Aannemers die eenzijdig afspraken cancellen

  • 17 September 2023
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Na een traject van 3 maanden voor iets wat max 4 weken had moeten duren had ik vandaag wellicht internet via glasvezel kunnen hebben. Echter kwam Guideon niet opdagen en dat lijkt toch een beetje een trend die niet in het belang is van de klant (mij? en/of Odido zelf?). Vandaar dat ik daar nu toch maar een topic aan wijdt.

Het process duurt al zo lang omdat in deze regio blijkbaar door Van Gelder iets gechecked moest worden. Deze zijn onaangekondigd eens langs mijn huis geweest, hebben mij niet aangetroffen (want geen afspraak) en vervolgens zijn zij in staat geweest om de hele handel te cancellen zonder mij of ook Odido daarvan op de hoogte te brengen. Lang verhaal kort: dat is nu opgelost en het traject kon verder naar Guideon.

Dat begon positief, goede communicatie. Snelle optie tot afspraak, bevestigingsmail en gisteravond een sms met een betere tijdsindicatie. Vandaag echter niet op komen dagen. Wel ongeveer 30m voor tijd een gemiste oproep met een geheim nummer. 

In principe is het prima dat men voor aankomst checkt of er iemand aanwezig is. Maar a) dat dit zo werkt staat nergens aangegeven, b) doe dat dan niet met een geheimnummer en/of c) bel op z'n minst 2x.

Er is iig zeker niemand aan de deur geweest en als ik had geweten dat men eerst zou bellen dan was ik daar alerter op geweest.

Het voelt al met al dat het voor de onderaannemers van Odido wel erg makkelijk is om onder afspraken uit te komen met telkens enorm veel frustratie en vertraging als gevolg.

Naast dat ik bovenstaande even kwijt moest zal ik nu dus weer een nieuwe afspraak moeten maken met Guideon. Kan dat direct via hun telefonisch of moet dat dan weer via Odido front/back office met alle vertraging die daar bij hoort?

 

Tommie van Odido 8 maanden geleden

Hey @cryda, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit klinkt niet als de soepele start die we voor ogen hebben. Uiteraard wilde ik direct in actie komen maar toen zag ik al dat je een afspraak hebt kunnen inplannen met Guidion voor de 21e. Zou je mij hiervan op de hoogte kunnen houden? Hopelijk verloopt het vanaf nu vlekkeloos. 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @cryda, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit klinkt niet als de soepele start die we voor ogen hebben. Uiteraard wilde ik direct in actie komen maar toen zag ik al dat je een afspraak hebt kunnen inplannen met Guidion voor de 21e. Zou je mij hiervan op de hoogte kunnen houden? Hopelijk verloopt het vanaf nu vlekkeloos. 

Hallo Tommie,

Guidion heeft vandaag de installatie afgerond. En vooralsnog lijkt alles prima te werken.

Dus hopelijk voorlopig even geen klantenservice meer nodig :)

Neemt niet weg dat ik hoop dat er voor andere klanten wel wat meer aandacht komt in de communicatie vanuit aannemers terug naar de klant en/of Odido. Voor mij heeft het onnodig 3x langer geduurd omdat er daar tickets werden gesloten of gecancelled zonder terug te communiceren.

 

Reageer