Beantwoord

Fritzbox 5530 AON op T-mobile via e-fiber

  • 6 June 2023
  • 11 reacties
  • 459 Bekeken

Binnenkort stap ik over van Tweak naar T-mobile. Nu gebruik ik een Fritzbox 5530AON en wil deze blijven gebruiken, voornamelijk omdat de Zyxel geen DECT centrale heeft. 
Weet iemand of T-Mobile via e-fiber AON gebruikt of dat ik een ander modem moet zoeken?

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 June 2023, 22:04

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Je krijgt eerst een werkende verbinding opgeleverd door de monteur met een ONT en een Zyxel router. Dan kun je daarna kijken of je het naar eigen wens kunt aanpassen.

Wil dat zeggen dat ik een GPON aansluiting krijg? Kan ik dit ergens zien/opvragen? 
Ik heb nog geen GPON sfp en wil wel alles binnen hebben om direct om te zetten. Mijn fritz dect toestellen zijn namelijk niet aan de Zyxel te koppelen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Tom456 

Heb je de bestelling al geplaatst? Volgens mij krijg je een GPON verbinding op het eigen netwerk met een Huawei ONT.

Dit weet je zeker wanneer je het installatiepakket binnen hebt, deze krijg je uiterlijk 1 week vóór de installatiedatum.

Het blijft nog steeds mogelijk om het glasvezel rechtstreeks aan te sluiten maar dan heb je een Fritzbox nodig met GPON ondersteuning.

Heb al besteld inderdaad. T-Mobile heeft hier geen eigen netwerk, maar zal over het E-Fiber netwerk lopen, net als Tweak wat ik nu gebruik.

Zal het install pakket afwachten en hopen dat ik niet lang zonder telefoon kom te zitten. Had gehoopt dat ik ergens kon opzoeken of opvragen wat voor aansluiting ik krijg, maar dat is niet te vinden.

Reputatie 7
Badge +15

@Tom456

Open Dutch Fiber is de partij die het eigen netwerk voor T-Mobile aanlegt en beheert, zij hebben E-Fiber overgenomen dus de kans is groot dat je een GPON verbinding op het eigen netwerk krijgt.

Ok. Bedankt voor de info. Ga het install pakket afwachten.

@Tom456

Je kunt jou Fritzbox 5530 gebruiken achter het (GPON) of ander glasvezel kastje.

Stel dan lan1 (2.5gbit) poort in als wan poort.

Dan ga je met een netwerk kabel van die poort naar het glasvezel kastje.

Je stelt het T-mobile profile in in je Fritzbox.

Mocht je direct op glasvezel willen dan komt er nog wat meer bij kijken.

En je hebt dan een GPON SFP module nodig. (Als je op het GPON netwerk komt)

 

 

 

 

 

@Tom456

Je kunt jou Fritzbox 5530 gebruiken achter het (GPON) of ander glasvezel kastje.

Stel dan lan1 (2.5gbit) poort in als wan poort.

Dan ga je met een netwerk kabel van die poort naar het glasvezel kastje.

Je stelt het T-mobile profile in in je Fritzbox.

Mocht je direct op glasvezel willen dan komt er nog wat meer bij kijken.

En je hebt dan een GPON SFP module nodig. (Als je op het GPON netwerk komt)

 

 

 

 

 

En wat komt er dan meer bij kijken?

Leg eens uit wat je dan moet doen met een Fritzbox als je zo'n SFP XGS pon module hebt?

Ik krijg het niet voor elkaar tenminste.

Ik hoop dat jij me kan helpen hiermee

 

Mvg Jeroen

@Jeroenlooden 

Dat heb ik je nu al in meerdere topics waar je ook op reageert uitgelegd.

XGS-PON werkt nog niet bij Odido.

Er moet een update voor komen volgens Odido.

Sorry hoor maar ik kan het niet anders maken.

 

Klopt maar hoe zit het dan met het S/N nummer wat zei hebben geregistreerd van de Huawei ONT. Kunnen ze toch ook het S/N nummer van de SFP module registreren.

Dan moet het toch werken!!

 

De SFP Module is niks anders dan een ONT toch?

Klopt maar hoe zit het dan met het S/N nummer wat zei hebben geregistreerd van de Huawei ONT. Kunnen ze toch ook het S/N nummer van de SFP module registreren.

Dan moet het toch werken!!

 

De SFP Module is niks anders dan een ONT toch?

Maar ze zeggen bij Odido dat ze geen andere apparatuur registeren dan Odido apparatuur.

 

Daar ga je dan met je SFP modules.

Zo kom je nooit van die kastjes af.

Reageer