Beantwoord

Geen actieve internetverbinding na overstap naar Odido

  • 10 February 2024
  • 17 reacties
  • 277 Bekeken

Een maand geleden heb ik mijn contract opgezegd bij Multifiber (glasvezel) en een contract afgesloten bij Odido (glasvezel), dit zou per 1 februari ingaan. Vandaag is het 10 februari en ik heb nog steeds geen werkend internet, dit is onacceptabel en het meest irritante is dat niemand maar dan ook niemand zich verantwoordelijk voelt bij Odido. Er zou toch ergens bij iemand een signaal af moeten gaan dat er iets niet goed gaat. Ik hoor helemaal niets van Odido, geen excuses, geen status update, helemaal niets.

Ik moet elke keer zelf bellen, krijg elke keer weer een onwetende helpdeskmedewerker aan de telefoon die een standaard riedeltje vragen afvuurt, maar dat helpt mij niet.

Er moet gewoon iemand zijn die zich persoonlijk verantwoordelijk voelt voor deze situatie en ervoor zorgt dat de verschillende partijen die betrokken zijn de dingen doen die ze moeten doen.

Wie oh wie gaat mij helpen. Als het probleem maandag niet is opgelost, ga ik maar weer terug naar Multifiber, want dit is een onwerkbare situatie.

 

icon

Beste antwoord door Nora van Odido 12 February 2024, 12:06

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @monica_homma ,

Is de glasvezel kabel al binnengebracht in je woning? 

ja, ik had hiervoor ook al een glasvezel abonnement (bij multifiber), dus het hoefde alleen maar omgezet te worden van de ene provider naar de andere

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @monica_homma, ik heb me gelijk voor je verdiept in deze situatie en ik geef je graag meer duidelijkheid over wat er aan de hand is. Ik zie dat de monteur bij je langs is geweest om de installatie te voltooien, alleen op dat moment bleek dat jouw aansluiting niet goed aangesloten is in de wijkcentrale waardoor je geen diensten kan ontvangen. Het is aan de netwerkbeheerder om ervoor te zorgen dat de patch goed in de wijkcentrale geplaatst wordt. In jouw geval is de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. We zijn achter de schermen druk bezig om dit voor je op te lossen, en hebben dit inmiddels doorgezet naar KPN NetwerkNL. Zij zullen binnenkort contact met jou opnemen om hier een afspraak voor in te plannen. 

Hoi Nora,

dank voor je update, afgelopen donderdag is er al iemand van KPN (volkers Wessel) langsgeweest en als dat goed was voorbereid was het nu geregeld, maar door ontbrekende info kon hij niets doen behalve een ticket aanmaken en dan duurt het dus meteen weer +3 dagen.

Het is volgens mij maar een klein iets dat moet gebeuren en daarom zo ontzettend jammer, frustrerend voor mij en kostbaar voor jullie dat het zolang duurt.

ik hoop dat het vandaag of uiterlijk morgen is opgelost 

Groeten Monicq 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @monica_homma, ik zie dat we vanochtend om een update voor je hebben gevraagd bij de netwerkbeheerder. Ik duim met je mee dat hier snel reactie op komt zodat dit zo snel mogelijk opgelost kan worden! 

Hi @Nora van Odido 

het is inmiddels 1630 en nog steeds geen internet en geen reactie van KPN.

Ik had begrepen dat op een high prio ticket er een responsetijd van 2 dagen staat, het is nu inmiddels ruim 3 dagen.

Dit moet toch aan jullie kant worden geëscaleerd, zo  kunnen jullie toch niet met klanten omgaan.

ik weet ook helemaal niet wat het probleem is, of er wel een probleem is of dat het juist alleen maar nalatigheid is en wat de verwachte oplostijd is

 

ik hoor graag van je

groeten Monica 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @monica_homma, de vraag staat uit bij de netwerkbeheerder. Het is nu aan hun om dit op te pakken en ik hoop dat we uiterlijk morgen antwoord hebben!  

Er is geen licht op de lijn, dit betekent dat er geen internet signaal binnen komt. Waarschijnlijk zit er iets niet goed in de wijkcentrale. De ondeeraannemer moet de wijkcentrale in om dit te controleren en op te lossen.

Reputatie 4

Ik lees "We zijn achter de schermen druk bezig om dit voor je op te lossen" en "Ik duim met je mee dat hier snel reactie op komt zodat dit zo snel mogelijk opgelost kan worden!".
 Met een dikke knipoog😉: Begrijp ik dan goed dat Odido achter de schermen druk bezig is met duimen en kaarsjes opsteken enzo? 😂

Hi @monica_homma, de vraag staat uit bij de netwerkbeheerder. Het is nu aan hun om dit op te pakken en ik hoop dat we uiterlijk morgen antwoord hebben!  

Er is geen licht op de lijn, dit betekent dat er geen internet signaal binnen komt. Waarschijnlijk zit er iets niet goed in de wijkcentrale. De ondeeraannemer moet de wijkcentrale in om dit te controleren en op te lossen.

Hi @Tommie van Odido 

geen licht op de lijn? toen de kpn monteur er was op 8/2 zag hij rood signaal door de glasvezelkabel 

 

alle lampjes zijn groen op de ont (4 stuks) en op modem 4 groen en 1 rood (het internet)

daarnaast zie ik ook het Odido wifi netwerk zichtbaar op mijn telefoon, kan er op aanloggen maar kan er niet mee het internet op

 

heeft kpn überhaupt wel de patch uitgevoerd? Staat mijn kabel misschien nog steeds naar m’n oude provider gelinkt?

 

groeten monica 

Reputatie 7
Badge +9

De patch is inderdaad uitgevoerd door KPN NetwerkNL, echter is het waarschijnlijk de verkeerde poort geweest @monica_homma. Op dit moment wachten we op antwoord van KPN NetwerkNL. Hopelijk hebben we morgen wat meer informatie hierover. 

De patch is inderdaad uitgevoerd door KPN NetwerkNL, echter is het waarschijnlijk de verkeerde poort geweest @monica_homma. Op dit moment wachten we op antwoord van KPN NetwerkNL. Hopelijk hebben we morgen wat meer informatie hierover. 

Hoi @Tommie van Odido 

dat zeggen jullie elke dag, ik werk zelf ook in de IT, er zijn escalatie paden die jullie zouden kunnen toepassen maar dat niet doen, dit kan toch noet

 elke dag krijg ik hetzelfde bericht, we wachten op antwoord, hopelijk morgen informatie 

ik wil dat het opgelost wordt en dat jullie je verantwoordelijkheid hierin nemen. Ik zit er over na te denken om naar kassa te gaan, want als ik jullie forum lees ben ik niet de enige

NEEM JULLIE VERANTWOORDELIJKHEID RN ZORG DAT HET OPGELOST WORST

De patch is inderdaad uitgevoerd door KPN NetwerkNL, echter is het waarschijnlijk de verkeerde poort geweest @monica_homma. Op dit moment wachten we op antwoord van KPN NetwerkNL. Hopelijk hebben we morgen wat meer informatie hierover. 

Hoi @Tommie van Odido 

dat zeggen jullie elke dag, ik werk zelf ook in de IT, er zijn escalatie paden die jullie zouden kunnen toepassen maar dat niet doen, dit kan toch noet

 elke dag krijg ik hetzelfde bericht, we wachten op antwoord, hopelijk morgen informatie 

ik wil dat het opgelost wordt en dat jullie je verantwoordelijkheid hierin nemen. Ik zit er over na te denken om naar kassa te gaan, want als ik jullie forum lees ben ik niet de enige

NEEM JULLIE VERANTWOORDELIJKHEID RN ZORG DAT HET OPGELOST WORST


Het heeft geen zin @monica_homma. Verantwoordelijkheid, klantgerichtheid en service zijn afwezig bij Odido. Niemand bij Odido die jouw probleem ervaart als een probleem wat opgelost moet worden.

De patch is inderdaad uitgevoerd door KPN NetwerkNL, echter is het waarschijnlijk de verkeerde poort geweest @monica_homma. Op dit moment wachten we op antwoord van KPN NetwerkNL. Hopelijk hebben we morgen wat meer informatie hierover. 

hoi @Tommie van Odido we zijn weer een paar dagen verder en nog steeds geen werkend internet, ik hoor graag een update van jullie. Zijn jullie op de hoogte dat de glasvezel ooit is opgeleverd door glasdraad en dat zij ook een partij in deze zijn (ik lees alleen dat KPN iets moet doen). 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @monica_homma, op dit moment in het nog in behandeling bij KPN NetwerkNL. Hopelijk heb ik morgen een antwoord van ze terug! 

Hi @monica_homma, op dit moment in het nog in behandeling bij KPN NetwerkNL. Hopelijk heb ik morgen een antwoord van ze terug! 

Hoi @Tommie van Odido  heb je al wat gehoord van kpn? Kan je met ze bellen? We zijn inmiddels 3 weken verder. 
kunnen jullie inde tussentijd tv en internet via de kabel aanbieden, want ik heb dus ook al geen 3 weken tv thuis, een avondje via de laptop kijken is geen probleem maar 3 weken is too much

 

Reputatie 7
Badge +9

We hebben gister te horen gekregen dat KPN NetwerkNL nog geen reactie van de onderaannemer gehad hebben @monica_homma. Ze hebben het geëscaleerd. Hopelijk krijgen ze snel wat te horen zodat we meer informatie krijgen over de situatie! 

Hoi @Tommie van Odido 

het probleem is uiteindelijk opgelost, maar niet door Odido 

wij hebben elke dag gebeld met alle helpdesken die er zijn (Odido, kpn, Volkers Wessel, glasdraad) uiteindelijk was er bij glasdraad iemand die zoiets had dit kan zo niet langer, zij heeft de ‘special forces’ ingeschakeld en die hebben het opgelost. Zo iemand (die zich verantwoordelijk voelt en denkt zo kan het niet langer) had ik bij Odido verwacht. Ik heb nl een contract met jullie afgesloten en jullie hebben, behalve het updaten van tickets, niets voor mij gedaan, zwaar teleurstellend.

daarnaast heb ik door het vele bellen naar de verschillende helpdesken extra kosten gemaakt omdat zelfs het bellen naar de eigen Odido helpdesk van m’n belbundel af gaat, bizar!

 

dus beste toekomstige klanten van Odido: stap niet over want als je problemen hebt dan doet Odido niets voor je 

 

 

Reageer