Beantwoord

Aansluitpunt installeren internet

  • 13 February 2023
  • 3 reacties
  • 183 Bekeken

  • is net lid geworden
  • 0 reacties

Beste lezer, 

Ik ben aan het voorbereiden op het instaleren van mijn modem aan het einde van de maand. Door middel van de installatie video en instructies. Maar het aansluitpunt, wat de vorige eigenaar van het huis heeft aangegeven als aansluitpunt komt niet voor één de keuzes in de instructies. Zie foto! 

Is dat het juiste aansluitpunt voor het instaleren van het wifi modem? 

Bij voorbaat dank!

 

 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 13 February 2023, 20:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo BeauD,

Dit is niet de juiste aansluiting. Dit is de coax aansluiting van een kabel-provider.

Je zal het KPN-israpunt moeten vinden. Deze kan in de meterkast of woonkamer zitten en kan eruit zien als op onderstaande afbeeldingen getoond:

Op het isra-punt kan je het modem aansluiten met een dsl-kabel. (Ervan uitgaande dat je geen glasvezel aansluiting gaat gebruiken)

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @BeauD, welkom op de Community: super dat je straks op DSL aangesloten wordt! 🙋‍♂️

Zoals Marcel hierboven aangeeft, is bovenstaande afbeelding in jouw bericht een COAX-aansluiting. Ik heb aan onze kant gekeken of er al een ISRA-punt bekend is in de aansluitgeschiedenis, maar dit veld staat (nog) niet ingevuld. Mocht jij één van de ISRA's in de afbeelding hierboven tegenkomen - bijvoorbeeld in de meterkast of in je woonkamer - stuur ons een afbeelding, dan checken wij of dit het juiste ISRA is.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BeauD 

En als je echt niks van bovenstaande kan vinden kan je dan eens goed kijken in de meterkast of kruipruimte of je deze mantel met de KPN kabel erin ziet :

Als je deze wel kan vinden zal een monteur het ISRA punt moeten herstellen.

Reageer