Aansluiting na verhuizing: speed lampje brandt niet

  • 1 August 2023
  • 11 reacties
  • 129 Bekeken

Ik begin even met de tijdlijn: als bestaande jarenlange klant heb ik 4 juni de verhuisservice van T-Mobile Thuis ingeschakeld en is deze bevestigd. 26 juni kregen we de sleutel van ons nieuwe huis, 22 juli zijn we verhuisd en 24 juli kwam Guidion de installatie doen.

Het resultaat van de “installatie”, wat niet meer was dan een nieuwe mediaconverter ophangen, had ik zelf ook kunnen doen, ik citeer:

“Mediaconf. Lampje speed brand niet
(Bekend probleem)
Wel licht. Geen data”

Mij werd verteld dat dit een bekend probleem is, dat het vanzelf opgelost wordt binnen 24 uur. Dat was niet zo. Er moest een afspraak met KPN komen, maar dan zou het zeker opgelost zijn. KPN heeft de lijn doorgemeten en alles was helemaal prima in orde. Zelfde middag T-Mobile gebeld. Mij werd verteld: we zijn er mee bezig, we bellen terug. T-Mobile belt niet terug.

Nadat ik weer gebeld had, krijg ik uiteindelijk één e-mail, of ik even een nieuwe afspraak met Guidion wil maken, zijn we weer drie dagen verder. En maar tobben met die hotspots…

Nu mijn vraag: hoe bestaat het dat je al twee maanden weet van de verhuizing en pas op het moment dat je de installatie doet, gaat controleren of de lijn wel werkt? Hoe bestaat het dat je mij niet belt, ook al geef je dat expliciet aan, nadat ik er expliciet om gevraagd heb? Hoe durf je nog in al je communicatie te vermelden dat je mij op de hoogte gaat houden?

Ik ben me al aan het oriënteren op een abonnement via de kabel.. ik zie T-Mobile en KPN nog wel een paar weken naar elkaar wijzen, zie ook de vele andere berichten op dit forum. Of zou het sneller werken als ik gewoon een abonnement via KPN neem?

Tommie van Odido 9 maanden geleden

Hey @UXQjXFvdqDjdABYZ, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik zie dat onze klantenservice al stappen heeft ondernomen. Er staat al een afspraak ingepland met onze monteur! Wil je mij hiervan op de hoogte houden? Hopelijk kan de monteur ervoor zorgen dat je helemaal up and running bent! 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @UXQjXFvdqDjdABYZ 

Brandt het FIBER lampje wel groen? Dat betekent dat er een signaal is, SPEED uit betekent dat er een 100 Mbps verbinding is en SPEED groen betekent dat er een 1000 Mbps verbinding is.

Het fiber lampje brandt wel ja. Op de router brandt het derde lampje met de wereldbol rood. Er is wel een verbinding te maken met het wifi netwerk, maar er is geen internetverbinding (ook geen langzame).

Hallo @UXQjXFvdqDjdABYZ 

Brandt het FIBER lampje wel groen? Dat betekent dat er een signaal is, SPEED uit betekent dat er een 100 Mbps verbinding is en SPEED groen betekent dat er een 1000 Mbps verbinding is.

Overigens, het is wel hilarisch dat niemand mij dit verteld heeft van T-Mobile of Guidion en dat ik dat hier op het forum moet lezen. Waarvoor dank!

Ik heb even mijn Asus ZenWiFi AX Mini aangesloten, die had ik voorheen ook als router gebruikt. Die kan ook geen verbinding maken en geeft de melding: "Internet status: Your ISP's DHCP does not function properly.”

Reputatie 7
Badge +15

@UXQjXFvdqDjdABYZ 

Ik vond deze Tabel op het internet :

Meer kan ik als klant helaas niet voor je doen, heb je de Zyxel mediaconverter ook voor even van het stroom gehaald?

Ik heb de T-50 en de mediaconverter van de stroom gehaald, maar ook gereset inmiddels. Dat heeft nog geen verandering gebracht. Ik vermoed nu dat het probleem alsnog bij T-Mobile ligt, maar waarschijnlijk niets met het speed lampje te maken heeft.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @UXQjXFvdqDjdABYZ, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik zie dat onze klantenservice al stappen heeft ondernomen. Er staat al een afspraak ingepland met onze monteur! Wil je mij hiervan op de hoogte houden? Hopelijk kan de monteur ervoor zorgen dat je helemaal up and running bent! 

De monteur is vandaag langs geweest. Nieuwe mediaconverter opgehangen. Resultaat: speed lampje brandt wél! En dat is volgens hem ook de bedoeling, ook bij een 100Mb abonnement. En we hebben internet. Geen 5 minuten binnen geweest. Nogmaals, dit had ik zelf ook kunnen doen.

Dat is toch niet te begrijpen zo? Er is blijkbaar een hele batch MC's die het niet doet. Test die dan allemaal. Of geef de installateur er standaard drie mee zodat hij er eentje kan ophangen die het doet. Of test op zijn minst als monteur zijnde even of het probleem niet aan de MC ligt ter plaatse.

KPN is voor niks gekomen. Drie afspraken moeten maken die allemaal weer enkele werkdagen op zich laten wachten. Ongelofelijk slechte service. Maarja ik mag nu niet klagen, want ik heb internet.

Beste T-Mobile, ik snap dat jullie je altijd lekker kunnen verschuilen achter Guidion, maar ik verwacht wel dat ik een maand geen abonnementkosten hoef te betalen, want jullie leveren niet wat je belooft.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @UXQjXFvdqDjdABYZ, allereerst ben ik erg blij dat het internet werkt!

Er zijn inderdaad een aantal Media Converters naar buiten gekomen die defect waren, dit waren er om precies te zijn 6. Dat de monteur dit niet gezien heeft kan ik jammer genoeg niks aan doen en dit had inderdaad veel sneller opgelost kunnen worden. Een maand kan ik niet voor je vergoeden, wel kan ik de dagen dat je zonder internet gezeten hebt voor je vergoeden. Dit is als het goed is 24-07 tot en met 03-08 klopt dit? Dan zal ik de vergoeding direct voor je in gang zetten. Deze zal dan worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur.

Hi @UXQjXFvdqDjdABYZ, allereerst ben ik erg blij dat het internet werkt!

Er zijn inderdaad een aantal Media Converters naar buiten gekomen die defect waren, dit waren er om precies te zijn 6. Dat de monteur dit niet gezien heeft kan ik jammer genoeg niks aan doen en dit had inderdaad veel sneller opgelost kunnen worden. Een maand kan ik niet voor je vergoeden, wel kan ik de dagen dat je zonder internet gezeten hebt voor je vergoeden. Dit is als het goed is 24-07 tot en met 03-08 klopt dit? Dan zal ik de vergoeding direct voor je in gang zetten. Deze zal dan worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur.

Hi Tommie, weet je zeker dat het er in totaal 6 zijn, of heb je tot nu toe 6 defecte teruggekregen? Je voorstel word gewaardeerd en de genoemde data kloppen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @UXQjXFvdqDjdABYZ, bedankt voor je snelle reactie.

Het zijn er inderdaad 6. Ik heb de vergoeding voor je in gang gezet. Dit zal terug te zien zijn en wordt verrekend op een volgend factuur! 

Reageer