Beantwoord

Contract beeindigen na verhuizing vanwege geen glasvezelaansluiting

  • 25 December 2023
  • 18 reacties
  • 175 Bekeken

Hallo,

 

ik ben verhuisd en heb te horen gekregen dat er geen DSL aangeboden meer word door jullie. Zonder vermelding hiervan is mijn aansluiting voor het nieuwe contract omgezet naar glasvezel. Dit zag ik pas op de bevesting via email.

Op mijn adres is er geen glasvezelaansluiting en kan blijkbaar dus wachten tot half februari, en dat duurt me echt wel veel te lang.

Mijn DSL conrract loopt officieel tot augustus 24 op mijn oude adres..

Hoe kan ik mijn conrtact beeindigen op een budget vriendelijke manier? 

 

 

icon

Beste antwoord door Teresa van Odido 27 December 2023, 11:20

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Shonastic Als er DSL is kan je het contract niet afbreken of je moet het afkopen.

Ik heb net een test gedaan en er wordt nog gewoon DSL aangeboden.

Als de KPN het DSL afsluit wat meestal nog een jaar kan duren krijg je vroeg genoeg van te voren bericht om over te stappen op glas.

Je kan  op de site controleren wat er op jouw postcode beschikbaar is🧑‍🎄👍🏻

https://www.odido.nl

Heel gek, mij is verteld dat er geen DSL meer geleverd word en op mijn nieuwe adres dus moet wachten op glasvezel tot ongv 9 februari(?), DSL kon niet aangeboden worden hierdoor...

Reputatie 7
Badge +14

@Shonastic Doe even een test via de url die ik gaf.

Verder zal je moeten wachten op hulp van de moderators die je kunnen vertellen hoe het bij jou zit.

Zelf moest ik ook door verhuizing van glas naar DSL. Werkt bij mij prima, ook hier komt glas en zal ik weer moeten overstappen maar de KPN geeft mensen daar wel de tijd voor.

https://www.kpnnetwerk.nl Check! 

🧑‍🎄 

Reputatie 7
Badge +14

Alleen als er al glasvezel voorbereid ligt in de straat kun je inderdaad geen DSL meer bestellen

 Als dit per februari al geleverd kan worden is dat de meest logische verklaring.  Helaas is glasvezel wat duurder dan DSL maar wel sneller en toekomst vast!

Ja, er word glasvezel aangelegd in de hele wijk maar ik kan niet zonder tv en internet zitten tot 9 feb, hotspot hele tijd via telefoon is ook niet erg handig enzoz..

Reputatie 7
Badge +14

@Shonastic  Geen zorgen de moderators gaan je na de kerst verder helpen. 
Voor nu fijne dagen🧑‍🎄

Reputatie 6
Badge +2

@CrisTien @eric Dank je wel voor het meedenken! 

@Shonastic Welkom op onze Community! Ik ben direct voor je op onderzoek gegaan. Het is niet meer mogelijk om een DSL aansluiting te leveren op jouw nieuwe adres. Vandaar dat je bent overgezet op Glasvezel, zoals in de e-mail staat beschreven. Hoe dan ook, begrijp ik natuurlijk goed dat februari nog een hele poos in de toekomst ligt. Ik wil je met alle liefde iedere week een nieuwe voucher code sturen, maar het is aan jou of je dit wilt. Laat je het mij weten? Mocht ik je op een andere manier kunnen helpen, dan hoor ik het graag! 

 

 

Een voucher iedere week is erg onhandig, telefoon raakt oververhit en batterij vliegt leeg... mij is niet verteld over glasvezel aan de telefoon dus vind het jammer..

Reputatie 6
Badge +2

@Shonastic Ik begrijp dat het inderdaad niet de ideale oplossing is. Heb je eventueel een reserve telefoon of tablet waar een simkaart in past? Je mag dan van mij een simkaart kopen (€10) in een van onze Odido Shops. Als je een foto van de bon in dit topic plaatst, vergoed ik deze gelijk voor je! Laat je mij weten of dit misschien een oplossing biedt? Dan stuur ik je nog een vouchercode voor de nieuwe voucher code.

Nee, ik heb alleen mn Samsung flip op het moment, helaas.

 

Ik denk ook niet dat februari glasvezel beschikbaar is, er zijn nog geen werkzaamheden in de straat uitgevoerd.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Shonastic, dat is jammer! Het is aan jou wat je met het abonnement wilt doen. Je mag het abonnement kosteloos opzeggen, maar ik hoop natuurlijk dat je het af wilt wachten. Glasvezel is een topverbinding waar je geen spijt van zult krijgen. Uiteraard snap ik wel dat je eerder online wilt zijn. Als ik je ergens mee kan helpen, laat het dan weten!

Ik beeindig graag mijn contract. Maar kan dat vanaf 26 januari ingaan? dan loopt het een beetje gelijk op met mijn maandelijkse factuur en kan ik een andere provider regelen.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Shonastic, je kunt een reactie achterlaten als je zeker weet per welke datum je wil opzeggen. Laat het mij ook zeker weten als ik je van gedachte kan veranderen. Voor nu wens ik je een hele fijne jaarwisseling! ✨ Groetjes, Ishana

 

Hoi @Shonastic, je kunt een reactie achterlaten als je zeker weet per welke datum je wil opzeggen. Laat het mij ook zeker weten als ik je van gedachte kan veranderen. Voor nu wens ik je een hele fijne jaarwisseling! ✨ Groetjes, Ishana

 

Per 26 januari, als dat kan

Reputatie 7
Badge +5

Dat is geen probleem @Shonastic. Ik heb eerst de verhuizing geannuleerd. Ik zal op 25-01-2024 de opzegging van je abonnement regelen per de volgende dag!

Online zie ik de annulering van de verhuizing nog niet. Is dit al verwerkt?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Shonastic, ik heb het meteen dubbel gecheckt! De verhuizing is zeker geannuleerd. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Shonastic, ik stond klaar de annulering te regelen maar zie dat dit inmiddels al gedaan is. De opzegdatum staat op 09-02-2024!

Reageer