Afronding installatie duurt al 3 maanden

  • 10 September 2023
  • 15 reacties
  • 154 Bekeken

Beste …,

12 mei aangevraagd TV+internet. Installatiepakket ontvangen en op 12 juni is MFU geïnstalleerd en gepingd op 1.2G. Sindsdien 1 groot drama. Meerdere malen zelf gebeld (plus minus 6x) Ook het fiberteam zou er al naar gekeken hebben. Werkzaamheden schijnen door Volker & Wessel niet te worden afgemeld, waardoor wij geen afspraak met Guidion kunnen maken voor het afronden van de installatie. We zijn nu 3 maanden verder. Dit zou toch een rood alarm moeten geven in jullie systemen en inmiddels een prio 1 moeten zijn. Er wordt geen contact met ons opgenomen, terwijl ik bij het laatste contactmoment voor de zekerheid onze contactgegevens gecheckt heb. Hoe nu verder? Annuleren dan maar? Wel jammer, want we willen graag gebruik maken van het glasvezel/sneller internet.

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @Talisman, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. We zijn direct voor je gaan schakelen en hebben Fiber aan de digitale mouw getrokken. We hebben gevraagd om dit door te zetten en om je een update te geven over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken spreken ze altijd een voicemail in.  

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Talisman, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. We zijn direct voor je gaan schakelen en hebben Fiber aan de digitale mouw getrokken. We hebben gevraagd om dit door te zetten en om je een update te geven over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken spreken ze altijd een voicemail in.  

Hey @Talisman, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. We zijn direct voor je gaan schakelen en hebben Fiber aan de digitale mouw getrokken. We hebben gevraagd om dit door te zetten en om je een update te geven over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken spreken ze altijd een voicemail in.  

Hoi Tommie,

Bedankt voor de snelle reactie, maar hoe weten jullie om welke case (en daarmee de juiste contactgegevens) het hier gaat aangezien ik hier geen gegevens voor heb achtergelaten op dit forum?

Reputatie 4
Badge +1

Hey @Talisman, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. We zijn direct voor je gaan schakelen en hebben Fiber aan de digitale mouw getrokken. We hebben gevraagd om dit door te zetten en om je een update te geven over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken spreken ze altijd een voicemail in.  

Hoi Tommie,

Bedankt voor de snelle reactie, maar hoe weten jullie om welke case (en daarmee de juiste contactgegevens) het hier gaat aangezien ik hier geen gegevens voor heb achtergelaten op dit forum?

Ik gok doordat je klantnummer (als je die op het forum in hebt gevuld) of e-mail adres overeenkomt met je abonnement 

Hey @Talisman, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. We zijn direct voor je gaan schakelen en hebben Fiber aan de digitale mouw getrokken. We hebben gevraagd om dit door te zetten en om je een update te geven over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken spreken ze altijd een voicemail in.  

Hoi Tommie,

Bedankt voor de snelle reactie, maar hoe weten jullie om welke case (en daarmee de juiste contactgegevens) het hier gaat aangezien ik hier geen gegevens voor heb achtergelaten op dit forum?

Ik gok doordat je klantnummer (als je die op het forum in hebt gevuld) of e-mail adres overeenkomt met je abonnement 

Top bedankt! Zojuist mijn klantnummer ingevuld op het forum. Ik ben benieuwd

Een week geleden ging de telefoon. Helaas was ik te laat met opnemen. Dus de voicemail afgeluisterd.

“Volker Wessel meldt de werkzaamheden niet af en daarom komen we niet verder in het proces. Het FIberteam gaat ermee aan de slag”

Ja, dat wist ik maanden geleden ook al, maar wat nu. Er moet toch een mogelijkheid zijn om hier omheen te werken.

Daarnaast mag ik toch aannemen dat zij graag betaald willen worden voor de uitgevoerde werkzaamheden en dat ze pas betaald krijgen na het afmelden van de werkzaamheden.

Zeer frustrerend dit allemaal.

Reputatie 7
Badge +8

HI @Talisman als we de werkzaamheden met één druk op de knop kunnen afmelden, hadden we dit uiteraard gelijk voor je gedaan. Dit is echt iets dat vanuit VWT gedaan moet worden. Ik zie wel in de updates dat VWT het doorgezet heeft naar de juiste persoon met de vraag of dit zo snel mogelijk opgepakt kan worden. Zelf zie ik op deze navraag nog geen terugkoppeling. Ik heb voor nu ook weer een navraag hiervoor gedaan, zodat er wat druk op de ketel komt. Hopelijk zorgt dit voor schot in de zaak! 

HI @Talisman als we de werkzaamheden met één druk op de knop kunnen afmelden, hadden we dit uiteraard gelijk voor je gedaan. Dit is echt iets dat vanuit VWT gedaan moet worden. Ik zie wel in de updates dat VWT het doorgezet heeft naar de juiste persoon met de vraag of dit zo snel mogelijk opgepakt kan worden. Zelf zie ik op deze navraag nog geen terugkoppeling. Ik heb voor nu ook weer een navraag hiervoor gedaan, zodat er wat druk op de ketel komt. Hopelijk zorgt dit voor schot in de zaak! 

Hoi Demi,

Ik snap dat jullie er vanuit jullie kant met de mogelijkheden die jullie hebben echt alles aan proberen te doen en ben daar ook zeker dankbaar voor, maar…..“Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg?”

Deze acties zijn namelijk volgens jullie berichtgeving de afgelopen maanden al meerdere malen uitgezet met kennelijk elke keer hetzelfde resultaat. Men zal dus waarschijnlijk anders moeten gaan handelen om tot een ander resultaat te komen.

De gerelateerde artikelen spreken ook voor zich. Het begint bijna lachwekkend te worden, maar is eigenlijk diep triest. Je bestelt snel internet, maar de procedure om dit te realiseren verloopt tergend langzaam. Iemand zou nu toch het schaamrood op de kaken moeten hebben zou je zeggen.

We kunnen niet eens meer gebruikmaken van de overstapservice (90 dagen!), omdat het allemaal te lang duurt.

Dit is nog maar een klein stukje van de frustratie die ik deel.

“Erger je niet, maar verbaas je slechts!”

We gaan wederom wachten op een update (die ik me al kan inbeelden)

HI @Talisman als we de werkzaamheden met één druk op de knop kunnen afmelden, hadden we dit uiteraard gelijk voor je gedaan. Dit is echt iets dat vanuit VWT gedaan moet worden. Ik zie wel in de updates dat VWT het doorgezet heeft naar de juiste persoon met de vraag of dit zo snel mogelijk opgepakt kan worden. Zelf zie ik op deze navraag nog geen terugkoppeling. Ik heb voor nu ook weer een navraag hiervoor gedaan, zodat er wat druk op de ketel komt. Hopelijk zorgt dit voor schot in de zaak! 

Hoi Demi,

Ik snap dat jullie er vanuit jullie kant met de mogelijkheden die jullie hebben echt alles aan proberen te doen en ben daar ook zeker dankbaar voor, maar…..“Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg?”

Deze acties zijn namelijk volgens jullie berichtgeving de afgelopen maanden al meerdere malen uitgezet met kennelijk elke keer hetzelfde resultaat. Men zal dus waarschijnlijk anders moeten gaan handelen om tot een ander resultaat te komen.

De gerelateerde artikelen spreken ook voor zich. Het begint bijna lachwekkend te worden, maar is eigenlijk diep triest. Je bestelt snel internet, maar de procedure om dit te realiseren verloopt tergend langzaam. Iemand zou nu toch het schaamrood op de kaken moeten hebben zou je zeggen.

We kunnen niet eens meer gebruikmaken van de overstapservice (90 dagen!), omdat het allemaal te lang duurt.

Dit is nog maar een klein stukje van de frustratie die ik deel.

“Erger je niet, maar verbaas je slechts!”

We gaan wederom wachten op een update (die ik me al kan inbeelden)

Zonder enige vorm van terugkoppeling vanuit ODIDO dan maar een reactie op mijn eigen bericht….

De aanvraag voor glasvezelinternet loopt vanaf 12 mei 2023. Op het moment van schrijven dus precies 5 maanden geleden (ja je leest het goed 5 maanden) Mijn huidige provider is inmiddels ook gestart met de aanleg van glasvezel in onze stad. Ik ben benieuwd wat sneller is: 1. de afronding van de installatie bij ODIDO of 2. glasvezelinternet bij mijn huidige provider.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Talisman, bedankt voor je update.

Ik heb zojuist nogmaals gevraagd om hier druk op te zetten. Hopelijk krijgen we snel bericht terug van VWT! 

Hey @Talisman, bedankt voor je update.

Ik heb zojuist nogmaals gevraagd om hier druk op te zetten. Hopelijk krijgen we snel bericht terug van VWT! 

En we zijn inmiddels weer een maand verder zonder enige vorm van terugkoppeling/update!

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Talisman, wij hebben zelf ook nog geen update ontvangen. Zodra wij meer informatie hebben van VWT zullen we contact met je opnemen! 

Hey @Talisman, wij hebben zelf ook nog geen update ontvangen. Zodra wij meer informatie hebben van VWT zullen we contact met je opnemen! 

Hé Tommy, en … zeker nog geen update ontvangen? Inmiddels weer een maandje verder. Echt belachelijk dit. 12 mei aangevraagd. We zijn nu meer dan 7 maanden onderweg. Nog even geduld en we zijn een jaar verder. Deze case zou inmiddels toch prio 1 moeten hebben. Alarmfase rood of zoiets. Ik ben benieuwd of het installatiepakket straks niet verouderd is.

Alvast fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Talisman, ik zelf heb inderdaad nog geen update. Wel heb ik het doorgezet naar onze glasvezelafdeling om het te onderzoeken. Zij zullen je ook opbellen met een update over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken dan spreken ze een voicemail in. Jij ook alvast hele fijne feestdagen!  

Hey @Talisman, ik zelf heb inderdaad nog geen update. Wel heb ik het doorgezet naar onze glasvezelafdeling om het te onderzoeken. Zij zullen je ook opbellen met een update over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken dan spreken ze een voicemail in. Jij ook alvast hele fijne feestdagen!  

Tja….!

Een nieuw jaar met nieuwe kansen zullen we maar zeggen. Inmiddels weer iets meer dan een maandje verder (8+ maanden) Nog even en we zijn hier een jaar mee bezig.

Contact via telefoon/voicemail heeft vanuit glasvezelafdeling nog niet plaatsgevonden.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Talisman, goed dat je opnieuw aan de bel trekt. Ik ben er opnieuw ingedoken en zie dat een collega navraag gedaan heeft op 20-01 bij VWT. Ik heb opnieuw het verzoek uitgezet om je op te bellen en een update te geven. Hopelijk hebben ze voldoende informatie ontvangen. 

Reageer