Beantwoord

DNS NordVPN geblokt en snelheid nog niet op orde

  • 26 August 2023
  • 10 reacties
  • 163 Bekeken

Hi!

Gister is ons glas aangesloten, ik had 400 mbit besteld maar heb vooralsnog 100. Ik gebruik een eigen router met een zelfgetrokken kabel, maar ook met de router van de monteur en zijn kabel hingen we tegen de 100 (96). Daar staat als het goed is nog een actie voor open en de vdsl doet het ook nog (migratie).

Daarnaast valt het me op dat het internet wegvalt als ik op mijn Asusrouter (AX82U met merlin) de DNS van NordVPN instel. Worden die servers geblokkeerd? 103.86.96.100/103.86.99.100

icon

Beste antwoord door sourizer 26 August 2023, 17:43

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sourizer 

Als je inlogt op de Zyxel router via 192.168.1.1 met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat en op > klikt naast systeeminstellingen, dan zie je de snelheid die binnenkomt op de WAN poort en de snelheid die over de LAN poorten gaat.

Meestal helpt het vervangen van de internetkabels door andere minimaal CAT5E internetkabels. Zorg ook dat je apparatuur geschikt is voor snelheden tot 1000 Mbps.

Sluit een laptop bijvoorbeeld rechtstreeks aan op de router.

Hai @Waqqas,

Thanks voor je snelle reactie! Ik gebruik een eigen router dus alinea 1 gaat niet op. En dat het aan mijn kabel ligt is uitgesloten door de test van de monteur met eigen kabel en modem. Mijn router kan zelf een speedtest als ik inlog - hij kiest zelfs T-Mobile - dus dat is een prima bekabelde speedtest.

Reputatie 7
Badge +15

@sourizer 

Als er een probleem is met de verbinding zal T-Mobile je altijd vragen om de Zyxel aan te sluiten en als je dat eerste dan kan nakijken dan weet je of het probleem vóór de router zit of na de router.

Helder. Dat is in feite dus al gedaan. :)

Reputatie 7
Badge +15

@sourizer 

Dit scherm krijg je dan te zien:

Bij jou hoort onder WAN 1000 te staan en onder de LAN poort waarop bijvoorbeeld een laptop is aangesloten om een speedtest te doen ook 1000.

Update: heb ff met een ander, korter kabeltje getest en het lijkt toch de kabel te zijn 🙈🥹. Mijn eigen router haalt nu wel 400 mbit. Dus ik heb iets te doen! :)

@sourizer 

Dan is er kans dat een rj45 stekker niet goed zit.

Als niet alle 8 draadjes verbinding maken heb je een 100mbit verbinding over die kabel.

 

Ja ik ga ff opnieuw stekkeren! Hopen dat er onderweg niks met die kabel is, hij moet wel 1 nasty bochtje maken..

De vorige keer dat ik zelf een kabel trok heb ik denk ik 5 stekkers gebruikt voor de kabel werkte, hij leek in 1x goed bij de test dit keer maar uiteindelijk toch niet goed genoeg.. 

Thanks allemaal!

 

Iemand nog info over de DNS of gelijke ervaringen? :)

@sourizer 

Ik gebruik Nextdns als dns server.

Deze heb ik in een Fritzbox 5590 gezet.

Bij mij werkt dat zonder problemen.

Je zou tijdelijk een andere dns server kunnen proberen.

Bijvoorbeeld die van Cloudflare.

Om te kijken of het probleem bij NordVPN zit.

 

Nice, 1 nieuw stekkertje en nu doet ie het wel echt, ik ben gemigreerd! Thanks voor de hulp!

Dan ga ik nu T-Mobile ff laten weten dat m'n vdsl uit kan :)

Reageer