Beantwoord

Aansluiting Glasvezel Sittard door onderaannemer geweigerd : in bevind mij nu letterlijk in "Limbo" !

  • 24 March 2024
  • 1 reactie
  • 44 Bekeken

Context : jl 21 maart dag voor afspraak mogen ontvangen vanuit Fibertel B.V

 

zie deze email :

 

Beste,

 

Wij hebben deze week helaas ondervonden dat het complex XXXX helaas technisch onmogelijk is om aan te sluiten op het glasvezelnetwerk. Wij hebben de afgelopen dagen op verschillende manieren geprobeerd om de glasvezelkabel binnen het complex te krijgen maar helaas is dit technisch onmogelijk. We hebben contact gehad met de opdrachtgever Circet. Zij hebben aangegeven dat dit complex nu eerst besproken wordt met E-Fiber, dat het technisch niet mogelijk is om het complex XXXX aan te sluiten op het glasvezelnetwerk. Er zal door E-Fiber en Circet gekeken worden naar de mogelijkheden om het complex alsnog aan te sluiten, maar hierover kunnen wij geen uitspraak doen.

 

Hierbij delen wij u mede dat de afspraak die gepland staat voor vrijdag 22-03-2024 helaas geannuleerd wordt.

 

Nogmaals excuses voor het ongemak.

 

 

Per 16 oktober 2023 !, contract afgesloten met Oidido daar berichtgeving was dat mijn eenvoudige DSL aansluiting zou komen te vervallen per 2024, tevens een grote reclame campagne regio Sittard waarin bekend gegeven werd dat glasvezel ontgonnen zou worden en er werkzaamheden zichtbaar zouden worden. Nogmaals, in principe ben ik tevreden met mijn huidige oud TELE2 eenvoudig internet en TV abonnement.

Telefonisch contract met klantenservice afgesloten. Tevens geregeld in regio Sittard over werkzaamheden gestuikeld. Per ongeveer eind december staken bekende kabels bij ons 4 verdiepingen complex uit bouwjaar 1986 uit de grond. Geregeld kreeg ik ook, iets te vaak, eenzelfde update sms vanuit Oidido dat men druk doende was. Rond februarie onstond ijzige stilte. Plots een bericht van dus

Fibertel B.V om een afspraak te maken, geregeld en netjes per email bevestigd, daags voor de afspraak bovenstaande "kluitje in het riet / Kastje naar de muur" berichtgeving ….

 

Die avond heb ik zowel een email (met Oidodo contract voor de noodzakelijke administratieve informatie) uitgestuurd naar zowel Oidido (service@oidido.nl)  als ook naar info@e-fiber.nl en tevens naar info@opendutchfiber.nl … je raadt het AL, no feedback, niks nada communicatie !

Op dit moment bevind ik mij dus in letterlijk een informatie zwart gat , “Limbo" …

Het grote probleem dat ik hiermee heb is dat ik niks weet, niet te horen krijg waar ik eventueel aan toe ben of rekening moet houden en hoe lang dit geintje nu gaat duren. Terwijl notabene Oidido aangeeft dat ze mijn DSL asap zullen gaan afsluiten …. Ik kan mij het niet veroorloven zowel privee als voor ook voor werk / opleidingen geen actieve en stabiele internet aansluiting te hebben, ook niet voor een zogenaamde korte overbruggings periode.

 

Kan iemand van OIDIDO mij concreet aangeven wat ik eventueel concreet kan en moet verwachten.

Wat enigzins een reeele inschatting in context tot het vinden van een werkzame en tevens praktische doende oplossing.

 

Dank voor uw begrip voor mijn relaas,

 

mvg,

 

vitalae

 

 

icon

Beste antwoord door eric 24 March 2024, 19:46

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @vitalae ,

Odido is afhankelijk van de glasvezel netwerken die gebouwd worden in Nederland.  De verschillende netwerken worden in opdracht van en zijn in eigendom van verschillende netbeheerders.  Zij zorgen met aannemers dat hun netwerk wordt aangelegd en zodra een abonnement bij Odido wordt besteld, vraagt Odido voor de huur van het vezeltje naar dat adres en zal een aannemer het laatste stukje naar de woning komen aanleggen. Zodra dat allemaal gereed is wordt het afgemeld naar Odido en start de fase van het plaatsen van de router en start de internet dienst.

Als het niet mogelijk blijkt te zijn de kabel in de woning aan te leggen, vooral in hoogbouw kan dat lastig zijn, dan kan Odido dus geen glasvezel internet gaan leveren. 

Het uitschakelen van koper is een aparte issue en de rechter heeft op verzoek van T-mobile /Odido gekeken naar het verzoek voor verder uitstel vaj het uitzetten door KPN, als eigenaar van het kopernetwerk, maar deze eis is afgewezen.

Als het koper netwerk wordt uitgezet en glas is niet mogelijk,  dan zijn de alternatieven de Coax kabel en 4g voor thuis, een mobiele variant van vast internet.  De verwachting is dat na de 3.5 ghz veiling deze zomer er meer 5G mobiele thuis oplossingen op de markt komen. 

Reageer