadwerkelijk binnenshuis aan te sluiten.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @JasperHaarlem, ik zie dat de aanvraag op je oude adres inmiddels is opgezegd. Je woont inmiddels ergens anders, gefeliciteerd! Klopt het dat ik geen aanvraag kan vinden? Ik weet het adres natuurlijk niet en in je Community profiel staat alleen het klantnummer van je DSL abonnement op het oude adres. Op je e-mailadres kan ik geen abonnement vinden. Wil je in dat geval jouw nieuwe klantnummer op het nieuwe adres toevoegen aan je profiel? Als je nog geen abonnement hebt aangevraagd maar je wel wilt weten hoe het zit met glasvezel op dit nieuwe adres, plaatst dan je nieuwe postcode en huisnummer in je profiel en geef mij een seintje als deze er staan. Ik kijk dan graag met je mee!

Hi @JasperHaarlem, ik zie dat de aanvraag op je oude adres inmiddels is opgezegd. Je woont inmiddels ergens anders, gefeliciteerd! Klopt het dat ik geen aanvraag kan vinden? Ik weet het adres natuurlijk niet en in je Community profiel staat alleen het klantnummer van je DSL abonnement op het oude adres. Op je e-mailadres kan ik geen abonnement vinden. Wil je in dat geval jouw nieuwe klantnummer op het nieuwe adres toevoegen aan je profiel? Als je nog geen abonnement hebt aangevraagd maar je wel wilt weten hoe het zit met glasvezel op dit nieuwe adres, plaatst dan je nieuwe postcode en huisnummer in je profiel en geef mij een seintje als deze er staan. Ik kijk dan graag met je mee!

Dat klopt. Een korte samenvatting, mijn aanvraag stond op 2012HM. Daar ben ik vandaan verhuisd naar 2011CS, dat is wel mijn huidige adres. Eerst heb ik glasvezel aangevraagd maar vervolgens werd mij verteld dat ik die moest annuleren om tijdelijk DSL aan te kunnen vragen, zodoende de opgezegde glasvezelaanvraag.

Vervolgens via de klantenservice een medewerker gesproken die aangaf dat ik wel tussentijds vanaf mijn DSL verbinding een glasvezelaanvraag zou kunnen doen onder de noemer “netwerkmigratie” maar de dame van het sales team aan wie ik werd doorverbonden, ontkende weer dat dit mogelijk was en gaf aan dat ik geen glasvezelaanvraag kan plaatsen zolang ik op DSL zit.

Hoe dan ook, zou ik zsm glasvezel willen op 2011CS.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @JasperHaarlem, helemaal duidelijk! Dankjewel. Ik heb gekeken naar de staat van glasvezel op dit adres. Je kunt absoluut een bestelling plaatsen, maar dit gaat wel om een pre-order. Wij weten niet wanneer je exact aangesloten zal worden omdat we afhankelijk zijn van de planning van Open Dutch Fiber en aannemer. Wat je kunt doen is een losse bestelling plaatsen om de aanvraag van glasvezel alvast te laten lopen. Als deze in de toekomst online is en alle werkzaamheden zijn gedaan, dan kunnen we altijd het DSL abonnement opzeggen. Zo voorkom je dubbele kosten of een overloop. Hou er wel rekening mee dat we dus nog geen verwachting kunnen doorgeven!

Hi @JasperHaarlem, helemaal duidelijk! Dankjewel. Ik heb gekeken naar de staat van glasvezel op dit adres. Je kunt absoluut een bestelling plaatsen, maar dit gaat wel om een pre-order. Wij weten niet wanneer je exact aangesloten zal worden omdat we afhankelijk zijn van de planning van Open Dutch Fiber en aannemer. Wat je kunt doen is een losse bestelling plaatsen om de aanvraag van glasvezel alvast te laten lopen. Als deze in de toekomst online is en alle werkzaamheden zijn gedaan, dan kunnen we altijd het DSL abonnement opzeggen. Zo voorkom je dubbele kosten of een overloop. Hou er wel rekening mee dat we dus nog geen verwachting kunnen doorgeven!

Ha, dan had de klantenservice medewerker dus wel gelijk. Vreemd dat ik bij sales werd tegengehouden, ik zal zelf online wel een bestelling plaatsen zodat de boel gaat lopen.

H̶o̶e̶z̶o̶ ̶k̶u̶n̶n̶e̶n̶ ̶j̶u̶l̶l̶i̶e̶ ̶n̶o̶g̶ ̶g̶e̶e̶n̶ ̶v̶e̶r̶w̶a̶c̶h̶t̶i̶n̶g̶ ̶d̶o̶o̶r̶g̶e̶v̶e̶n̶?̶ ̶D̶e̶ ̶a̶a̶n̶n̶e̶m̶e̶r̶ ̶i̶s̶ ̶a̶l̶ ̶g̶e̶w̶e̶e̶s̶t̶ ̶a̶l̶s̶ ̶h̶e̶t̶ ̶g̶o̶e̶d̶ ̶i̶s̶.̶ ̶O̶p̶ ̶m̶i̶j̶n̶ ̶v̶o̶r̶i̶g̶e̶ ̶a̶d̶r̶e̶s̶ ̶w̶a̶s̶ ̶e̶r̶ ̶d̶o̶o̶r̶ ̶j̶u̶l̶l̶i̶e̶ ̶-̶ ̶n̶a̶ ̶c̶o̶n̶t̶a̶c̶t̶ ̶m̶e̶t̶ ̶O̶D̶F̶ ̶-̶ ̶w̶e̶l̶ ̶e̶e̶n̶ ̶v̶e̶r̶w̶a̶c̶h̶t̶i̶n̶g̶ ̶d̶o̶o̶r̶g̶e̶g̶e̶v̶e̶n̶.̶ ̶E̶n̶ ̶b̶i̶j̶ ̶d̶e̶ ̶t̶o̶p̶i̶c̶s̶t̶a̶r̶t̶e̶r̶ ̶i̶s̶ ̶z̶o̶ ̶t̶e̶ ̶z̶i̶e̶n̶ ̶o̶o̶k̶ ̶e̶e̶n̶ ̶v̶e̶r̶w̶a̶c̶h̶t̶i̶n̶g̶ ̶d̶o̶o̶r̶g̶e̶g̶e̶v̶e̶n̶.̶

Als ik nu online een abonnement probeer aan te vragen dan staat er opeens dat het beschikbaar is en ik vanaf week 4 aangesloten kan worden. We gaan het zien, dankjewel.

Nou, dat was een kansloze onderneming. We zijn in week 8 en er is nog steeds geen beweging. Odido blijft continu de datum vooruitschuiven, geef dan een datum ver in de toekomst waarop het echt ligt. Nu worden we constant voorgelogen.

Als ik had geweten dat het nog maanden zou gaan duren, dan had ik gewoon voor een meeverhuizing van Ziggo gekozen voor fatsoenlijke snelheden. Nu zit ik vast op DSL van 48 Mbit wat mijn werk flink vertraagd. Dat was voor een paar weken acceptabel geweest maar niet voor maanden. (Of langer)

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @JasperHaarlem, mijn collega Cheyenne gaf aan dat dit om een pre-order gaat. Wij weten dan namelijk niet wanneer je exact aangesloten zal worden, omdat we afhankelijk zijn van de planning van Open Dutch Fiber en aannemer. Natuurlijk doen we wel ons best om het zo snel mogelijk te realiseren. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Hoi @JasperHaarlem, mijn collega Cheyenne gaf aan dat dit om een pre-order gaat. Wij weten dan namelijk niet wanneer je exact aangesloten zal worden, omdat we afhankelijk zijn van de planning van Open Dutch Fiber en aannemer. Natuurlijk doen we wel ons best om het zo snel mogelijk te realiseren. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Het zou helpen als jullie geen valse aansluitdata zouden tonen. In december stond er de verwachting dat ik aangesloten kon worden in Januari. Vervolgens gaf de klantenservice aan, in week 4/5. Vervolgens stond er op de site, Januari tot Februari en inmiddels staat er Februari tot Maart.

Dikke kans dat er over een half jaar nog steeds constant met 1 maand wordt opgeschoven. Een concretere datum is fijn, ook al ligt dat ver in de toekomst.

ik ga helemaal mee met @JasperHaarlem hierboven. Ben voor de grap jullie website maar is gaan screenshotten. het gaat zo al >2 jaar. stop met die voorspellingen die nergens op slaan en al 24 maanden niet nagekomen worden. KPN gaat ook aanleggen in de straat. durf er inmiddels wel geld op in te leggen dat die eerder zijn dan jullie. 

 

Zojuist stond hier iemand van KPN aan de deur, of hij foto’s mocht maken van de meterkast omdat ze op korte termijn iedereen aan willen sluiten op glasvezel. Ik weet niet wat de status bij jullie is @Cheyenne van Odido maar het lijkt erop dat we de aanvraag bij Odido moeten gaan cancellen omdat de boel oneindig vooruit geschoven wordt, en KPN nu actie aan het ondernemen is.

Edit:

Zojuist ook iemand van OpenDutchFiber gesproken daar zij vandaag toevallig een brief in de bus hebben gedaan. Zij geven aan dat Odido geen inzicht heeft in de status (tenzij expliciet opgevraagd, maar dat schijnen ze zelden te doen). Er ligt ook nog geen plan van de aannemer voor deze wijk. De verwachte aansluitdata van Odido zijn dus op niks gebaseerd en daarmee eigenlijk oneerlijke advertentie.

@JasperHaarlem bij mij KPN ook langs geweest (vorige week donderdag). meterkast en aansluitingen in de woonkamer bekeken. Zonder iets te tekenen al meer gedaan dan Odido in 2 jaar  

Reputatie 1

Aaj, ik woon zelf ook in haarlem en niet zo gek ver van burgwal af. Om specifieker te zijn, de straat die parallel loopt aan Amsterdamstraat. Van KPN had ik een brief ontvangen. Het toestemming digitaal te hebben verstuurd, gaf het reactie terug dat KPN binnenkort komt graven en zal het me niet verbaast komen te staan als KPN eerder komt aanleggen.

Over de oneerlijke advertentie kan ik ook niet anders zeggen, dat het hardstikke waar is. Had per 21 december 2021 een snelheidsupgrade lopen tot aan mei 2023. Had het toch van af gezien om het door te zetten en gewisseld naar KPN. In die 1,5 jaar hoorde ik nogal een verscheidene redenen waarom het niet kon worden aangesloten.

Van vervuild grond tot aan aannemers niet beschikbaar zijn om het in huis aan te kunnen sluiten en van je woont in een flat dus je zult nog een tijd langer moeten wachten. Persoonlijk denk ik dat de systemen nog niet vanaf december 2021 open hadden mogen staan.

Ondertussen was ik in mijn huizen jacht in de meterkasten wezen kijken in appartementen aan Schotlandstraat, Waddenstraat en Van Leeuwenhoekstraat. Aan Schotlandstraat (bezoek februari 2024) en Van Leeuwenhoekstraat (december 2023) zag ik al kabels zien hangen in de meterkast. Hierin kan ik het idee niet van me afkrijgen dat ODF nogal een ontwijkgedrag laat zien voor onze wijk.

en weer een maandje erbij

 

@Tommie van Odido @Cal van Odido  @Cheyenne van Odido @Ishana van Odido

 

25 maanden inmiddels. Is er iemand van jullie die iets kan zeggen of dit ooit nog komt? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @wouterkoen, ik kan nog niks nieuws zien in mijn systeem. Daarom heb ik het voor je doorgezet naar onze glasvezelafdeling. Zij zullen het gaan onderzoeken en jou een telefonische update geven over je oplevering. 

Reageer