Beantwoord

aansluiting glasvezel

  • 12 December 2023
  • 12 reacties
  • 145 Bekeken

Hallo allemaal

ik heb op 24-6-2023 onderstaande order gedaan bij de toenmalige T.Mobile in Venlo
Product(en):    
Internet abonnement
Modem (ZyXel T-56)
Wifipunt (Zyxel WX5600)
Dit sturen we op:    
Modem (ZyXel T-56)
Wifipunt (Zyxel WX5600)
En krijg sindsdien elke maand een mail dat de levering weer een maand uitgesteld is . 
De laatste was oplevering December/Januari.
Ik heb toen een sms gestuurd naar odido via FB en kreeg al reactie dat ik gebeld zou worden door de glasvezel afdeling . Dat is ook zojuist gebeurt .
En tot mijn verbazing stond de oplevering eerst gepland in April 2024 en dat is nu dus Augustus 2024 geworden. Dit is toch niet normaal dat je zo lang moet wachten. Bij het afsluiten werd mij vertled dat ik max 3 maanden moet wachten. 
Dat is dus nu bijna 14 maanden tot ik het misschien krijg. 

Hebben meer leden dit probleem , en wat gaat Odido er aan doen . 

Heb er al spijt van dat ik voor Odido gekozen heb .

icon

Beste antwoord door eric 13 December 2023, 20:43

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @auke.denekamp 

Odido is de provider die diensten zal leveren over het glasvezelnetwerk zodra deze gereed is, hierop zullen zij ook moeten wachten voordat ze aan de slag kan gaan.

De netwerkbeheerder is verantwoordelijk voor de planning en aanleg van glasvezel, daarom kan je misschien ook eens contact opnemen met de netwerkbeheerder.

Hallo @auke.denekamp 

Odido is de provider die diensten zal leveren over het glasvezelnetwerk zodra deze gereed is, hierop zullen zij ook moeten wachten voordat ze aan de slag kan gaan.

De netwerkbeheerder is verantwoordelijk voor de planning en aanleg van glasvezel, daarom kan je misschien ook eens contact opnemen met de netwerkbeheerder.

 

@Waqqas 

En wie is de netwerkbeheerder ???

Reputatie 7
Badge +15

@auke.denekamp 

Ik heb gezien dat Open Dutch Fiber glasvezel heeft aangelegd in Venlo, je zou eens kunnen kijken op de website van Open Dutch Fiber daar zie je dan ook een telefoonnummer.

@auke.denekamp

Ik heb gezien dat Open Dutch Fiber glasvezel heeft aangelegd in Venlo, je zou eens kunnen kijken op de website van Open Dutch Fiber daar zie je dan ook een telefoonnummer.

 

 

Dus nu moet ik het werk van Odido gaan doen om erachter te komen wanneer ik mijn aansluiting krijg.?
Ik heb een contract met Odido die horen mij op de hoogte te houden en zich aan de afspraken te houden .  

@auke.denekamp

Ik heb gezien dat Open Dutch Fiber glasvezel heeft aangelegd in Venlo, je zou eens kunnen kijken op de website van Open Dutch Fiber daar zie je dan ook een telefoonnummer.

 

 

Dus nu moet ik het werk van Odido gaan doen om erachter te komen wanneer ik mijn aansluiting krijg.?
Ik heb een contract met Odido die horen mij op de hoogte te houden en zich aan de afspraken te houden .  


neteven gekeken op Dutch Fiber  dit is wat er op de site staat als ik mijn adres in geef


Gefeliciteerd! In jouw straat ligt al glasvezel. Je krijgt van ons een GRATIS glasvezelaansluiting. Laat hieronder je gegevens achter, zodat we een afspraak kunnen inplannen.


Nou ik kan je een ding zegen hier ligt geen glasvezel in de straat .

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @auke.denekamp, bedankt voor dit topic! Ik snap je gevoel en het feit dat je glasvezel zo snel mogelijk wilt gebruiken. Waqqas legt het al goed uit, als provider staan wij aan de zijlijn en moeten we wachten tot de lijn gebruiksklaar is. Hier zorgt de netwerkbeheerder voor. Wij dienen dit af te wachten en kunnen/mogen de zaak niet versnellen. Zij werken via eigen planning en met aannemers. We proberen zo transparant mogelijk te zijn en als er een update is sturen we je een e-mail.

Het is goed dat je contact hebt gehad met onze Fiber afdeling. Zij kunnen precies zien wat je kunt verwachten. Ik begrijp dat je al een verwachting van mijn collega's hebt doorgekregen, dus bellen met de netwerkbeheerder is niet nodig. Weet dat we aan jouw kant staan en niets liever willen dat jou op ons netwerk verwelkomen, maar in jouw geval moeten we nog wachten. Zodra wij groen licht krijgen gaan we meteen aan de slag en sturen wij jou een installatiepakket en een installatiemonteur voor de aansluiting binnenshuis. Super bedankt voor je geduld!

Hoi @auke.denekamp, bedankt voor dit topic! Ik snap je gevoel en het feit dat je glasvezel zo snel mogelijk wilt gebruiken. Waqqas legt het al goed uit, als provider staan wij aan de zijlijn en moeten we wachten tot de lijn gebruiksklaar is. Hier zorgt de netwerkbeheerder voor. Wij dienen dit af te wachten en kunnen/mogen de zaak niet versnellen. Zij werken via eigen planning en met aannemers. We proberen zo transparant mogelijk te zijn en als er een update is sturen we je een e-mail.

Het is goed dat je contact hebt gehad met onze Fiber afdeling. Zij kunnen precies zien wat je kunt verwachten. Ik begrijp dat je al een verwachting van mijn collega's hebt doorgekregen, dus bellen met de netwerkbeheerder is niet nodig. Weet dat we aan jouw kant staan en niets liever willen dat jou op ons netwerk verwelkomen, maar in jouw geval moeten we nog wachten. Zodra wij groen licht krijgen gaan we meteen aan de slag en sturen wij jou een installatiepakket en een installatiemonteur voor de aansluiting binnenshuis. Super bedankt voor je geduld!

kun je mij dan uitleggen warom op de site van Dutch Fiber dit te lezen is als ik mijn adres ingeef.?

XXXX
Wijzig adres
Gefeliciteerd! In jouw straat ligt al glasvezel. Je krijgt van ons een GRATIS glasvezelaansluiting. Laat hieronder je gegevens achter, zodat we een afspraak kunnen inplannen.

 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Reputatie 7
Badge +5

Ik snap de vraag @auke.denekamp! Ik vind persoonlijk dat OPF dit ietwat verkeerd verwoord. Het kan er misschien wel liggen, maar het gebruik maken of de vezel gereed maken tot aan de wijkcentrale is iets anders. Ik ga hier achteraan bij OPF. Weet dat wij je nooit langer willen laten wachten dan nodig, daar winnen wij niks mee. De informatie die mijn collega heeft gegeven is correct!

kijk eens wat voor reactie ik krijg van Open Dutch Fiber .

Goedemiddag Auke, bedankt voor uw bericht. U heeft een pre-order bij Odido, maar hun apparatuur hangt pas 23-08-2024 in de wijkcentrale, dit is het moment dat er internet mogelijk is van Odido. Excuses voor het ongemak, maar aan deze datum kan ik niks veranderen.

Leg mij eens uit hoe zei weten waarom ik geen internet heb en jullie weten het niet .?
bovenstaande is dus gewoon bekend bij jullie maar jullie doen net of het aan ODF ligt .

ben benieuwd welke reactie ik nu krijg van Odido 
Ben gewoon eerlijk en vertel hoe het echt zit en hang geen leugens op .

Reputatie 6
Badge

In Numansdorp is het het zelfde liedje. ODF geeft aan dat de centrale gebruiksklaar is en het nu aan Odido is om in de wijkcentrale apparatuur op te hangen. Odido wil pas in maart 2024 deze apparatuur ophangen. Het slaat nergens op om zo lang te wachten en ook geen duidelijkheid willen geven waarom het zo lang moet duren. Volgens mij gaat er iets niet goed tussen Odido en ODF. 
 

Odido blijft naar ODF wijzen, door te zeggen dat de wijkcentrale niet klaar is. Terwijl ODF en de aannemer Circet/spitters duidelijk maken dat het netwerk er klaar voor is en Odido welkom is om nu apparatuur op te hangen. Er moet een andere reden zijn voor de plotselinge uitstel. Dat kan, maar wees daar dan gewoon open en eerlijk over of zoek het uit en communiceer! Of zou Odido de grote stroom nieuwe klanten niet aan, en zit er een rem op het aannemen van nieuwe klanten?
 

Nogmaals het netwerk is klaar, de PoP is klaar. Hang die apparatuur in die PoP en aansluiten maar!

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @auke.denekamp, bedankt voor dit topic! Ik snap je gevoel en het feit dat je glasvezel zo snel mogelijk wilt gebruiken. Waqqas legt het al goed uit, als provider staan wij aan de zijlijn en moeten we wachten tot de lijn gebruiksklaar is. Hier zorgt de netwerkbeheerder voor. Wij dienen dit af te wachten en kunnen/mogen de zaak niet versnellen. Zij werken via eigen planning en met aannemers. We proberen zo transparant mogelijk te zijn en als er een update is sturen we je een e-mail.

Het is goed dat je contact hebt gehad met onze Fiber afdeling. Zij kunnen precies zien wat je kunt verwachten. Ik begrijp dat je al een verwachting van mijn collega's hebt doorgekregen, dus bellen met de netwerkbeheerder is niet nodig. Weet dat we aan jouw kant staan en niets liever willen dat jou op ons netwerk verwelkomen, maar in jouw geval moeten we nog wachten. Zodra wij groen licht krijgen gaan we meteen aan de slag en sturen wij jou een installatiepakket en een installatiemonteur voor de aansluiting binnenshuis. Super bedankt voor je geduld!

 

Vergeet niet dat er ook nog een vezel van de wijkcentrale  naar de servicepop (hoofdlocaties) gemaakt moet worden door Odido. Dat zijn vaak langere afstanden dan een lokaal glasvezel netwerk.

Hoi @auke.denekamp, bedankt voor dit topic! Ik snap je gevoel en het feit dat je glasvezel zo snel mogelijk wilt gebruiken. Waqqas legt het al goed uit, als provider staan wij aan de zijlijn en moeten we wachten tot de lijn gebruiksklaar is. Hier zorgt de netwerkbeheerder voor. Wij dienen dit af te wachten en kunnen/mogen de zaak niet versnellen. Zij werken via eigen planning en met aannemers. We proberen zo transparant mogelijk te zijn en als er een update is sturen we je een e-mail.

Het is goed dat je contact hebt gehad met onze Fiber afdeling. Zij kunnen precies zien wat je kunt verwachten. Ik begrijp dat je al een verwachting van mijn collega's hebt doorgekregen, dus bellen met de netwerkbeheerder is niet nodig. Weet dat we aan jouw kant staan en niets liever willen dat jou op ons netwerk verwelkomen, maar in jouw geval moeten we nog wachten. Zodra wij groen licht krijgen gaan we meteen aan de slag en sturen wij jou een installatiepakket en een installatiemonteur voor de aansluiting binnenshuis. Super bedankt voor je geduld!

 

Vergeet niet dat er ook nog een vezel van de wijkcentrale  naar de servicepop (hoofdlocaties) gemaakt moet worden door Odido. Dat zijn vaak langere afstanden dan een lokaal glasvezel netwerk.

 

 

Weer een standaard reactie van Odido .
Wat moet ik hier mee los de problemen op dan pas zijn jullie goed bezig .

 

Reageer