Beantwoord

Aanpassing snelheid naar 8Gbit duurt lang

  • 21 January 2024
  • 8 reacties
  • 207 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb 24-12-2023 een snelheids upgrade aangevraagd en deze aanvraag staat nog steeds op “ontvangen”. Toegegeven; ik heb vandaag gebeld, maar ik werd er niet veel wijzer van behalve dat de aanvraag nu op “on hold” staat. De lijn zou niet snel genoeg zijn.

Er ligt een glasvezellijn bij ons in huis en ik kan me niet voorstellen dat die lijn maar 1Gbit up/down aan kan. Waar ligt dan de limiet, wat moet er aangepast worden en vooral: hoe lang moet ik nog wachten? Er werd bij de postcode check duidelijk aangegeven dat op ons adres de snelheid haalbaar is.

icon

Beste antwoord door Kusanagi 5 February 2024, 09:56

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kusanagi, bedankt voor het delen van je situatie.

Ik ben ook direct voor je gaan kijken en zie inderdaad dat de aanvraag On Hold staat. Dit zal vanzelf doorlopen als het mogelijk is. Jij zit op een PtP (Point to Point) verbinding, een glasvezeltechniek waarbij vanuit een centrale schakeleenheid over lange afstanden individuele glasvezels worden gelegd. 

Er moeten in dit geval drie dingen gebeuren. Het mediaconverter moet vervangen worden door een ONT. De wijkcentrale moet omgepatched worden naar 8 Gbit/s en Guidion moet langskomen voor de installatie. Het ompatchen kan wat tijd in beslag nemen. Maar geen zorgen, Guidion zal vanzelf contact opnemen als het mogelijk is! 

Ook reuze bedankt voor je reactie! Ik zit vooral even met het stuk “als het mogelijk is”. Mag ik hieruit opmaken dat de bestelling ook eventueel kan worden geannuleerd? Dat zou ik erg jammer vinden. Ik kijk er erg naar uit om met 8Gbit aan de slag te kunnen.

Reputatie 7
Badge +9

We testen op dit moment nog de mogelijkheid op PtP-verbindingen @Kusanagi. Deze test zal aankomende week plaatsvinden, als dit succesvol is dan lopen alle orders op een PtP-verbinding door! 

Moet ik om meegenomen te worden in eventuele tests ook het Zyxel modem terug aansluiten? Want ik gebruik nu een Tp-link AX11000 als vervanging. Ik las ergens anders een reactie dat Odido ook op ptp levert dus ik sta er even van te kijken dat dit nog moet worden getest. Ik waardeer het zeerrrrr wanneer dit lukt! 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Kusanagi we hebben geen extra testers meer nodig. We testen zowel op de Zyxel T-75 en op eigen apparatuur. De laatste tester wordt vandaag aangesloten en zodra we alle bevindingen hebben en alles positief is, zal de rest van alle aanvragen doorlopen. We zijn er bijna! 😁

Ik heb inmiddels de apparatuur binnen. De Huawei ont(?) heb ik geprobeerd aan te sluiten op de bestaande glasvezel verbinding waar ik nu nog 1Gbit up/down over krijg. Helaas blijft dan het lampje LOS rood knipperen. Is dat omdat de wijkcentrale nog niet is aangepast of omdat de ont zelf nog niet is gekoppeld? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kusanagi, dat klopt inderdaad. De wijkcentrale moet omgegooid worden namelijk. Daarna komt Guidion ook de installatie uitvoeren en het nieuwe ONT registreren. Guidion zal vanzelf een afspraak met je inplannen wanneer mogelijk! 

Hi @Kusanagi, dat klopt inderdaad. De wijkcentrale moet omgegooid worden namelijk. Daarna komt Guidion ook de installatie uitvoeren en het nieuwe ONT registreren. Guidion zal vanzelf een afspraak met je inplannen wanneer mogelijk! 

 

De afspraak is inmiddels ook al ingepland voor volgende week dinsdag. Gaat dat goedkomen? xD

Reageer