Beloftes worden niet nagekomen en geen reactie op mail

  • 16 December 2023
  • 11 reacties
  • 124 Bekeken

Toen ik in de zomer overstapte van Ziggo naar jullie, werd mij beloofd dit jaar nog aangesloten te worden op glasvezel. We zijn nu ruim een half jaar verder, maar nog steeds ben ik niet aangesloten. Mijn tv hapert regelmatig en mijn zoon speelt games via de hotspot op zijn mobiele telefoon. En dat ondanks dat ik 3 wifi-versterkers bij jullie huur. Als ik dit had geweten, dan was ik nooit overgestapt. 

Een paar weken geleden heb ik jullie gebeld. De dame vertelde mij, dat ik waarschijnlijk 21 november werd aangesloten, maar uiterlijk dit jaar. Persoonlijk denk ik, dat dat niet meer gaat lukken gezien de feestdagen.
 

Ik heb julie afgelopen zondag een mail gestuurd, maar nul response.

Kunt u mij vertellen, wanneer ik gebruik kan maken van glasvezel? En als dit nog lang gaat duren, kan ik dan kosteloos mijn abonnement ontbinden?

Graag een reactie. 
 

Met vriendelijke groeten,

 

  1. ten Cate

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hi @pwftencate, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik zie op dit moment geen glasvezelaanvraag in mijn systeem staan. Heb je dit toevallig al aangevraagd?

 

Daarnaast heb ik je netwerk bekeken en ziet dit er prima uit. Wel adviseer ik om het derde wifipunt op te zeggen. Dit zal niet goed werken omdat het Zyxel modem een maximum van drie accespoints accepteerd, het modem is nummer één dus je hebt een maximum van twee wifipunten. Ik zie het derde wifipunt overigens ook niet in je netwerk staan. Ik raad je ook aan om minstens één wifipunt bedraad aan te sluiten voor een optimale verbinding.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @pwftencate 

Je hebt nu een DSL aansluiting? Je hebt een contract afgesloten met een minimale looptijd van een jaar dus mocht je eerder weg willen dan moet je de resterende maanden afkopen.

Is het modem rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA punt waar ook de inkomende kabel op is aangesloten zonder aftakkingen naar andere kamers?

Resterende maanden afkopen? Odido maakt beloftes die ze niet waar kunnen maken. Er was mij in het voorjaar binnen enkele maanden glasvezel beloofd, maar zit nog steeds op DSL (rechtstreeks op KPN isra punt). Lijkt mij een reden om kosteloos het contract te ontbinden. 

Reputatie 7
Badge +15

@pwftencate 

Odido levert als provider diensten over het glasvezelnetwerk van anderen, zij hebben geen inzicht in de planning van de netwerkbeheerder/aannemer.

Odido zal moeten wachten totdat het glasvezelnetwerk is aangelegd.

Dan moeten ze geen beloftes doen, zoals ze een paar weken geleden nog hebben gedaan. Daarbij ligt de glasvezel er al, maar moet het alleen nog naar binnen worden gebracht. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @pwftencate, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik zie op dit moment geen glasvezelaanvraag in mijn systeem staan. Heb je dit toevallig al aangevraagd?

 

Daarnaast heb ik je netwerk bekeken en ziet dit er prima uit. Wel adviseer ik om het derde wifipunt op te zeggen. Dit zal niet goed werken omdat het Zyxel modem een maximum van drie accespoints accepteerd, het modem is nummer één dus je hebt een maximum van twee wifipunten. Ik zie het derde wifipunt overigens ook niet in je netwerk staan. Ik raad je ook aan om minstens één wifipunt bedraad aan te sluiten voor een optimale verbinding.

Goedemorgen Tommie,

Ik heb dat bij het abonnement afsluiten aangegeven en meerdere keren hierover telefonisch contact met jullie gehad. Verder klopt het dat er op dit moment maar 2 accesspoints zijn aangesloten. Mijn zoon zit via een hotspot, omdat dit sneller is. Ik zal deze opzeggen.

De eerste is bedraad aangesloten

 

Er is mij beloofd dat er contact met mij opgenomen zou worden om een afspraak te maken, om de glasvezel aansluiting te realiseren. Dat is dus nog steeds niet gebeurd. 
 

met vriendelijke groeten,

 

Paul 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @pwftencate, ik zie nu inderdaad dat er twee keer telefonisch contact is geweest voor de netwerkmigratie. Dit is op dit moment nog niet mogelijk. Houd onze postcodechecker goed in de gaten, zodra hier staat dat glasvezel te bestellen is kun je de netwerkmigratie aanvragen! 

Dit is dus wat ik bedoel. Ik krijg mails over binnen enkele weken aangesloten op glasvezel als u nu overstapt (ondanks dat ik al klant was). Daarbij wordt aan de telefoon beloofd dat ik uiterlijk dit jaar ben aangesloten.
Doe ik nu de check, dan is glasvezel ook beschikbaar en te bestellen. Allemaal mooie praatjes en loze beloftes dus. Beetje jammer wel. 

Dus kunnen jullie kunnen het wat mij betreft in orde maken. Want dat kan volgens de postcode check. 

Reputatie 7
Badge +9

De postcodecheck geeft aan dat het nog niet beschikbaar is @pwftencate. Ik kan dus niks voor je in gang zetten, dat kan ik overigens zelf helemaal niet. Dat kan alleen onze sales-afdeling.

 

DSL is beschikbaar 

 

Best apart

Reageer