Geboden oplossingen in afwachting van .....?

  • 19 January 2024
  • 9 reacties
  • 84 Bekeken

Mijn huidige internet (en tv en vast bellen) abonnement bij een andere provider loopt tot 01-02-2024 en is  een jaarabonnement medio oktober heb ik Odido glasvezel aangevraagd  ingaande op 01-02-2024 met overstapservice en alles leek toen goed te komen.
Inmiddels 2 weken voor verloop huidige is er nog geen glasvezel in de meterkast en blijft het oorverdovend stil met uitzondering van het maandelijkse bericht dat de aansluit planning* een maand is doorgeschoven.

*Let wel voor de uitvoering/ afspraak moet ik bijtijds een verlofdag opnemen en dat gaat dus niet even snel 5 minuten van te voren. En er dus 2 afspraken nodig zijn 1) de aannemer die de kabel naar binnen brengt en 2) de monteur die e.e.a. aansluit.

 

Het geheel levert een aantal vragen op:

  • Hoe zorgt Odido ervoor dat ik ook direct na 01-02-2024 internet (en tv en vast bellen) heb?
    anders toch verminderd bereikbaar
  • Wat is de compensatie voor niet leveren van afgesproken diensten vanaf afgesproken tijdstip?

 

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Allereerst welkom bij Odido en op onze Community! @DiebeMedia 

Goed dat je hierover aan de bel trekt, ik wil graag dat jouw overstap goed verloopt! Ik ben direct het systeem voor je ingedoken om uit te zoeken hoe het precies. In de notities van de netwerkbeheerder zie ik staan dat zij drie keer zijn langs geweest, maar er niemand thuis was. Ik heb daarom gelijk een nieuw ticket ingeschoten naar onze Fiber afdeling met het verzoek om een monteur aan te sturen om de aansluiting te realiseren. 

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder! 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst welkom bij Odido en op onze Community! @DiebeMedia 

Goed dat je hierover aan de bel trekt, ik wil graag dat jouw overstap goed verloopt! Ik ben direct het systeem voor je ingedoken om uit te zoeken hoe het precies. In de notities van de netwerkbeheerder zie ik staan dat zij drie keer zijn langs geweest, maar er niemand thuis was. Ik heb daarom gelijk een nieuw ticket ingeschoten naar onze Fiber afdeling met het verzoek om een monteur aan te sturen om de aansluiting te realiseren. 

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder! 

Reputatie 7
Badge +14

De uitvoering van een geheel nieuwe aansluiting wordt gemaakt door de lokale netbeheerder.  Daar stem je ook die afspraak mee af. Nadat de glasvezel daadwerkelijk op jouw adres beschikbaar is zal de netbeheerder de internet provider informeren. Die huurt deze lijn namelijk om haar dienst over te leveren. Odido stuurt een Guidion monteur aan waar je via een email link zelf een afspraak voor kunt plannen.

De genoemde datum bij een totaal nieuwe aansluiting is een wensdatum. Door allerlei omstandigheden,  inclusief slecht weer of monteur uitval of vergunning aanvragen kan dat uitlopen. Je gaat pas gaat betalen nadat de dienst is opgeleverd. Met de overstapservice voorkom je dat de oude pprovider al stopt terwijl Odido nog niet klaar is. Zo voorkom je ook dubbele kosten!

 

Allereerst welkom bij Odido en op onze Community! @DiebeMedia 

Goed dat je hierover aan de bel trekt, ik wil graag dat jouw overstap goed verloopt! Ik ben direct het systeem voor je ingedoken om uit te zoeken hoe het precies. In de notities van de netwerkbeheerder zie ik staan dat zij drie keer zijn langs geweest, maar er niemand thuis was. Ik heb daarom gelijk een nieuw ticket ingeschoten naar onze Fiber afdeling met het verzoek om een monteur aan te sturen om de aansluiting te realiseren. 

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder! 

Hallo Teresa,

Als ze al 3x zijn langs gewenst bevreemd het mij dat
1) Ik daarvan niks terug zie op mijn deurbel.​​​​​​
2) Ze geen briefje o.i.d. hebben achtergelaten in de brievenbus
3) Ze niet vooraf (vanuit de planning) contact zoeken ook al is het ‘maar’ voor een schouw.
4) Mocht 1 van die 3x in de afgelopen week zijn geweest… ik was ziek (corona) thuis.

Aangezien ik alleen ben en werk (en nee, niet thuis) zullen ze de planning met mij moeten afstemmen zodat ik tijdig verlof kan inschieten op mijn werk.

De uitvoering van een geheel nieuwe aansluiting wordt gemaakt door de lokale netbeheerder.  Daar stem je ook die afspraak mee af. Nadat de glasvezel daadwerkelijk op jouw adres beschikbaar is zal de netbeheerder de internet provider informeren. Die huurt deze lijn namelijk om haar dienst over te leveren. Odido stuurt een Guidion monteur aan waar je via een email link zelf een afspraak voor kunt plannen.

De genoemde datum bij een totaal nieuwe aansluiting is een wensdatum. Door allerlei omstandigheden,  inclusief slecht weer of monteur uitval of vergunning aanvragen kan dat uitlopen. Je gaat pas gaat betalen nadat de dienst is opgeleverd. Met de overstapservice voorkom je dat de oude pprovider al stopt terwijl Odido nog niet klaar is. Zo voorkom je ook dubbele kosten!

 

Hallo Eric,

De lokale netbeheerder (E-fiber, Open Dutch Fiber) heeft in de afgelopen 2,5 maand nog niks afgestemd pas bij actieve navraag begin van de week kwam er bevestiging dat ze de aanvraag hebben ontvangen ….

Reputatie 7
Badge +8

@DiebeMedia Dat is dan inderdaad gek! Dit is namelijk wel zo aangegeven door de netwerkbeheerder. We hebben in ieder geval opnieuw navraag uitgezet en of ze alles zo snel mogelijk gereed willen maken door een monteur opnieuw te sturen, zodat je straks van onze diensten kunt genieten.

Na weer een week van stilte vanuit “de aannemer”  van de netwerkbeheer is het vertrouwen dat het op 01-02-2024 zover is dat de boel aangesloten kan worden gedaald naar 0%

Reputatie 6
Badge +2

@DiebeMedia Ik had graag gelezen je contact had gehad met de aannemer, mijn excuses dat dit nog niet is gebeurd. Ik ben direct het systeem ingedoken en zie dat mijn collega gister nogmaals mijn collega’s van de Fiber afdeling heeft aangeschoten. Ik hoop met je mee dat dit de boel zal versnellen, ik wil je in ieder geval heel erg bedanken voor je geduld!

@Teresa van Odido vanuit e-fiber/ opendutchfiber lijkt men geen urgentie te voelen dus voorlopig ben blij dat ik door de overstapservice voorlopig nog zeker ben van adsl.

De datum staat nu op 27 februari om de het stukje van buiten naar binnen te brengen.

Reageer